[INFO] Alle vragen over scheren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 17:52

Mando schreef:
Ik scheer niet voor andere.. ben misschien daar een miep in maar als het niet netjes is dan heb ik het gedaan, ik laat dit graag over aan de mensen die het beter kunnen dan ik _O-
Dat mijn eigen pown voor *** loopt is mijn keuze maar dat wil ik iemand anders niet aandoen hahahaha

zo denk ik er ook over :D
Ik ben ooit begonnen met een tondeuze achtig dingetje, maar toen zweette hij nog teveel, dus zelf maar een scheermachine gekocht.

Mijn Welshje (die ik 2 weken geleden helaas heb moeten laten inslapen) was een echte dramaking en kon geen 2 tellen stilstaan, hij was al erg oud en verhaarde veel te laat, dus dat werd de laatste 2 jaar gewoon ergens in mei een bliksemactie met de scheermachine. Hij was toch te snel om te zien dat ie voor l*l liep :D :+

Mijn ezel en paard vinden scheren een feestje: ze vallen gewoon in slaap..... :P

Xsander

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 18:08

Ik laat mijn paarden morgen voor het eerst scheren.. Iemand nog tips? Ik geef ze zowiezo domosedam.

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 18:09

Pff ben dat langharige zo zat... maar wacht nog steeds tot ik iemand zijn scheerapparaat kan lenen... :( -O-

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 18:10

Ja, niet sederen :+ Waarom sowieso? Ik heb nog nooit een paard met verdoving geschoren, ook paarden die "des duivels" zouden zijn.. Kost enkel wat meer tijd.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 18:11

Nou daar zijn de meningen over verdeeld :Y)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 18:12

Uitzonderingen daargelaten inderdaad _O-

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 18:14

Ghehehe _O-
Wat fijn dat ik gezegend ben met een uitzondering :Y)

NikkiLoves

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 18:17

Mijne wordt de 16e weer geschoren voor het eerst dit jaar. Vorig jaar door hetzelfde meisje geschoren en ze zag er super uit! :) Volgend jaar misschien toch een keertje zelf proberen, wie weet is ze dan wat rustiger, want bij haar stond ze wel heel erg te stuiteren en te springen. Probeerde zelfs een keer te trappen :+
Maar niet sederen zeggen jullie? Want dan laat ik haar gewoon scheren zonder sedatie :)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 18:19

Als ze proberen te trappen, zou ik er zeker weten wat in stoppen. Veel te gevaarlijk, je staat gebukt en gehurkt te scheren op de nare plekjes. Moet je niet willen denk ik

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 18:23

Laatst bijgewerkt door zwieke op 03-11-14 19:06, in het totaal 1 keer bewerkt

NikkiLoves

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 18:24

Het was voor de pony ook de eerste keer dat ze geschoren werd, dat zal ook wel meespelen.. Maar ik twijfel een beetje want ik heb geen idee of ze het nu minder eng zal vinden

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 18:26

Proberen zonder maar wel iets in huis halen zodat je der gelijk kan verdoven mocht het nosig zijn. Op tijd beginnen zodat mocht het nodig zijn de verdoving in kan werken en je mochr je te weinig licht hebben

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 18:38

Carolaaxxxx schreef:
Proberen zonder maar wel iets in huis halen zodat je der gelijk kan verdoven mocht het nosig zijn. Op tijd beginnen zodat mocht het nodig zijn de verdoving in kan werken en je mochr je te weinig licht hebben

verdoven als het paard al over de flos is, is zinloos, het werkt alleen als het paard nog relaxed is.

Ergens in het begin van dit topic heb ik het woord desensibiliseren al eens genoemd: je paard laten dealen met iets wat hij eng vindt. Maar dit kost tijd, soms zelfs veel tijd en veel geduld. Maar het is wel een lange termijn oplossing.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 18:52

Daar heb ik dan andere ervaringen mee, wat ik heb meegemaakt is dat het wél werkt. Juist wel.
Maar dat zal dan wel verschillend zijn.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 18:53

Ja ik zou me ook niet wagen aan paarden van een ander hoor qua scheren. Stel dat niet netjes is, dan loopt mijn paard voor l*l, dat zou ik niet bij t paard van een ander op mn geweten willen hebben haha.
Maar goed, zo lang t bij 1x per jaar blijft denk dak t gewoon laat doen, dan is het iig netjes :)
Mocht het ooit vaker nodig worden kan ik altijd nog een keer overwegen om het zelf een keer te proberen. Als ik het verkl**t is er vast wel iemand die het weer toonbaar kan maken _O-

Arno_Heros

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 19:03

Ik heb zaterdag mijn pony ook geschoren :-)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 19:19

Perryx schreef:
Pff ben dat langharige zo zat... maar wacht nog steeds tot ik iemand zijn scheerapparaat kan lenen... :( -O-

Hoop je nu dat mensen gaan reageren dat je hun apparaat mag lenen? Ti's geen dekje ofzo, ti's toch 3 tot 500 euro wat je "even" uitleent aan miss wel een onbekende.
Huur gewoon een apparaat bij de EJ of Divoza, is €20 ofzo.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 19:26

Amen

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 19:27

Nounou dat kan ook iets minder :Y)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 19:28

Alles kan, niks moet.

Zo ook de verdoving :Y)

Arno_Heros

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 19:36

de mijne heeft ook domosedan gekregen, we hebben geprobeerd zonder maar dat ging echt niet, zeker de oren en hoofd

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 20:11

Ik vind t altijd wel vervelend.
Mensen weten dat je een scheermachine heb en gaan dan vragen kan je de mijne ook doen.
Uhhh. . Nee.
Toen ik hem nog niet had moest ik ook zelf mijn broek ophouden maw ging ik ook naar een ruitersport zaak om er een te huren
Ik heb er ook voor moeten sparen om hem te kopen en ze vergeten wel eens dat ze niet goedkoop zijn en dat messen slijpen ook geld kost.
Daar stappen ze dan overheen. ..
Het liefst moet je het gratis doen.
En als je op stal tegen 1 ja zegt kan je t niet maken om tegen een ander nee te zeggen

daarom zeg ik ... laat iemand het doen die het professioneel doet. ...Ja dan kost het geld. .. dat is dan jammer.

Er is er 1 die mijn machine mag lenen en dat is mijn vriendin.

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 20:17

Hier ook begonnen als klant bij Karin.. maar doordat zij met zwangerschapsverlof was ben ik het maar zelf gaan doen, want ik vertrouwde niemand aan mijn paard ivm het lange behang..

Ik ben ook perfectionistisch net als Karin en heb toch dingen van haar overgenomen, echter zoals zij het doet, zover ben ik nog niet, maar elke keer gaat het steeds beter en hij is altijd netjes streep loos en strak.. alleen die benen vind ik soms nog wel eens lastig om het netjes precies in de spierlijn te scheren..maar het resultaat is er vaak wel...Maar het is en blijft een paasei.. hahah

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 21:22

Amiigo schreef:
Perryx schreef:

Hoop je nu dat mensen gaan reageren dat je hun apparaat mag lenen? Ti's geen dekje ofzo, ti's toch 3 tot 500 euro wat je "even" uitleent aan miss wel een onbekende.
Huur gewoon een apparaat bij de EJ of Divoza, is €20 ofzo.

Pardon? ik kan er een van stal lenen ,maar deze ligt bij de slijper. Mocht wel wat minder ;)

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 21:30

Nou, je zit op boktmarkt en facebook al drie weken te smeken of iemand je paard wilt scheren of je een apparaat wilt lenen.

Alleen messenslijpen kost al gauw een tientje en dan ben je er nog niet, arbeidsloon, slijtage vd machine en messen, slijpen, olie, kleding die gewassen moet worden, allerhande artikelen die je nodig bent voor het scheren en ontsmetting.

Na het scheren ben ik thuis nog wel een uur bezig om de machines weer schoon en goed te maken en mijzelf een lekkere douche te geven. Kleding moet gewassen worden etc etc etc.

Toen begin dit jaar mijn spullen uit mijn auto zijn gestolen had ik een schade post van bijna 2000 Euro en was bijna gestopt met scheren......