[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Sapphire

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 21:45

Iemand ervaring met de Bucas Select Cooler? Wil de deken gebruiken als transportdeken en onder mijn winterdeken omdat hier wel de stay dry voering in zit.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 21:58

upendo schreef:
Ghostattack, zit jouw deken niet te krap bij de hals?

Denkt dat het zo lijkt, beetje ongelukkige foto. Er zit ook nog een winterdeken onder op de foto i.v.m. passen :=

Alle dekens in 100 grams die ik kan vinden zijn maat 165 en dat is vaak te groot -O-

ingridxxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 23:52

Hallo! Ik heb een vraag over mijn fjord. Ik wil hem graag in model 9 scheren maar dan het hoofd niet scheren. Hij staat 24/7 buiten met een 'schuildak', alleen de achterkant is dicht. Ik ben nu nog niet begonnen met een deken omdat hij nog zijn eczeem deken op heeft. Hij word echt een teddybeer in de winter en dit is gewoon niet fijn bij het trainen.. Zodra de eczeem deken af kan, kan er een andere deken op. Ik heb totaal geen verstand van dekens en daarom is mijn vraag hoeveel grams er op moet. Ik heb wel de bucas smartex rain en de medium versie gevonden. Ik wil namelijk niet meerdere dekens hebben en dit is tegelijk een regen deken, nu is het nog niet zo koud, maar straks in de winter natuurlijk wel, maar dan is zijn vacht ook weer aangegroeid. Ik hoop dat iemand mij hier wat meer over kan informeren. Ik wil liever niet meer dan 100 gram erop hebben trouwens. Ik hoop dat dat kan.
Afbeelding

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 10:34

Ik heb momenteel 2 ongeschoren paarden onder 200gram lopen en 1 geschoren onder 400gram, zonder hals :) naar mijn gevoel hebben ze daar goed mee.

'S nachts is het slecht 5 graden en staan ze op stal, overdag op de weide

marengolike

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 11:10

Ongeschoren oudje 100 overdag 200 nacht. Rest lekker bloot. Die hebben genoeg vetjes

bellehorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 11:22

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 11:37

Hoi,

Donderdag wordt mijn tinker deels geschoren. Ik wil model 6 scheren.
Hij heeft op dit moment een gevoerde regendeken opliggen maar de helft van de tijd heeft hij het daar te warm onder eigenlijk. Zodra het zonnig is haal ik deze af anders zweet hij echt. Ik hoop dat als ik model 6 scheer, hij het niet meer zo warm heeft en hij ook onder het rijden niet zo nat wordt.
Maar zou een gevoerde regendeken in de winter genoeg zijn of moet ik dan toch dikker gaan?

Afbeelding

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 11:46

Mijn oude heer van 29.5 staat nog zonder deken buiten.
Inmiddels is de wei dicht, staan ze een halve dag in de paddock en heeft hij nog meer haar.
Hij krijgt geen deken op zolang hij zichzelf nog lekker warm kan houden. Heeft onbeperkt ruwvoer.
Rij hem nu maar een half uurtje rustig aan.... Sinds de klok terug is kunnen we niet meer buitenritjes maken dus moeten we de bak in...doe wat rustiger aan met hem in de winter..
Afbeelding

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 11:53

Afbeelding

zo wordt de mijne geschoren (foto van vorig jaar).

Paar weken terug heb ik de onderkant hals, borst en buik geschoren.
Dat is nu weer beetje bijgegroeid. Volgende week zijkanten eraf halen
In de winter heeft ze een 200 grams deken op. 100 grams is net te koud eigenlijk.

ingridxxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 13:32

bellehorses schreef:
ingridxxs Je zou voor bijv. de bucas power turnout kunnen gaan http://www.bucaspaardendekens.nl/index. ... t&Itemid=1 Deze is zou uit mijn hoofd geschikt voor temperaturen tussen + 12 en - 6 ofzo.

Zou ik dan ook de smartex rain kunnen doen? Die is volgensmij vergelijkbaar met 100 gram. En als het dan vriest iets eronder? Met die jij zegt ben ik bang dat hij het nu te warm heeft, en dat die pas genoeg is in de winter.. Maarja, ik heb er geen verstand van. Ik denk meer na op me gevoel haha. Dankje voor de info!

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 14:00

Ghostattack schreef:
Ik kom hier even binnenvallen, ben namelijk opzoek naar een winterdeken en het lijkt wel onmogelijk.

Het moet een 100 grams deken zijn in de maat 110/160 (5.3" volgens mij?). In ieder geval een vergelijkbare pasvorm als de Amigo Pony Hero 6. Op een of andere manier vind ik nergens een 100 grams deken in die maat. Op dit moment werk ik met een 0 grams regendeken van EJ in maat 155 (blote billen) met daaronder een 100 grams onderdeken, toch zit die niet optimaal merk ik.

Ik heb wel een 100 grams deken van EJ in maat 165, maar die pasvorm is zo bizar slecht dat ik hem terug in de kast heb gelegd -O-

Edit: Dit is de Amigo Pony Hero 6 in maat 110/160 en 200 grams. Zo'n zelfde pasvorm deken zoek ik dus eigenlijk.
[ [url=m/EuG0fm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb deze van de week gehaald bij Drunens Ruiterhuis, ze hadden deze deken in alle maten. Zelf ben ik gegaan voor een 191.

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 14:01

Hallo, ik kom even binnenvallen met een vraagje!
Sinds een aantal maanden ben in in het bezit van een (nu) 2,5 jarige kruising KWPN x Welsh..
Ze staat 24/7 buiten met beschikking tot een inloopstal.
Ze staat nu onder een ongevoerde regendeken maar ik vind de nachten erg koud worden dus twijfel om de 200grams op te leggen aangezien het overdag nog wel redelijk is met een graad of 12...

Als ik de deken op doe wil ik m eigenlijk op laten en niet telkens moeten wisselen voor de nacht.. :=
Wat zouden jullie doen?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 14:06

keeyzie schreef:
Ghostattack schreef:
Ik kom hier even binnenvallen, ben namelijk opzoek naar een winterdeken en het lijkt wel onmogelijk.

Het moet een 100 grams deken zijn in de maat 110/160 (5.3" volgens mij?). In ieder geval een vergelijkbare pasvorm als de Amigo Pony Hero 6. Op een of andere manier vind ik nergens een 100 grams deken in die maat. Op dit moment werk ik met een 0 grams regendeken van EJ in maat 155 (blote billen) met daaronder een 100 grams onderdeken, toch zit die niet optimaal merk ik.

Ik heb wel een 100 grams deken van EJ in maat 165, maar die pasvorm is zo bizar slecht dat ik hem terug in de kast heb gelegd -O-

Edit: Dit is de Amigo Pony Hero 6 in maat 110/160 en 200 grams. Zo'n zelfde pasvorm deken zoek ik dus eigenlijk.
[ [url=m/EuG0fm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb deze van de week gehaald bij Drunens Ruiterhuis, ze hadden deze deken in alle maten. Zelf ben ik gegaan voor een 191.

De 100 grams? Op hun website staat die namelijk als niet meer op voorraad -O- Maar als ze hem in de winkel wel hebben, dan kan ik er wel langs gaan. Ben er nog nooit geweest, maar het is niet zo heel erg ver!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 14:14

Of even met de winkel bellen!

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 14:22

_Sapphire schreef:
Iemand ervaring met de Bucas Select Cooler? Wil de deken gebruiken als transportdeken en onder mijn winterdeken omdat hier wel de stay dry voering in zit.

Ja ik heb hem, wat wil je weten?
Vind hem vrij krap vallen aan de voorkant, verder hele fijne deken ingebruik

Afbeelding

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 14:47

Kirja : 2.5 jaar ??? daar doe je toch nog niks mee mag ik aannemen ? Waarom dan een deken ? Zolang ze het niet koud hebben gewoon niks opdoen

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 15:54

ElCamino schreef:
Kirja : 2.5 jaar ??? daar doe je toch nog niks mee mag ik aannemen ? Waarom dan een deken ? Zolang ze het niet koud hebben gewoon niks opdoen

Nee uiteraard niet! ;) Maar bij haar vorige eigenaar stond ze in de winter wel onder een deken, en op stal.. -O-
Ik heb altijd begrepen dat je ze dan niet zomaar zonder deken kunt laten staan, of is dat onzin?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 16:03

Ze maken gewoon wintervacht aan elk jaar dus in principe denk ik dat als je nu niet gaat scheren of opbouwen qua dikte van dekens..

Tenzij je een luxepoes wil. :D

Je kunt altijd nog aankijken en uiteindelijk een deken opleggen als je ziet dat ze er niet happy bij loopt/koud aanvoelt..

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 16:15

Nee geen luxepoes voor mij :D
Ik wil een lekkere dikke teddybeer haha
Tot nu toe maakt ze nog weinig vacht aan maargoed overdag is het nog best goed weer voor de tijd van het jaar..
Ik kijk het gewoon aan, ze heeft het in ieder geval nog niet koud!

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 16:47

:D :D :D luxepoes.....
Hahaha Als je de natuur zijn gang laat gaan maken ze zelf gewoon een lekker teddy-vachtje aan...

yamsi0124

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 21:02

yamsi0124 schreef:
excuses als dit al gevraagd is, ik heb niet het hele topic doorgelezen: Kiwi komt binnenkort meer bij mij in de buurt te staan waardoor ze ongeveer eens per dag gereden zal worden. (halfuur tot uur)
Ik was van plan van deze site: https://www.horze.eu/types-of-horse-cli ... -clip.html een irish clip of trace clip te doen. Welke is beter voor dat werk? of is een ander handiger?
En welke grams deken is hiervoor aan te raden? Extra hooi is helaas op de stal waar we heen gaan niet mogelijk, ze zou elke dag buiten staan, niet de hele dag maar sowieso een aantal uur.
Alvast bedankt!

Ik ben van plan een regendeken aan te schaffen en daaronder eventueel een onderdeken, is dit slim?
Ik heb nu de bucas irish turnout (50g) ( https://www.divoza.com/nl/bucas-irish-turnout-deken-50 ) en een bucas freedom turnout (150g) ( https://www.divoza.com/nl/bucas-freedom ... rnoutdeken ) op het oog, welke is handiger om aan te schaffen, voor de nek en buik eruit? Zijn er misschien nog goedkopere opties ( :o )?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 21:05

Wil je perse aan die merken vasthouden? Dan zou je eens kunnen kijken bij ej met 25% korting of via marktplaats.

Ik zou gaan voor een 50 grams, die kun je makkelijk aanvullen met liners. Een 150 grams is een beetje veel om met wat warmer weer te gebruiken als simpele regendeken.

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 21:13

Wat raden jullie aan als 1e stap, vòòr de Bucas smartex medium?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 21:15

Wat voor deken wil je? Een simpel regendekentje?

Als je medium goed past zou ik voor een smartex rain gaan. Is wel een aanslag voor je portemonnee..

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 21:19

upendo schreef:
Wat voor deken wil je? Een simpel regendekentje?

Als je medium goed past zou ik voor een smartex rain gaan. Is wel een aanslag voor je portemonnee..

Tja, ik dacht aan een anniversary van Bucas? Dag is een regendeken met staydry voering. Of een andere fijne regendeken met fleecevoering ivm klamheid!