Pantykous schreef:Als je t van Karin al niet meer netjes vind dan weet ik niet bij wie je nog aan zou kunnen kloppen om eerlijk te zijn

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Pantykous schreef:Ah, weer wat geleerd. Ik had laatst idd bij een fjord met hele dikke ondervacht strepen en het paard erna helemaal niks. Bij de fjord wel weggewerkt overigens, had zelf al t vermoeden dat het door de vacht kwam maar fijn dat het bevestigd wordt.
kaatje77 schreef:Pantykous schreef:Ah, weer wat geleerd. Ik had laatst idd bij een fjord met hele dikke ondervacht strepen en het paard erna helemaal niks. Bij de fjord wel weggewerkt overigens, had zelf al t vermoeden dat het door de vacht kwam maar fijn dat het bevestigd wordt.
Ja, dat is echt zo. Dacht ook al is er nou iets mits met mijn apparaat? Maar puur de dichtheid van de ondervacht.
Robin_Rikkie schreef:Ik lees al een tijdje mee maar nu kom ik toch even binnenvallen. Ik twijfel dus om mijn pony te scheren. Het is niet dat ze een extreem dikke vacht heeft maar ik rijd over het algemeen in de avond en dan wordt ze heel moeilijk droog, duurt wel uur/anderhalf uur. Het enigste wat me tegenhoudt is dat ze bij de vorige eigenaren 1 keer geschoren is en ze dit zo eng vond dat ze gesedeerd moest worden.. Nu had ik wel een idee om een scheerapparaat van iemand te lenen en haar er dan aan te laten wennen, geluid en aanraking etc om haar daarna te scheren. Mijn vader zou het best zelf willen doen zei hij, maar of dat verstandig is? Ik twijfel dus
Dott schreef:Tot nu toe allemaal maar 'gewoon een keer begonnen' dus.
Pantykous schreef:Nou ik heb vrijdag een pony geschoren, dat meisje had de vorige eigenaar gebeld en die deed toch wel tranquigel en dan nog hoofd en benen met een praam erop. Heb haar aangeraden om niet te verdoven en die pony was zo braaf! Gewoon zo zonder hulp alles kunnen scheren, ook de oren en benen.
Als je zelf niet bekend bent met scheren zou ik er wel iemand bij halen die dat wat vaker gedaan heeft de eerste keer. Die kan goed met je paard omgaan, heeft 'm zo kaal en jij kunt mooi afkijken!