[INFO] Alle vragen over dekens? #02

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 18:01

DanteLover schreef:
Wat doen jullie eigenlijk tegen kale plekken?
Bij 1 van de drie heeft ze kale schuurplekken op de schouder van de deken..

Je hebt van die beschermers... :)

monica08

Re: Wie staat er nu al in de dekens? #02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 18:02

Heb m'n paard vanmiddag lekker een paar uur zonder deken buiten gehad :j nu weer de 100 grams erop.

_M_arieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 18:18

Hier staat de Welsh bloot (winter wel 200g opgehad) en ongeschoren KWPN zonder wintervacht nog onder 0g door het koude windje wat hier op de wei staat.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 19:38

Vanmiddag heb ik haar deken afgedaan (100 gram met hals)

Ze is geschoren, en vanavond na het rijden doe ik een regendekentje
op :j

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 19:43

_nvds schreef:
DanteLover schreef:
Wat doen jullie eigenlijk tegen kale plekken?
Bij 1 van de drie heeft ze kale schuurplekken op de schouder van de deken..

Je hebt van die beschermers... :)

Borstbeschermers. Niet gebruiken.. Ik heb die gehad en ze heeft nu een witte drukplek op haar rug, waar die beschermer ophield.. En ik ben niet de enige die dat probleem heeft gehad. Koop gewoon een goed passende deken, heb je ook geen last van plekken. Ik heb nu helaas een lelijke witte plek op mijn vosje zitten :( Werd eerst heel dik, toen werd het een wond en tja, dan groeit er wit haar terug.

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 19:47

Borstbeschermers. Niet gebruiken.. Ik heb die gehad en ze heeft nu een witte drukplek op haar rug, waar die beschermer ophield.. En ik ben niet de enige die dat probleem heeft gehad. Koop gewoon een goed passende deken, heb je ook geen last van plekken. Ik heb nu helaas een lelijke witte plek op mijn vosje zitten :( Werd eerst heel dik, toen werd het een wond en tja, dan groeit er wit haar terug.[/quote]

ik heb het zelfde gehad heb nu ook een witte druk plek achter de schoft op mijn vos

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 20:14

Ik heb ook zo een plek. Na 1 dag al. Ik haalde hem de volgende dag eraf en met poetsen zakte hij al zowat door zijn benen en was het daar kaal. Gelijk afgelaten en nu heeft hij een witte plek zitten. Echt zonde. Dus gebruik ze niet is mijn advies. Ik heb hem ook weggegooid. Ik wil niemand dit zijn/haar paard aan doen.

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 20:28

klopt ik had het ook naar 1 dag

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 20:31

Oké, bedankt voor de tip!

leviria

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 20:39

Ik spuit er elke dag een beetje equi star op. Nog nooit last van schuurplekken gehad

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 20:49

Kale plekken dan passen de dekens dus toch niet optimaal.... ik heb er gelukkig geen last van (nou ja, paardlief heeft er geen last van ;))

Ik vind dekens in deze tijd rot ja, vanwege de overgangsperiode dat overdag het af kan, maar snachts nog niet. Ze heeft enkele uren buiten bloot gestaan, want het was veelte warm. Ik had een behoorlijke rit met haar gereden, best bezweet, maar ondanks dat ze alweer droog was snel zou ze zijn gaan nazweten als ik de dekens weer erop had gegooid gelijk.

Het liefst doe ik de dekens nu gelijk af ja. Met die verharing heeft ze er ook wat meer "last" van. Groot woord, want ze vind het geen probleem, maar ik bedoel qua jeuk. Dan kan je wel rollen, maar met die deken erop geeft at niet echt voldoening. Ik laat haar nu als het even kan ook dagelijks flink rollen, even die jeuk haren kwijt (naast borstelen natuurlijk).

Waarschijnlijk krijgt die van mij met flinke regen ook gewoon weer een deken op in de zomer. Op die manier heb ik wel een mietje, maar hou ik haar iig wel tevreden.

Oh, vannacht blijft ze buiten, en heeft 100 + 50 op.
Laatst bijgewerkt door Tancreda4 op 05-03-13 21:17, in het totaal 1 keer bewerkt

wendyodinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 21:07

mijne staat nu met lekker niks op me shetje =)

pietiedecy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 21:24

leviria schreef:
Ik spuit er elke dag een beetje equi star op. Nog nooit last van schuurplekken gehad

dat gebruik ik ook bij de shet! ideaal :)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 21:25

Het paard heeft een hoge tot zeer hoge schoft (en weinig schoftspieren helaas), en werkt alles naar achteren. Ook zadels met singel worden vaak naar achteren gewerkt (wordt minder nu hij beter in de spieren komt).

aniquegraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 21:44

de mijne gaat van 400gr naar 200gr en is geschoren. en heb ook al een tijdje de halsdeken afgedaan

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 21:57

Citaat:
Borstbeschermers. Niet gebruiken.. Ik heb die gehad en ze heeft nu een witte drukplek op haar rug, waar die beschermer ophield.. En ik ben niet de enige die dat probleem heeft gehad. Koop gewoon een goed passende deken, heb je ook geen last van plekken. Ik heb nu helaas een lelijke witte plek op mijn vosje zitten :( Werd eerst heel dik, toen werd het een wond en tja, dan groeit er wit haar terug.

Mijn pony heeft dat ook. Destijds dacht ik dat een borstbeschermer een goede en (goedkope) oplossing zou zijn, maar het zijn echt ondingen.
Het helpt al veel al je dekens een nylonvoering hebben. Heb sinds dit seizoen een Rambo deken en die schuurt nergens en schuift ook niet (helaas wel erg duur).

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 22:02

Dat herken ik. De mijne krijgen schuurplekken van de dekens met fleecevoering. Bij andere dekens met nylon voering nergens last van.

Mijn paarden hadden het echt warm vandaag, zonder deken. Sinds gister staan ze bloot. Even afwachten wat het weer na Donderdag gaat doen, ik zou ze graag zonder deken laten, maar als het kouder wordt icm regen zullen ze toch weer wat op moeten :(

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 22:06

Die van mij heeft eventjes zonder deken buiten gestaan, moest toch zijn stal nog doen. Hij had er wel gelijk gebruik van gemaakt, want hij zag er niet uit toen ik hem uit de wei haalde.
Morgen misschien weer en dan houd hij eerst zijn dekens weer op als ik de weersberichten moet geloven.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 22:09

Hier gelukkig fijn passende dekens en nog geen last van schuur- en/of drukplekken...

Stalgenootje had de deken van mijn jonge paard lekker af gedaan vandaag, vanavond de 100 grams liner er onderuit gehaald, staat onder de ongevoerde Rambo.

Mijn geschoren paard staat onder 100 grams Rambo met 100 grams liner, was bang dat het overdag te warm was geweest, maar ze had niet staan zweten en was niet klam, dus dat is gelukkig mee gevallen!

sabino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 22:50

pietiedecy schreef:
leviria schreef:

dat gebruik ik ook bij de shet! ideaal :)

Wat slim zeg!!!!!!!!!
Niet dat die van mij schuurplekken hebben,maar toch goed om te onthouden.
Mijn ene paard vandaag de deken afgehaald,stond onder 200gr te zweten.
De ander van 400 met hals naar 200 zonder hals.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 23:24

Ik ben de dekens zoooo zat :( Ik wil dat ze weer lekker de hele dag zonder kunnen staan. Ik word moe van het gewissel, het gesleep en vooral gesloop. Ze gaan elkaar maar molesteren ipv hun nieuwe dekens. Daarnaast zie ik die pony's gewoon genieten zonder deken. Zelfs als ze het 5 graden is en ik trek ze af moeten ze even rollen. Nu helemaal, lekker zonder deken in de zon liggen bakken. Daarnaast word ik moe van de schuurplekken en wil ik dat de vacht en de manen lucht krijgen zodat alles weer mooi kan gaan groeien. In het begin van de winter heb ik lang niet zo'n hekel aan dekens als nu :')

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 23:31

Nouvel schreef:
Hier gelukkig fijn passende dekens en nog geen last van schuur- en/of drukplekken...

Stalgenootje had de deken van mijn jonge paard lekker af gedaan vandaag, vanavond de 100 grams liner er onderuit gehaald, staat onder de ongevoerde Rambo.

Mijn geschoren paard staat onder 100 grams Rambo met 100 grams liner, was bang dat het overdag te warm was geweest, maar ze had niet staan zweten en was niet klam, dus dat is gelukkig mee gevallen!

Ideaal hè, dat linersysteem! Ik heb ook het idee dat de Rambo dekens erg goed ademen en dat ze daarom niet gemakkelijk gaan zweten. Heb hier ook nog 100 grams Rambo met 100 grams liner op.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 23:32

Donna_ schreef:
Hebben jullie echt zo'n hekel aan die dekens joh? Ik krijg de indruk dat jullie over de dekens denken 'hoe sneller hoe beter'..? Ik kan me nou helemaal niet druk maken om hoelang ze nog met een deken op staat eigenlijk, vind het helemaal niet erg! Ik hou gewoon lekker in de gaten hoe ze het eronder doet, en zolang 'ie nog nodig is, is hij nog nodig.. Al is dat bij wijze van spreke tot juni.

Kunnen jullie er een reden voor geven dat jullie er zo klaar mee zijn? Gewoon een hekel aan het op- en afdoen of hebben jullie ook paarden die er een hekel aan hebben, zoals Jesito bijvoorbeeld.
Geen aanval hoor, gewoon nieuwsgierig.

Ik heb idd een schurfthekel aan de dekens, maar doordat mijn paardje artrose heeft en stram word doe ik de deken op.
Maar zou gauw het effe kan gaat ie af.
Mijn paard staat max onder 200 gr en ik vind dat een ongeschoren paard met 15 graden best bloot kan.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 23:34

Geschoren paard heeft sinds vanmiddag 300 gram op. Erg lastig, morgen wordt het weer warm, maar de dagen daarna wordt het weer wat kouder. Ze voelde vanmiddag ook niet bijzonder warm onder 450 gram, maar voor mijn gevoel was dat wel echt te veel van het goede.

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 23:43

levertraanzalf helpt ook goed tegen kale plekken stimuleerd de haargroei