[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 22:37

IngridM schreef:
Zo! Kusvoorjou, dat is zonde van z'n manen zeg !

Er zijn zat denkens waar je een losse hals aan vast kunt maken, is dat niets ?

Klopt, heel erg zonde.

Ik ga het in de gaten houden op marktplaats voor nu eerst deze deken omgorden en er ene borst beschermer om doen. De deken trekt verder nergens alleen iets krap bij de schoft. Maar ze kan er prima mee lopen enzo..

MoniekV

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 22:39

Borstbeschermers zijn helemaal troep dingen

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 23:08

MoniekV schreef:
Borstbeschermers zijn helemaal troep dingen

Waarom is dat troep dan?

Ik ben een beetje aan het nadenken over of ik misschien een winterdeken nodig heb voor mijn oudje (21). Vorige winter is hij er moeilijk door heen gekomen (Was toen nog niet van mij, dus weet niet hoe dat bij mij zal zijn). Ik heb wel een regendeken misschien dat ik daar een onderdeken onder zou kunnen doen. Alleen vind ik het wel een nadeel dat hij dan zelf niet zijn haren overeind kan zetten om zo warmte vast te houden.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 23:11

Beloven schreef:
marengolike schreef:
Hier ook iemand hoor die geen 300 euro uitgeef voor een deken.
Ik heb net een deken gekocht van QHP voor 67 euro en past prima.. dat vind ik meer dan genoeg geld ervoor

Precies, maar dan krijg je weer opmerkingen als.

Een wintervacht is gratis.

Ik zou nooit een deken zoals die op mijn paard leggen.

Het ademt niet goed, en bla bla bla.

Grootste onzin ooit.. Alsof een deken van 70 euro niet prima kan liggen? Nee want hij ademt niet goed.. Bullshit.

Precies. De mijne heeft altijd qhp deken gehad. Niets mis mee. Alleen merk ik dat de V sluiting fijner bij haar zit. En daarom heeft mijn paard duss een rambo deken gekregen, ook omdat ik 100% zeker weet dat ze geen deken sloper is. Maar heb stalgenoten staan met goedkopere/ budget dekens, en die doen het allemaal prima en goed. Het is maar net wat je zelf wilt. Eigenlijk zouden ze ook bij "budget" merken dekens met V sluiting moeten hebben! :)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 23:14

Alleen blijft die deken straks niet goed liggen. Deels omdat je buiksingels te ver naar achteren zitten. Je loopslip zit ook verder naar achteren. Daardoor krijg je heel veel beweging in de deken, dat gaan z'n manen ook niet fijn vinden.

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 23:19

Hmm we gaan het zien. Vast al beter dan een ijzeren buis daags er langs te schuren.

En hoezo is een borst beschermer troep? Gebruikte zo'n ding 6 jaar lang bij mijn toenmalige paard.. nooit problemen mee gehad ?
had beter gewoon helemaal hier niet kunnen reageren volgens mij..

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 23:20

kusvoorjou schreef:
Hmm we gaan het zien. Vast al beter dan een ijzeren buis daags er langs te schuren.

En hoezo is een borst beschermer troep? Gebruikte zo'n ding 6 jaar lang bij mijn toenmalige paard.. nooit problemen mee gehad ?
had beter gewoon helemaal hier niet kunnen reageren volgens mij..

Meid je bent vrij om te reageren hoor! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 23:57

Een borstbeschermer verbloemt dat je deken niet past.... bij een goed passende deken heb je dat niet nodig.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 04:25

Inderdaad. Gewoon symptoombestrijding, heeft je paard niks aan.

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 04:38

Voor de mensen met ongeschoren paarden (en die ook niet worden geschoren):

Wat hebben jullie nu op je paard liggen? Zowel overdag als 's Nachts. Ik vind het ontzettend lastig aangezien het overdag 18 graden is, en 's Nachts 3 tot 7..

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 06:28

Even een advies / ervaringsvraag.

Klopt het dat de horseware dekens groter vallen dan de bucas dekens ?

Ik heb nu de optimo van rambo maar 1 maat kleiner is nog te groot en 2 maten kleiner zit vrij straks bij de schouder en bovendien vind ik de pasvorm aan de voorkant niet mooi.
De duo was volgens de winkel ook te groot in haar eigen maat. Heeft het zin om deze te passen in maat kleiner ?

Tis een breed paardje schofthoogte ongeveer 163

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 07:10

Een borstbeschermer kan drukplekken op de schoft geven. Voor mij nooit weer zo`n onding...

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 07:25

Tribunals schreef:

Wat hebben jullie nu op je paard liggen? Zowel overdag als 's Nachts. Ik vind het ontzettend lastig aangezien het overdag 18 graden is, en 's Nachts 3 tot 7..

Op,dit moment heb ik er weer een eczeemdeken op liggen, ze stond eergisteren te zweten onder haar regendeken.
Ik vind het voor nu niet erg als er wat wintervacht op komt, volgende maand verhuizen we naar een andere stal en als het nodig blijkt dan wordt ze daar gedeeltelijk geschoren. Sowieso zo een dekenmodel omdat haar rugspieren goed warm moeten blijven i.v.m. rugaandoening.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 07:46

viphorse schreef:
Even een advies / ervaringsvraag.

Klopt het dat de horseware dekens groter vallen dan de bucas dekens ?

Toevallig gisteren op site van de paardendrogist gelezen dat HW vaak iets kleiner valt en Bucas iets groter.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 08:43

Tribunals schreef:

Op de een 's nachts 150. Overdag 50. De ander 's nachts fleece gevoerd en overdag zonder.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 08:52

Ik heb ze 's nachts onder de ongevoerde Amigo staan en in de loop van de ochtend haal ik de dekens eraf als het warm genoeg is, eind van de dag gaan ze er weer op.

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 09:01

Tribunals schreef:

Ik heb een bucas power Light erop liggen met stay dry voering zowel dag als nacht. Deze is voor de nacht lekker warm en overdag niet te warm. De deken reguleert de warmte. Geloof dat hij gelijk staat aan 100 grams. Maar is wel een enorm dure deken.
Mn andere pony heeft best al wat vacht. Ze heeft haar eczeemdeken en 0 grams regendeken op dag en nacht op. Binnenkort wordt ze geschoren.

LisanneeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 09:34

Hier staan ze 's nachts binnen en overdag nog met een ongevoerde regendeken. Twijfel of ik hem na het weekend maar even af ga laten.
Laatst bijgewerkt door LisanneeD op 27-09-15 09:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Stanleytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 09:35

Hoi, ik lees al een tijd mee. Wat een leerzame adviezen allemaal. O.a. aan de hand van jullie ervaringen voor de Rhino Lite gegaan. Ik ben erg benieuwd naar jullie mening over hoe deze past. Alvast dankjewel! :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 09:52

Dit deken ligt netjes, alleen even de staart over de bilriem doen.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 09:56

Waarom doen ze die staartriemen altijd zo raar laag ? Iets hoger zou toch veel functioneler zijn?

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 10:00

Die bilriem voorkomt het opwaaien van de deken. Als je die hoog zet dan waait de deken alsnog omhoog aan de zijkanten of blijft dubbel liggen met rollen.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 10:05

Ik heb m'n paard momenteel weer zonder dek staan. Het regent niet en overdag is het echt te warm, liep gisteren zelf in een t-shirt rond. Heb helaas niet de mogelijkheid om iedere keer 's avonds en 's ochtends een dek op en af te doen maar ze is ongeschoren en gaat 's avonds naar binnen (wel stal met luikje) dus er is niets aan de hand. Als het natter en/of kouder wordt overdag gaat er weer een deken op. Alleen kou doet een ongeschoren gezond paard als het goed is niets, pas met regen/wind wordt het voor hun ook kouder.
Laatst bijgewerkt door Kasmir op 27-09-15 10:09, in het totaal 2 keer bewerkt

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-15 10:06

Tribunals schreef:

100 grams en met zo'n dag als gisteren smiddags niks

Stanleytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 10:10

tiwi1969 schreef:
Dit deken ligt netjes, alleen even de staart over de bilriem doen.

Dankjewel voor je reactie! Heb je helemaal gelijk in. Wilde de deken zo schoon mogelijk houden voor het passen, vandaar nog even niet de staart over de bilriem gehaald. ;)