[INFO] Alle vragen over dekens? #02

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jesito

Re: Wie staat er nu al in de dekens? #02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 10:20

Mijn ongeschoren paard gaat dadelijk heerlijk naakt en blijft ie tot morgenavond en dan weer even het weer verder bekijken, blijft wisselen.
Maar ze is altijd blij met iedere dag dat het ding af kan.

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 10:40

hier heeft mijn geschoren ruin 300 gram op, het is super lekker weer :)

de ongeschoren merrie heeft 200 gram op :)

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 11:15

geschoren alleen een regendeken :D

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 11:20

Hebben jullie echt zo'n hekel aan die dekens joh? Ik krijg de indruk dat jullie over de dekens denken 'hoe sneller hoe beter'..? Ik kan me nou helemaal niet druk maken om hoelang ze nog met een deken op staat eigenlijk, vind het helemaal niet erg! Ik hou gewoon lekker in de gaten hoe ze het eronder doet, en zolang 'ie nog nodig is, is hij nog nodig.. Al is dat bij wijze van spreke tot juni.

Kunnen jullie er een reden voor geven dat jullie er zo klaar mee zijn? Gewoon een hekel aan het op- en afdoen of hebben jullie ook paarden die er een hekel aan hebben, zoals Jesito bijvoorbeeld.
Geen aanval hoor, gewoon nieuwsgierig.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 11:24

Zonder deken heb je juist meer werk van het poetsen ed :P
Maar ik vind het voor het paard fijner als ie weer gewoon in zn eigen vachtje lekker kan zonnen en rollen in het zand. Eigenlijk zn eigen vacht 'verzorgen'

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 11:30

Ik deel jouw mening hoor zie mijn vorige posts.

Hier ook totaal geen haast. Staat nog lang niet zonder :(

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 11:36

Donna_ schreef:
Hebben jullie echt zo'n hekel aan die dekens joh? Ik krijg de indruk dat jullie over de dekens denken 'hoe sneller hoe beter'..? Ik kan me nou helemaal niet druk maken om hoelang ze nog met een deken op staat eigenlijk, vind het helemaal niet erg! Ik hou gewoon lekker in de gaten hoe ze het eronder doet, en zolang 'ie nog nodig is, is hij nog nodig.. Al is dat bij wijze van spreke tot juni.

Kunnen jullie er een reden voor geven dat jullie er zo klaar mee zijn? Gewoon een hekel aan het op- en afdoen of hebben jullie ook paarden die er een hekel aan hebben, zoals Jesito bijvoorbeeld.

Ik vind het vooral vervelend voor mijn paard. Ik denk dat de mijne dolgelukkig is als dat ellendige ding af kan, dat ie gewoon lekker kan rollen in het zand en de zon op zijn huid kan voelen ipv zo'n dekbed op zijn rug :D Laat de zomer maar komen!

De mijne staat nog onder 300 grams trouwens (geschoren en nog geen nieuwe vacht aangemaakt)

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 12:07

zo'n spijt dat ik gister neit gewisseld heb....

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 12:11

Heb gisteren gewisseld van 400 naar 200 gram. Ook de hals eraf gehaald. Twijfelde nog over de vorst van afgelopen nacht, maar had vanochtend niet de tijd om te wisselen en wist haast zeker dat 400 gram met hals vandaag te warm zou zijn. Nu maar hopen dat ie het niet te koud heeft gehad vannacht :brr:

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 12:19

mijn pony voor t laatst geschoren in november en inmdiddels alweer een redelijke vacht staat nu lekker zonder,
na 1 uurtje op t land in de volle zon had hij het al best warm en dat was met een 0 gram en met een graad of 6.
voor de nacht krijgt hij hem wel weer op.
ik kijk gewoon per dag hoe het weer is, en hoe hij onder zn deken aanvoelt.

hopelijk kan ik wel zonder deken volgend jaar.
het is gewoon veel makkelijker om ze zonder deken t hebben :Y)

Laura_Zodine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 12:27

Donna_ schreef:

De reden om een deken op te doen is voor de meeste om te voorkomen dat ze een hele dikke vacht krijgen. en ze dan warm te houden in hun dunne (geschoren) vacht.
Nu is het niet koud meer en gaan ze ook geen dikke vacht meer aanmaken, juist verharen. Dus ik zie juist geen goede reden om tot juni een deken op te houden..?
Ik doe dekens het liefst zo vroeg mogelijk op en ook weer af.. Ik ga zo wisselen naar een regendeken. s'nachts word het ook steeds warmer.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 12:57

de mijne was niet warm vanmorgen onder de 50gr ,maar eenmaal in de paddock met zon werd hij heet eronder
staat nu zonder deken deze gaat er in de loop van de dag weer op

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 14:05

Die van mij heeft een hekel aan dekens.Hij staat nu onder een 0 gram,die houd hij nog wel even op want volgende week gaan de temperaturen weer omlaag.(zegt men)
Zondag zelfs kans op sneeuw.

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 14:53

mijn jongens lekker even paar uur zonder deken zetten heerlijk ze liggen lekker te zonnen

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 14:58

Lief stalgenootje heeft vanochtend Figo's deken afgehaald en legt het vanavond terug op.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 15:21

die van mij staat nu ook overdag bloot en savonds onder een dun dekentje. hij is helemaal blij. hij is ook in november geschoren. En ik zie dekens inderdaad als noodzakelijk kwaad zou het liefst zonder dekens doen maar dan kan ik echt niet rijden met hem.

powerkippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 15:25

mijn geschoren paard is van 370 naar 200 gegaan. ging vanmorgen al vroeg het land op. geschoren shetlander staan met een ongevoerde deken. ik vind het fijn voor mijn beesten als al die dekens weer de kast in kunnen gaan. wisselen vind ik niet zo erg ga toch twee keer per dag naar stal.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 15:56

Ongeschoren zonder deken!

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 17:07

mijn geschoren paard staat nu onder 300 gram. was helemaal niet zo warm in de paddock. lag wel gedeeltelijk in de zon maar stond ook behoorlijke wind.
Mijn vader doet vanavond de halsdeken er weer bij op.

pony met bucas all in one had het ook niet warm en heeft dus ook niet zonder deken gestaan.

in de luwte van het huis was het wel onwijs lekker in het zonnetje. :j

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 17:15

Mijn shetlanders zijn ongeschoren maar hebben gewoon een regendeken op, omdat ze dag en nacht buiten staan, en als het regent en we willen ze voor de kar ofz.. Dan krijg je het gezeur met natte vachten enzo!

Mijn ongeschoren mini, staat met een 100 grams op, maar die is ziek geweest en heeft het (telkens) koud. Alhoewel hij nu even af is, en vanavond weer op gaat.

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 17:16

Wat doen jullie eigenlijk tegen kale plekken?
Bij 1 van de drie heeft ze kale schuurplekken op de schouder van de deken..

Lui_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 17:20

Die van mij heeft nu nog 350 gram op, ga morgen wisselen metde 200 gram. Ze voelt nog gewoon normaal aan onder de deken maar ik vind het anders te warm worden denk ik.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 17:40

ben net terug van rondje rijden, het was 15gr *\o/*
paard was wel wat bezweet,maar staat nu nog lekker bloot op stal en vanavond ga ik zijn 50gr deken opdoen
hij staat in een stal met luiken open.

Polderpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 17:58

DanteLover schreef:
Wat doen jullie eigenlijk tegen kale plekken?
Bij 1 van de drie heeft ze kale schuurplekken op de schouder van de deken..

Ik heb een borstbeschermer opgedaan toen hij ging schuren. Hij had zels een klein open plekje. De beschermer heeft geholpen in die zin dat er niets meervstuk is gegaan, maar kaal is hij wel geworden op zijn borst en schouders plekken. Het groeit wel weer aan! Zo snel mogelijk de deken af en hij kan weer aangroeien.
Vandaag overdag lekker bloot in het zonnetje. na het rijden stond hij gewoon lekker te dutten op zijn paddock <3 Vanavond gaat de fleece gevoerde regendeken er weer op (gisteren gewisseld van 200 grs naar fleece regendeken).

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 18:00

Gister over gestapt op 200 grams!