Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Amanda schreef:We kunnen hier gewoon onze ideeën delen!
visje21 schreef:Ik heb mijn paard sinds 2 weken onder een 0 grams deken staan. Ik heb 100 grams klaar liggen. Die gaat waarschijnlijk volgende week op, als het ook overdag kouder gaat worden.
Verder heb ik nog een 300 grams, deze gaat pas op als het onder het vriespunt gaat worden.
Ik hoop mijn paard niet te hoeven scheren, en dat hij dun in zn vacht blijft.
Loes'sCorner schreef:@Amanda,
ja maar weet je wat het is, je kunt de vacht minimaal tegen houden met een deken, genetische aanleg bepaald veel meer evenals licht!
Vorig jaar was bij mijn haf op stal iedere aaf tot 23.00 uur het licht aan, het leek heel de winter wel een sportpoown en kreeg ook geregeld de vraag of ik hem had geschoren.
Bravura schreef:Zweten ze bij jullie niet onder de dekens? Die van mij heeft zijn regendeken op overdag, maar zodra er wat zon is zweet hij er onder of voelt klam aan. Op stal gaat de deken nog steeds af, anders zweet hij helemaal erg! Straks als het kouder is krijgt hij de 100 gram op, maar dekens blijven wisselen overdag (gevoerd) en 's nachts (ongevoerd) vind ik super onhandig. Denk dat hij dan maar eens moet zweten onder dek.
Knmi ea. verwachten dat het vanaf zondagnacht nachtvorst geeft. Al snel dan dit jaar.....