deken vraagje: hoeveel gram hebben jullie er nu op ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mando

Re: deken vraagje: hoeveel gram hebben jullie er nu op ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 14:52

Esperanza schreef:
Beide is sneu. En als je nu nog 125 grams op heb heb je toch wel een gaatje in je hoofd. We hebben hier zowat een hittegolf en dan zet je je knol nog onder een deken.

Zon op hun velletje zorgt ervoor dat ze bepaalde vitaminen kunnen aanmaken, erg belangrijk dus.

En tussen een zomer en vliegendeken zit zeker wel verschil! Onder een vliegendeken kan een paard zijn warmte gewoon kwijt.

Begrijp me goed hoor, ik gebruik zelf ook dekens, maar ik vind wel dat je ze met verstand moet gebuiken. Mijn paard heeft deze winter alleen maar een ongevoerde regendeken op gehad. Want het is helemaal niet koud geweest. En hij loopt nu toch alweer bijna een maand (schat ik) geheel zonder deken.

Paarden gedijen het best in temperaturen rond de 5 graden, dus kan je je wel voorstellendat dit al veel te warm voor ze is.

Helemaal met je eens.... en anders bouwen ze helemaal geen weerstand meer op..
Ik kan me voorstellen met een ouwetje dat je voorzichtig ben maar verder... nee...
Afgelopen winter had hij in zijn buitenbox een 150 gr op...

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 14:58

Mijn (bijna)23er staat al nu al dag en nacht buiten zonder deken en is geschoren geweest! Al ligt het natuurlijk ook wel aan het paard.
Als het heel erg afkoelt krijgt ze voor de nacht een regendeken op. Maar dat is ook omdat ze last van d'r gewrichten heeft met kou.

Colt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 15:04

Mijn geschoren paardje staat nu dag en nacht ook zonder Ja Snachts wel op stal. Moet er niet aan denken een deken op te doen nu, afgezien van een vliegen deken Knipoog

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 15:23

Mijn paard is ook geschoren geweest en staat nu eigenlijk sinds het mooieweer allenmaar zonder buiten heel af en toe als het koud word 's nachts met een ongevoerde deken...

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 15:54

_Charlotte schreef:
Mijn (bijna)23er staat al nu al dag en nacht buiten zonder deken en is geschoren geweest! Al ligt het natuurlijk ook wel aan het paard.
Als het heel erg afkoelt krijgt ze voor de nacht een regendeken op. Maar dat is ook omdat ze last van d'r gewrichten heeft met kou.

Misschien een domme vraag hoor, maar als je 23jaar oude paard last van haar gewrichten heeft met kou.. waarom scheer je haar dan uberhaupt..? Of wordt ze nog volop bereden..?

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 16:05

Ik rij haar ong 5 keer per week. Heb haar begin november laten scheren(dat jaar daarvoor ook al)
Daarna kreeg ze last van d'r gewrichten, lichte artrose. Ze heeft toen tijdje stil gestaan. Maar ze was al geschoren.
Heb haar altijd goed ingepakt met de kou. Ze stond toen alleen overdag buiten, beschut.

Ze kreeg toen medicijnen en nu heeft ze nergens last meer van, maar ze wil nog weleens wat stram worden als het koud is.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 16:10

ohh oké Haha! Ik snap het.

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 16:15

Die van mij staat overdag bloot en snacht's met een heel dun staldekentje in een buitenbox

k_i_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 16:57

Damiro blijft vannacht voor het eerst buiten en zonder deken.
Hij staat nou 2 dagen zonder zomerdeken, en heeft 2 nachten bloot op stal gestaan.
Tis nu zo warm dat ik vanaf nu lekker buiten laat (zijn stal ook best benauwd na zo'n dag) en denk niet dat ik hem een plezier doe met een deken vannacht.

Ik kijk veel te veel naar hoe ik me voel, of ik het koud hem of niet, dat is echt niet verstandig, mensenhuid is niet te vergelijken met een paard natuurlijk Clown
Dus ga proberen daar beetje op te letten, voorzichtig is 1 ding, maar overdrijven nog veel gevaarlijker...

gisteravond 10 uur ijsje halen op blote voeten en de straat was nog warm Knipoog

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 18:06

miej_monty schreef:
Lappie_Lap schreef:
Ik denk niet dat er nu nog zo'n groot verschil zit tussen paarden die geschoren zijn en niet geschoren zijn. De niet geschoren paarden zitten toch bijna, als het niet al helemaal is, in hun zomerhaar.
Vind het wel een interessante vraag van SGWollie Haha!

maar de paarden die niet geschoren zijn en een behoorlijk dikke wintervacht hadden zijn daar nog lang niet helemaal uit
er zijn er een heleboel die nog een best dikke vacht hebben.. je kunt nog niet egt verschil maken met de wel geschoren paarden

Daar ben ik toch deels niet met je eens. Het klopt dat niet alle niet geschoren paarden al een zomervacht hebben. Maar het gross van onze pensionpaarden bijvoorbeeld heeft toch echt al een zomervacht (zijn de hele winter overdag buiten gekomen), die er precies hetzelfde uitziet als de vacht van de geschoren pensionpaarden.
Desondanks blijf ik bij m'n standpunt dat je nu geen verschil meer kunt maken in wel/niet geschoren en de keuze van wel/niet weer een deken op. Dat hangt nu puur van het paard af (koukleum ed.). Maar dan nog, ik zou er nu beslist geen winterdeken meer op doen, zomerdeken en ongevoerde regen wel. Moeten ze maar iets afharden hoor.

danielle1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 18:19

Mijn merrie staat sinds een paar dagen helemaal zonder deken. Overdag al een aantal weken, maar toen er vorige week nog nachtvorst werd opgegeven kreeg ze 's nachts een zomerdeken op.

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 17:30

Zomerdeken, ik weet niet percies hoeveel gram.

k_i_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 10:16

en nu?
Het zal een paard dagen blijven regenen?! Verdrietig

van mij staat sinds ruim een week dag en nacht buiten, overdag zonder deken, snachts met dunne highliner.
Sinds zaterdagnacht snachts een regendeken op, en dagen zoals vandaag, alleen maar regen dus, ook overdag zn regendeken. Snachts dus wel buiten.

En jullie???

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 10:20

ik doe mijn pony nu echt geen plezier om ze in de wei te zetten
ze heeft net half uurtje in de bak gestaan ,waarin ze wel 10x gerold heeft Clown
en toen stond ze bij het draadje te wachten om eruit te mogen
maar nu giet het hier Cool

en omdat ze tegen bevangen aan gestaan heeft staat ze toch al s`nachts binnen.

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 10:23

mijn paard gaat zo naar buiten met haar 200 grams gevoerde regendeken

mhtimmerwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 10:29

staat nu buiten met een bucas regendeken op, vind de wind in het land en dan de regen op hun lijf niet prettig.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 10:32

Die van mij staat met een 100 grams regendeken op.
Van de week nog met een vliegendeken maar om hem daar nu mee buiten te zetten Nagelbijten / Gniffelen

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 10:37

Mijne krijgt nu geen deken meer op, tis 15 graden...

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 10:39

Ik doe ook geen dekens meer terug op hoor. Ze wennen er maar aan, zo koud is het niet.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 10:42

Ik heb ook helemaal geen deken meer op Lachen
Ze stonden dag en nacht buiten, nu wel even een nachtje binnen gehouden met die regen.

kissmeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 10:49

ik doe mijnes ook geen deken meer op..je blijft bezig en ze is nu na het scheren weer goed in de vacht zoals ongeschoren paarden.
wel als ik op concour ga en ze komt uit de stal de koude trailer in dan krijgt ze wel een dun dek op

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 10:55

Ik heb ze wel binnen gehad vannacht, maar ze krijgen geen deken meer op nu hoor, ze kunnen er wel tegen. Haha!

Miss_Favre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 10:58

Mijn paard staat in een buitenbox,regent niet binnen,maar hij staat nu al zo'n tijd zonder deken,dat ik er nu ook niks meer opgooi voor de nacht,overdag staat hij zoiezo zonder deken.
In de boxen is het zoiezo nog iets warmer dan buiten,en omdat het regent hoef je er volgens mij niet gelijk dekens op te gooien.
Als het 's nachts gaat vriezen vind ik het wel een ander verhaal.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 11:06

Mijn paard staat nu een paar uur op het land met een ongevoerde regendeken op. Normaal staat ze zonder deken, maar ze houdt niet van regen. En s'nachts houdt ze of die regendeken of een zomerdeken op. Ook ongevoerd natuurlijk.

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 11:32

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 01-03-24 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt