Loes'sCorner schreef:@Pashon.....excuus, wat een onzin!
Ik heb een haflinger en datis een koudbloed en die staat met het warme weer van de afgelopen dagen te zweten als ik de deken er niet afhaal, hij heeft veel meer vacht als de warmbloedjes terwijl ze allemaal tegelijk de dekens op krijgen.
Het was hier boven de 20 graden en dat is GEEN TEMPERATUUR waarbij paarden onder een deken hore te staan, dat de een er beter tegen kan als de ander heeft niets met de dekens te maken bij zulke temperaturen!!
Ik gebruik meestal de horeware rhino/rambo/ of amigo dekens en dat zijn goede dekens!!
Hier koelt het nu echt goed af maar mijn haffie heeft nu nog voldoende aan de regendeken, hij heeft een geisoleerde bitenstal en het is daarbinnen ect een paard graden warmer als buiten.
Zodra het onder de 10 graden blijft overdag dan doe ik de 200 grams wug op.
#Gentle, ja het was hir bij ons in Limburg de afgelopen winters behoorlijk koud he, ben benieuwd wat we dit jaar krijgen!!
Al doe ik bij mijn haf niet meer dan de 200 grams wug en dan bij echte vorst doe ik er een 200 grams duo-liner onder, maar hij is dan ook niet geschoren.
Mocht hij toch kod aanvoelen dan doe ik er een 200 gram onder tegen die tijd.
Ben het helemaal met je eens!
Sommige dikke-vacht-paarden zweten zelfs onder de rambo 0-grams met dit weer 
Het is idd veels te warm nu om je paard in te pakken, t regent niet eens! Verminderde weerstand creeer je - denk ik-.
Wat ik zelf heb meegemaakt = dun in de vacht & geschoren veel dekens... de hele rits. Tijdens het werk, begin maart, koelde het paard te rap af waardoor ze last van stijfheid kreeg in de broekspier.
Ik las hier ergenst dat iemand zijn paard dik inpakte omdat het dier te rap gevoelig werd in de lendenstreek/broekspier? Ik kan me voorstellen dat een te rappe afkoeling hierin debet is omdat het dier de overgang niet (goed genoeg) kan handelen?