Dekentopic, voor alles over dekens.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 18:16

Mijn paard is niet lekker (mager en slap) en heeft het snel koud. Ze heeft nu een 350 (?) grams WB op met halve hals. ZOu graag een onderdeken willen gebruiken maar wat ik ook doe (extra dekensingel, naar voren trekken etc.) de onderste deken trekt naar achteren en boort met de sluitingen in haar borst. Is dit normaal of nemen jullie dit met het werken met onderdekens voor lief? Ik vind het namelijk sneu als ze zo de hele dag moet rondlopen. De dekens zitten al snel zo ook als ik even ga stappen met bijvoorbeeld een fleecedeken. De maten zijn uiteraard goed en heb al verschillende soorten en merken onderdekens uitgeprobeerd.

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 18:17

parouscha schreef:
Wat hebben die van jullie nu allemaal om voor dekens?

De mijne heeft nu een fleece zweetdeken op met hals, en een 250 grams en een 400 grams.

Heb ankyhalst stuk om en twee 400grams deken,is het echt koud zit der nog halszweetdeken onder zoals gister en eergisteren.

besita

Re: [centraal] Dekentopic, voor alles over dekens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 19:58

Gouda :allereerst geen fleece of wol als onderdeken maar liefst katoenen goed van maat ,te groot schuift altijd naar achter . Ik doe daarna een onderlap(van die dikke) van stalbandages over de voorsluiting van de dekens zo kunnen die sluitingen niet in de borst zeg maar

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 21:35

Bij mijn fleecedeken had ik het inderdaad erger. Ik heb pas een pagonyonderdeken geprobeerd maar die boorden ook gewoon in de borst wel raar vind ik bij een echte onderdeken. De maat is goed, niet te ruim niet te krap eigenlijk. Bedankt voor de tip van de bandages ga het ook eens proberen of dat goed werkt. Mijn paard staat veel buiten en rolt daarbij flink.

Laulitz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 21:58

Ik heb dat ook bij mijn paard.
De dekens die ik er onder doe schuiven altijd naar achter
Ik heb ze goed vast met een dekensingel en al...
Met 3 dekens blijven ze wel goed liggen(de vorige keer deze keer weet ik nog niet).

Bij mij boort de deken niet in de borst maar hij schuift naar achter en ook lichtjes opzij.
Heel lastig want als ik een dag niet kom ligt deken scheef

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 10:08

bij mij boord de pagony deken ook in de borst. ik vind het vet zonde.
ik zal ook even een onderlap proberen.

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 10:33

XlucienneX schreef:
bij mij boord de pagony deken ook in de borst. ik vind het vet zonde.
ik zal ook even een onderlap proberen.

ik heb helemaal geen las met de pagony onderdeken

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 10:38

mijn paard heeft een enorm bespierd borst.. dus dan knelt het af..

jammer dat er geen borstverbreding mogelijk is

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 10:40

je kan er tog zo'n bucas borst verbreder tussen zetten

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 10:40

kan dat op elke deken?

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 10:46

volgens mij kan dat op elke deken met van die haakjes aan de voorkant.
Ik vind die haakjes wel handig maar je hebt idd wel als je paard iets breeder is dat ie dan snel te krap is

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 10:54

ik vind die andere sluitingen juist veel handiger. ik zal wel even informeren naar en borst ding

weet iemand waar je die kan krijgen?

Nicole85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 11:11

bij pd kan je die krijgen.
Heb er ook 1, vindt die niet zo makkelijk..
Het is weer te breed die borstverbreder, vind ik zelf

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 11:22

pd?

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 11:23

paardendrogist?

Nicole85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 11:26

ja..

simongek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 11:35

Ik heb een Rhino deken als onderste deken en ik heb nu geen onderlap ertussen. Wel bij een fleecedeken of gewatteerde onderdeken.

Heb je inderdaad geen last van sluitingen die in zijn huid gaan staan. Ik vouw zo'n gewatteerde lap gewoon dubbel en doe die er tussen. Hangt er zo'n slabbetje uit zeg maar.

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 11:36

owkej dank je wel

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 11:47

simongek schreef:
Ik heb een Rhino deken als onderste deken en ik heb nu geen onderlap ertussen. Wel bij een fleecedeken of gewatteerde onderdeken.

Heb je inderdaad geen last van sluitingen die in zijn huid gaan staan. Ik vouw zo'n gewatteerde lap gewoon dubbel en doe die er tussen. Hangt er zo'n slabbetje uit zeg maar.

blijft dat wel zitten?

lonnie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 17:08

vraagje:

wanneer weet je of je paard t koud heeft? zal hier vast wel ergens staan maar t topic is zo lang...mijn tinker is 3 weken geschoren, stond eerst met een 200+50 grams dekenop, sinds eergisteren met 300+150, dus 450 gram. staat dag en nacht in de wei met schuilmogelijkheid. hij lijkt het tot nu toe eerder warm dan koud gehad te hebben, maar omdat met name de nachten zo koud zijn wilde ik toch even navragen waaraan ik het evt kan zien of voelen wanneer hij het te koud heeft danleg ik er og een deken onder

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 17:17

0ojannekeo0 schreef:
ik rij nu een haflinger die erg dik in de vacht zit. komende winter wil ik er een deken opleggen zodat het niet zo erg is, maar niet dat ze zo "kaal"is dat ze altijd een deken nodig heeft (denk aan losrijden). hoe kan ik het beste dit opbouwen en welke dekens heb ik nodig?

aangezien niemand mijn vraag beantwoord heeft quote ik hem maar even

Deau

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 17:51

Perla schreef:

blijft dat wel zitten?

Jaa, dat blijft super zitten. Mijn pony heeft dat ook. Ze loopt overdag in de wei. Laatst kon ik 2 dagen niet. En alles zat nog perfect op zijn plek.

wyona

Re: [centraal] Dekentopic, voor alles over dekens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 21:50

oorjannekeoo staat die haf altijd buiten of ook binnen?
mijn haf staat dag en nacht buiten zonder schuil mogelijkheid dus in weer en wind. die dikke vacht hou je niet helemaal tegen alleen onder de deken zeg maar en dat is nog best dik. dus de hals blijft wel een teddybeer. mijn haf heeft het erg snel koud door haar slechte doorbloeding. ze heeft het dus al koud in het najaar als het regent en het waaid.
ze krijgt dan een regendeken zonder voering aan dit is dus boven de 10 graden
ze krijgt een 150 grams deken aan vanaf 10 tot 3 graden
vanaf 3 graden tot egt vriezen zoals nu heeft ze een 300 grams deken aan. dit zijn allemaal regendekens.
mijn jonge paardje heeft 2 dekens omdat zij ook nog niet werkt. ze is nog maar 2,5 jaar maar heeft een dunne vacht en aangezien we geen schuilmogelijkheid hebben vind ik het wel belangrijk dat ze goed beschermd zijn tegen regen, wind en koude.
ik hou ze zolang mogelijk zonder deken maar zodra ik eraan begin gaat de deken ook niet meer af! alleen met egt mooi weer zonnetje erbij gaat de deken er een paar uur af om even te luchten. zij heeft een 150 grams deken aan en boven de 10 graden krijgt ze of een 0 grams op als het waaid en regent en niks als de zon lekker schijnt.

wyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 21:53

owja zodra ik zelf rond kan lopen in een trui in het voorjaar najaar gaan de dekens af voor overdag en zodra het snachts boven de 10 graden blijft dan krijgen ze ook snachts geen deken aan. dan zit je rond mei zo'n beetje

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 23:03

ze staat snachts wel binnen....