Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nouvel schreef:Ik vind dit altijd wel even een lastige tijd, 's nachts is het echt nog koud en overdag met zonnetje al best warm...
Sappos schreef:simongek schreef:Hier ook wit gras door nachtvorst. Ga het eerst wel eens aankijken hoe hij voelt de komende dagen.
Lijkt wel of er diverse mensen bij een paar graden warmer of sprankje zon meteen al die deken eraf trekken.![]()
voor een uurtje wel, kunnen ze lekker even rollen en krabben aan zichzelf. Als ze het koud hebben met het z-o windje dan gaan ze maar rennen
Sappos schreef:Lees eens wat ik zeg, ik heb zojuist alles eraf getrokken zodat hij even een uurtje kan rollen/spellen/krabben. Zometeen gaat er weer een dekentje op of gaat ie voor de wagen. Hij had het gisteravond inderdaad koud onder zijn 300 gram. Heel simpel, als ie het koud heeft krijgt ie er een deken op/bij.
simongek schreef:Sappos schreef:Lees eens wat ik zeg, ik heb zojuist alles eraf getrokken zodat hij even een uurtje kan rollen/spellen/krabben. Zometeen gaat er weer een dekentje op of gaat ie voor de wagen. Hij had het gisteravond inderdaad koud onder zijn 300 gram. Heel simpel, als ie het koud heeft krijgt ie er een deken op/bij.
dat vindt ik ook iets heel anders als een paar uur bloot staan bij 5 graden ondanks een zonnetje en dan zeggen ga maar rennen als je het koud hebt.
Sappos schreef:Hij staat aan het begin van de polder dus open en bloot voor de wind. Als ik hem meerdere uren zonder deken laat staan zal hij ook gaan trillen. Het was hier 7 a 8 graden. Ik probeer zoveel mogelijk te luchten. Dus het liefste elke dag de dekens een uurtje af. Toen het -10 was was het in de stal waar ze stonden nog een graad of 5 en stonden ze ook op stal gewoon even zonder deken. Voordeel is ook dat je de dekens weer even opnieuw op doet en ze dan hopelijk niet zo strak trekken. Mijn pony's krijgen ondanks dat het goede dekens zijn schuurplekken dus ik probeer ze zo min mogelijk onder dubbele dekens te zetten. Bij enkele dekens hebben ze namelijk nergens last van maar met 2/3 dekens kan ik het niet meer voorkomen
Marlis schreef:dat vindt ik ook iets heel anders als een paar uur bloot staan bij 5 graden ondanks een zonnetje en dan zeggen ga maar rennen als je het koud hebt.
Sappos schreef:Wow! Ik heb dekens van Premiere, BR, Bucas zowel Smartex als Freedom, Amigo, Rhino en ze krijgen bij dubbele dekens wel gewoon schuurplekken ondanks dat er een gladde binnenkant in zit.