Dekentopic, voor alles over dekens.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tuigie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 23:49

als hij het koud zou hebben, dan zou hij dat toch vertonen door bijvoorbeeld , trillen of "koel"aanvoelen.......

De deken van nu is niet waterdicht maar waterafstotend...
hetzelfde???

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 08:08

Kan je eigenlijk een waterdichte deken zonder hals met dit weer gebruiken als onderdeken onder een andere waterdichte deken of gaat dat glijden?

RRteam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 08:57

ligt er aan katrien
ik vindt altijd als je zo nul grams de onder hebt dus zonder voering dat die van mij dan koud aan voelt

tuigje niee waterafstontend en waterdicht zijn 2 verschilnde dingen
waterdicht ( ja duh) is waterdicht en water astontend is dat het met miezeren of een buitje wel tegen kan maar niet als het de hele dag door zeikt

Freggel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 09:51

Katrien schreef:
Kan je eigenlijk een waterdichte deken zonder hals met dit weer gebruiken als onderdeken onder een andere waterdichte deken of gaat dat glijden?

Het zou op zich wel kunnen, alleen is het niet altijd even verstandig. De ademende funtie van de deken wordt dan ernstig beperkt.

little_angel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 10:49

ik had een vraagje, mijn paard staat nu zonder deken maar kweekt toch wel een erg dikke wintervacht en is al wat ouder(weten het niet precies , we hebben geen paspoort maar we denken 24).dit paard word nog intensief gereden (ook wedstrijden) en daarom wil ik voor nu op de trailer als het erg koud is en voor volgende winter een deken aanschaffen, bij ons op stal krijgen ze een deken op als het onder de 7 graden komt.ze gaan (bijna) iedere dag naar buiten en staan s'nachts binnen, onze stallen zijn niet veel warmer dan buiten en houden alleen wind en regen op een afstand.de deken moet zowiezo waterdicht zijn natuurlijk, en ik heb het liefst dat ze de hele winter dezelfde deken ophoud, zonder dat ik halverwege de winter een dikkere op moet gooien bijvoorbeeld.
kan iemand mij vertellen wat voor deken ik moet?met name hoeveel grams en of iemand een goed merk weet....

Eliene

Re: [centraal] Dekentopic, voor alles over dekens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 11:46

Even een vraagje: wie heeft er ervaring met dekens van Dominick? Op m'n vorige stal kende ik iemand die er erg tevreden over was en ik nu ik zelf een nieuwe winterdeken moet kopen denk ik er ook aan om dit merk te gaan proberen. Het "thuis passen" spreekt me ook erg aan! Mocht dit merk al "behandeld" zijn in dit topic dan hoor ik het ook graag, dan ga ik even spitten, maar ik heb nu nog geen tijd gehad alle pagina's door te lezen... Alvast bedankt!

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 11:50

Freggel schreef:
Katrien schreef:

ik zou zeggen moet kunnen maar is die waterdichte die je eronder doet ook ademend?
ik heb mijn paard nu 3 ademende dekens op dus het ademd wel wat door. maar zou jij 2 dekens op elkaar doen die niet ademen dan kan het denk ik iets minder

parouscha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 11:54

Wat hebben die van jullie nu allemaal om voor dekens?

De mijne heeft nu een fleece zweetdeken op met hals, en een 250 grams en een 400 grams.

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 11:55

little_angel schreef:
ik had een vraagje, mijn paard staat nu zonder deken maar kweekt toch wel een erg dikke wintervacht en is al wat ouder(weten het niet precies , we hebben geen paspoort maar we denken 24).dit paard word nog intensief gereden (ook wedstrijden) en daarom wil ik voor nu op de trailer als het erg koud is en voor volgende winter een deken aanschaffen, bij ons op stal krijgen ze een deken op als het onder de 7 graden komt.ze gaan (bijna) iedere dag naar buiten en staan s'nachts binnen, onze stallen zijn niet veel warmer dan buiten en houden alleen wind en regen op een afstand.de deken moet zowiezo waterdicht zijn natuurlijk, en ik heb het liefst dat ze de hele winter dezelfde deken ophoud, zonder dat ik halverwege de winter een dikkere op moet gooien bijvoorbeeld.
kan iemand mij vertellen wat voor deken ik moet?met name hoeveel grams en of iemand een goed merk weet....
\

ik zou voor een sterke deken gaan. je geeft aan dat je maar 1 keer een deken wilt aanschaffen en er niet meer eentje bij wilt doen.
dat ligd er wel aan hoe dik je de vacht wil laten worden.
ik zou een turnout deken kiezen met ruime loopsplitsen en achter een goede staartflap. verder is de keuze daarin reuze groot. nu bij divoza zijn de dekens met 10 procent goedkoper dus je kunt nu beter eentje aanschaffen. ik zou kiezen tussen de 300 en 400 gram. maar dan moet je de deken niet al in augustes op leggen dat is onmogelijk.
ik zou er een licht dekentje bij kopen die eerst op kan mocht het kouder worden dan doe de je dikke op maar eerst de dunne en mocht het een giga mega koude winter worden dan kun je ze beide op doen.

ik weet niet of dit een goed antwoord op je vraag is.
je krijgt vast nog wel meer reacties. ik zou het in jou geval wel zo doen.

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 11:57

parouscha schreef:
Wat hebben die van jullie nu allemaal om voor dekens?

De mijne heeft nu een fleece zweetdeken op met hals, en een 250 grams en een 400 grams.

mijn paard is niet geschoren maar ik kom er wel achter dat het een ontzettende koudkleum is.
hij heeft nu een onderdeken van 350 0p een winterdeken van 460 en een deken van 300. ik vind het teveel maaar ik wil hem ook niet koud laten worden. dus dan maar wat extra gewicht erop.

little_angel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 12:17

@ XlucienneX: kijk als een deken kapot gaat ofzo wil ik best een andere deken kopen! maar ik bedoel dat ik niet aan het begin van de winter een deken op wil doen en dan als het kouder word weer een dikkere en dan naderhand weer een dunnere meestal krijgen ze tussen half oktober/begin november hun deken op,, en tja een dikke vacht, nu is het wel heel extreem , maar ze hoeft ook niet kaal te blijven gewoon dat ze wat dunner in haar vacht zit en normaal te berijden is zonder na 5 min. al nat te zijn, maar ik ben echt een leek in dekens en weet echt niet f ik er een 800 grams of een 200 op moet gooien , ze houd de deken dag en nacht op! misschien ook wel handig om te weten

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 12:26

ik zou dan kiezen voor een deken tussen de 200 en 300 gram.

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 12:28

Of een bucas all in one. Dat is zo'n goede deken dat je 'm van +12 tot -25 op kunt laten liggen.

Kost even wat maar dan heb je ook wat

little_angel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 12:28

ok bedankt, we gaan waarschijnlijk morgen een deken kopen en dan is het ook handig om het in de desbetreffende zaak ook nog een keer te vragen..

little_angel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 12:29

mag ik vragen wat die kost of wil je me dat niet aan doen? en waar moet ik op rekenen kwa prijs ,, voor een waterdichte deken maat 185-190 200-300 grams? (geen blauwe!!!!!:P)

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 12:31

De bucas smartex all in one kost nieuw zo'n 200 euro. Momenteel in de aanbieding op de Duitse E-bay. Moet je wel geluk hebben met bieden en opletten dat ze daar uitgaan van de bovenlengte.

little_angel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 12:33

ok, dat is wel een prijsje ik zat te denken om rond de 100 euro te blijven

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 12:38

Beide waterdichte dekens zouden ademend zijn. Ik heb nu een staldeken als onderdeken maar die schuiurt een beetje, die waterdichte ligt fijner. Dus het zou op zich wel kunnen?

In Vaesrade hebben ze de Imperial Riding Blizzard voor maar 94 euro trouwens.

little_angel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 12:41

jammer ik woon in breda beetje ver weg

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 12:51

Je kunt ook op internet kijken want daar zijn ze ook vaak in de aanbieding.

Ze zijn nu bij Ooteman in de aanbieding. Je zou kunnen bellen of ze jouw maat hebben en hem laten versturen. Kost nu 125 euro in de maten die ze nog hebben.

Mijn paard is op dit moment ziek en staat op rust. Hij heeft door het harde werken last van zijn spieren gekregen.

Advies is warm houden en nog langer loswerken met deken om en uitstappen met deken om zodra hij weer mag werken. Dit deed ik altijd al maar toch heeft hij last van zijn spieren gekregen.

Hij heeft nu een eskadron van iets van 400 gram op, 360 grams Rhino en een tussendeken van Rambo.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 12:59

ik rij nu een haflinger die erg dik in de vacht zit. komende winter wil ik er een deken opleggen zodat het niet zo erg is, maar niet dat ze zo "kaal"is dat ze altijd een deken nodig heeft (denk aan losrijden). hoe kan ik het beste dit opbouwen en welke dekens heb ik nodig?

lonnie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 16:02

ik heb mijn tinker ongeveer 3 weken geleden geschoren. hij stond onder een 200 grams + 150 grams deken daarna. Omdat het weer kouder wordt heb ik de 200 grams gisteren verwisseld voor een 300 grams. hij staat nu dus onder 450 gram. Hij staat dag en nacht buiten en heeft het nu niet koud. ik wil graag reacties van onder hoeveel gram jullie paard nu staat en of dat al het maximale is of hebben jullie nog een deken achter de hand voor als het nog kouder wordt?

(het is trouwens niet zielig of koud oid dat hij buiten staat, toen hij pas geschoren was stond hij zelfs te zweten onder de 350 gram die hij ophad. Verder kan hij uit de wind en regen gaan staan en voelt zich kiplekker )

groetjes lonneke

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 16:10

Freggel schreef:
Of een bucas all in one. Dat is zo'n goede deken dat je 'm van +12 tot -25 op kunt laten liggen.

Kost even wat maar dan heb je ook wat

ja klopt die heb ik ook, maar toch heb ik vandaag van harry horse er een onderdeken van 200 gram onder gedaan.
Maar die van mij heb ik 2,5 maand geleden geschoren.

little_angel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 16:28

ok, nog even een vraagje van mij, in mijn fleecedeken staat length: 195cm 77' betekend dat dat ik van winterdeken ook dezelfde maat moet nemen .. want haar fleecedeken is wel iets te groot,( lees alles op laatste gaatje en van achter iets te lang..)

little_angel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 18:02

volgens mij is het uitgestorven op bokt