[INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: [Centraal]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 08:33

Heb ze gisteren besteld!

dravergekkie

Berichten: 9268
Geregistreerd: 15-07-05
Woonplaats: Den-Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 16:05

Iemand ervaring met de Sectolin Clipper SE-Mini ?

Ben op zoek naar een nieuw goedkoop snoerloos tondeuse voor alleen de baardjes even snel bij te kunnen werken.

Maar geloof niet dat ik er veel positiefs over lees.

Unleash

Berichten: 1052
Geregistreerd: 23-07-09

Re: [Centraal]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 23:12

Net 2e deel van hele (mini) pony scheren erop zitten. Wat een werk! Heb de MoserMax45. Helaas is het wel streperig maar ik weet zeker dat dat aan mij ligt en niet aan die tondeuse. Heb nu nog stukje afwerking van hoofd te gaan en laatste haartjes in kootholte bij achterpootjes. Ben helemaal kapot haha. Ergens deze week moed verzamelen om het geheel wat toonbaarder te maken maar ik vrees ervoor dat ik die strepen niet weg krijg.
Zondag naar een clinic dag maar schaam me kapot voor het scheerwerk, haha.

Ik heb na 1.5 keer scheren de mesjes laten slijpen. Hoe vaak moet dit gemiddeld? Vacht was extreem dik, vol met huidvet en zand wat er niet uitgekomen is met poetsen. Geen optimale omstandigheden dus.

nieky1993

Berichten: 2087
Geregistreerd: 27-10-06
Woonplaats: Ellikom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 20:41

Hoi,

Even een vraagje hier voor de kenners. Wij gaan ons eerste scheermachine aanschaffen. Ik heb wel al verschillende machines gebruikt op mij vorig werk maar weet alle merken niet meer :+ . Alleen liscop weet ik nog.

Maar ik heb helaas nogal zwakke polsen ( hms en fybro) en zoek dus echt wel een apparaat dat fijn en licht in de hand is.

Welke zijn aan te raden?

Gr hanne

kaatje77

Berichten: 10444
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: [Centraal]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 22:22

Heiniger progress icm moser max45

Jester_

Berichten: 12289
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [Centraal]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 22:40

Of de xperience

kaatje77

Berichten: 10444
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: [Centraal]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 06:37

Die is wel zwaarder.

xMalibu

Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 21:46

nieky1993 schreef:
Hoi,

Even een vraagje hier voor de kenners. Wij gaan ons eerste scheermachine aanschaffen. Ik heb wel al verschillende machines gebruikt op mij vorig werk maar weet alle merken niet meer :+ . Alleen liscop weet ik nog.

Maar ik heb helaas nogal zwakke polsen ( hms en fybro) en zoek dus echt wel een apparaat dat fijn en licht in de hand is.

Welke zijn aan te raden?

Gr hanne


Liscop lite, die gebruikte mijn moeder met fybro ook altijd! Inmiddels doe ik het maar ben er ook erg tevreden over

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 21:55

Heiniger progress en moser max45
Heerlijk lichte apparaten die mij daardoor de mogelijkheid geven, toch nog zelf mijn paard te scheren. Andere apparaten zijn voor mij ook al gauw te zwaar.

nieky1993

Berichten: 2087
Geregistreerd: 27-10-06
Woonplaats: Ellikom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 20:46

Bedankt voor alle antwoorden, ga zeker eens bekijken
Mijn stalhouder kwam met dit apparaat af: De roma nx2. Hij had gelezen dat dit een heel licht scheerapparaat is maar ik vind geen ervaringen erover? De prijs is wel aantrekkelijk maar vraag mij af of goedkoop dan geen duurkoop is? Wil natuurlijk meerdere jaren met een scheermachine doen

Drico

Berichten: 4495
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 10:17

nieky1993 schreef:
Bedankt voor alle antwoorden, ga zeker eens bekijken
Mijn stalhouder kwam met dit apparaat af: De roma nx2. Hij had gelezen dat dit een heel licht scheerapparaat is maar ik vind geen ervaringen erover? De prijs is wel aantrekkelijk maar vraag mij af of goedkoop dan geen duurkoop is? Wil natuurlijk meerdere jaren met een scheermachine doen


Heb je inmiddels deze gekocht? Ik ben ook erg benieuwd naar ervaringen van deze machine :j

nieky1993

Berichten: 2087
Geregistreerd: 27-10-06
Woonplaats: Ellikom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 10:20

Drico schreef:
nieky1993 schreef:
Bedankt voor alle antwoorden, ga zeker eens bekijken
Mijn stalhouder kwam met dit apparaat af: De roma nx2. Hij had gelezen dat dit een heel licht scheerapparaat is maar ik vind geen ervaringen erover? De prijs is wel aantrekkelijk maar vraag mij af of goedkoop dan geen duurkoop is? Wil natuurlijk meerdere jaren met een scheermachine doen


Heb je inmiddels deze gekocht? Ik ben ook erg benieuwd naar ervaringen van deze machine :j


Het is uiteindelijk een andere geworden maar weet even de naam noet meer. Iniedergeval ook een onbekend merk ( en vrij goedkoop) en die doet het super! Zal even morgen kijken welk merk dat ook alweer was.

pluisje88

Berichten: 8117
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 22:45

Hoi hoi,

De tijd van scheren komt er straks weer aan. Bleh. Mijn staleigenaar heeft een kerbl apparaat dat ik kan huren. Echter maakt dat ding verschrikkelijk veel herrie en hij trilt heel erg.

Ik heb zelf een sectolin draadloze tondeuse en dat vindt mijn merrie helemaal prima. Die maakt een zacht brommend geluid en ik mag zelfs haar oren bijwerken zonder dat ze een halster om heeft. Echter het scheerapparaat is een ander geval. Het scheren op zich vindt ze niet eng want dat is hetzelfde als een tondeuse. Ze vindt het zelfs wel lekker. Maar die herrie drijft haar tot waanzin, wat mij weer tot waanzin drijft. Daarbij trilt het ding zo dat als ik haar geschoren heb ik nog twee weken pijn in m’n pols en hand heb.

Ik heb al heel lang m’n zinnen gezet op een heiniger xplorer maar het ontbreekt me simpelweg aan het geld. Is er een andere simpele goedkope oplossing? Hele paard scheren met de tondeuse wordt hem niet maar ik scheer maar 1x per jaar en dan ook nog eens een dekenmodel.

Het gaat om een kwpn met een korte, gladde maar wel dichte vacht.

tinkersjakie
Berichten: 2052
Geregistreerd: 07-12-04
Woonplaats: froombosch

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 23:33

Heb zelf de liscope lite. Deze vind ik niet echt veel lawaai geven en is ook prettig in de hand. Iets goedkoper dan de heiniger. En voor 1 x in jaar prima te doen. Scheer elk jaar twee shets ermee.
Kunt hem ook huren bij divoza dacht ik. Weet alleen niet of je een divoza in de buurt hebt. Dan kun je hem eens uitproberen

pluisje88

Berichten: 8117
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 23:55

Helaas geen divoza in de buurt.

Jaime_
Berichten: 8050
Geregistreerd: 05-05-07

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 00:11

Er zijn veel mensen die het hele paard scheren met de Moser Max (officieel een hondentondeuse) ik heb hem zelf ook voor “erbij” naast mijn grote apparaat en draadloze tondeuse en vind het een fijn/krachtig ding, heb er ook weleens een compleet paard mee gedaan die angstig was. Gaat prima.

pluisje88

Berichten: 8117
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 08:39

Ah kijk dat kan wel wat zijn ja. Heeft er iemand ervaring met het scheren van paarden waarbij de vacht langer blijft dan 3 mm? Ben benieuwd hoe dat eruit ziet eigenlijk?

kaatje77

Berichten: 10444
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 16:08

Zeker de Moser Max aanschaffen. Echt een topmachine!

Scheren langer dan 3mm heb ik geen ervaring mee.

pluisje88

Berichten: 8117
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 16:35

Die moser gaat er komen :D
Nu alleen nog bedenken welk mes erbij. Allemaal wordt standaard 1 mm bijgeleverd dus moet een andere bij. Maar welke ben ik nog niet uit.

Paard staat veel buiten in weer en wind (snachts binnen) en alleen een buitenbak. Moet wel scheren maar hoeft van mij niet zo kort/kaal op zich. Weten jullie of die bijgeleverde opzetstukken ook op de 3 mm kop gebruikt kunnen worden en wat het effect daarvan is?

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 17:18

Die opzetstukken passen idd op de 3mm kop maar ik vind het helemaal niets.Gebruik ze eigenlijk alleen voor lange baardharen, verder niet.
Als ik ze op gewoon haar gebruik krijg ik strepen.

pluisje88

Berichten: 8117
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 09:04

Hmm Tnx dat is duidelijk niks dus. Moet eerlijk zeggen dat ik ze op mijn tondeuse ook nooit gebruik.

Nu nog de twijfel welke scheerkop erbij moet. De 3 of de 5 mm..

me88

Berichten: 558
Geregistreerd: 05-10-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 12:30

Ik heb even een vraagje over een tondeuse. Een beetje goede paarden tondeuse waar je oren en benen mee kunt opscheren zit al snel rond de 80/100 euro terwijl een tondeuse bij blokker rond de 30 zit. Wat is hier het verschil in en hebben jullie ervaring met bij scheren met een normale tondeuse? Ik hoef alleen maar af en toe ietsbij te scheren dus geen wekelijks gebruik.

Marjo89

Berichten: 3962
Geregistreerd: 01-01-07

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 14:55

Mensen haar is veel zachter en minder vet dan bv paarden of honden haar.

felicity

Berichten: 11280
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 17:03

Begrijp ik goed dat er veel van jullie de Moser max gebruiken om het hele paard te scheren?

Ik heb twee paarden die 24/7 buiten lopen. Ik wil graag de hele winter door trainen maar dat is geen doen met een dikke teddy vacht. Dacht eraan om ze in jachtmodel te scheren en dan een deken op.

Ik zoek dus een niet al te duur apperaat hier voor.

kaatje77

Berichten: 10444
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 22:25

Daar is ie perfect voor! Mijn tip: bestel er een extra kopje bij