[INFO] Alle vragen over scheren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 22:11

Lous schreef:
Nogmaals,ik heb ook al elders een topic geplaatst bij Ervaringen en Diensten:

Wie weet een bedrijf in Breda e.o. Waar ze scheerapparaten repareren?

Opsturen naar kommer Biopharm

aniquegraaf

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 22:20

Ik heb nu beide paarden geschoren en zadeldekje laten staan, maar ga ze na de 2 keer scheren er denk ik toch afhalen aangezien de ene echt heel veel zweet en dan van die vieze opgedroogte plekken krijgt.

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 22:44

Wil ook heel graag scheren, maar apparaat die ik altijd leende van een vriendin is kapot blijkbaar. :(
Is er toevallig iemand in de buurt van Hengelo Overijssel die er eentje wil uitlenen of mijn paard voor een klein bedrag kan scheren ?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 23:22

Nathalie84 schreef:
Lous schreef:
Nogmaals,ik heb ook al elders een topic geplaatst bij Ervaringen en Diensten:

Wie weet een bedrijf in Breda e.o. Waar ze scheerapparaten repareren?

Opsturen naar kommer Biopharm

Ik stuur m liever niet op,dat zijn ten eerste weer extra kosten,ten tweede wil ik m liever brengen om meteen te weten wat ik ongeveer kwijt ga zijn voor reparatie.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 07:35

Perryx schreef:
Wil ook heel graag scheren, maar apparaat die ik altijd leende van een vriendin is kapot blijkbaar. :(
Is er toevallig iemand in de buurt van Hengelo Overijssel die er eentje wil uitlenen of mijn paard voor een klein bedrag kan scheren ?

Ik heb je al eerder aangeboden.
Maar ben te duur. Ja voor kwaliteit en horsemanship ben je gewoon wat meer kwijt.

Als je via boktmarkt kijkt zijn er genoeg die voor de piepklein bedrag scheren. Als je dat er niet voor Wilt betalen (20€) dan weet ik het ook niet meer.... :+

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 09:38

Perryx schreef:

Wat is een klein bedrag ?
Ik scheer ook. Pb me maar.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 10:37

kaatje77 schreef:
Perryx schreef:

Ik heb je al eerder aangeboden.
Maar ben te duur. Ja voor kwaliteit en horsemanship ben je gewoon wat meer kwijt.

Als je via boktmarkt kijkt zijn er genoeg die voor de piepklein bedrag scheren. Als je dat er niet voor Wilt betalen (20€) dan weet ik het ook niet meer.... :+

20 euro betaal ik hier al voor alleen huur van 1 machine :')

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 10:47

Ik zou voor €20 niet komen scheren hoor :+ Vind het echt een verschrikkelijk werk maar ik doe het het liefste zelf omdat ik enorm perfectionistisch daarin ben :)) Ik scheer hem ook vaak de dag erna nog best wat bij.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 10:58

Voor 20 euro zou ik ook geen paard scheren, dat kan gewoon echt niet uit.
Je hebt reistijd, benzinekosten, de tijd dat je er mee bezig bent, afschrijving van je machine en je messen en dan wil je uiteraard ook nog wel een 10tje winst maken.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 11:54

Alle waar naar zijn geld natuurlijk ;)

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 12:26

Hier ook weer geschoren.. wat een werk weer, maar meneer ziet er weer piekfijn uit.

Goedkoop laten scheren, is duurkoop.. zie regelmatig paarden voorbij komen die goedkoop geschoren zijn, waarmee ik niet zou gaan rijden.. pfff ik ben ook perfectionistisch en elke haar moet eraf bij mij en ja dat kost tijd en dus ook geld.. maar soms.. zie je gewoon bij sommige paarden nog hele stukken zitten en dan zijn ze inderdaad goedkoop geschoren.. nou ik betaal liever iets meer!

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 14:11

Sorry als de vraag al eerder gesteld is, maar ik ben aan het twijfelen of ik mijn paard ga scheren.. Hij blijft de komende winter buiten, maar ik wil wel graag blijven rijden en hij zit nu al behoorlijk dik in zijn vacht (heeft al een tijdje een deken op) en dat wordt dus nog erger.. Hij zweet dus ook heel snel, en omdat hij buiten blijft is het dan wel heel erg koud en kans op snellere ziekte.. Wat zouden jullie doen?

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 14:30

EdkingEnzo schreef:
Sorry als de vraag al eerder gesteld is, maar ik ben aan het twijfelen of ik mijn paard ga scheren.. Hij blijft de komende winter buiten, maar ik wil wel graag blijven rijden en hij zit nu al behoorlijk dik in zijn vacht (heeft al een tijdje een deken op) en dat wordt dus nog erger.. Hij zweet dus ook heel snel, en omdat hij buiten blijft is het dan wel heel erg koud en kans op snellere ziekte.. Wat zouden jullie doen?

Ik zou hem dan in jachtmodel met eventueel dek scheren. Heeft het toch bescherming en kan het de warmte wel kwijt ;)

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 14:36

carolina1278 schreef:
Hier ook weer geschoren.. wat een werk weer, maar meneer ziet er weer piekfijn uit.

Goedkoop laten scheren, is duurkoop.. zie regelmatig paarden voorbij komen die goedkoop geschoren zijn, waarmee ik niet zou gaan rijden.. pfff ik ben ook perfectionistisch en elke haar moet eraf bij mij en ja dat kost tijd en dus ook geld.. maar soms.. zie je gewoon bij sommige paarden nog hele stukken zitten en dan zijn ze inderdaad goedkoop geschoren.. nou ik betaal liever iets meer!

En daarbij. Je Wilt niet weten hoe vaak ik gebeld wordt met de vraag of ik er paard af kan scheren :+

Een professional erbij halen kost een paard cent. Maar dan heb je ook kwaliteit. Ik lever een paard zo af dat je hem direct op cc kunt starten. Niks geen vergeten plekje of strepen of wondjes.

Maar daar betaal je dan 60€ ex voor en ja krijg het elk jaar drukker. De prijs is goed. Maar de mens kijkt ook naar HOE je omgaat. Nou heb de ergste trieste verhalen gehoord, benen opknuppen. Praam op het oor, met 4 man vast moeten houden puur door onkunde van de scheerder. Zo zonde, paard wordt daar alleen maar angstig van :x

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 14:59

60 ex is nog een koopje.
Ik doe het alleen nog voor lesklanten voor 75€ incl.
Vind ik nog te goedkoop eigenlijk,pokkewerk,duur materiaal en al je tijd.
Maar hier ook:streeploos,direct concours geen probleem.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 15:07

Klopt ook. Volgend jaar gaan mijn prijzen ook omhoog....

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 15:28

Wie weet waar je sjablonen kan vinden voor figuurtjes?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 15:42

Omdat ik het nog niet lang doe vraag ik 50 euro om zo ook een klantenkring op te bouwen. Maar ook bij mij kunnen paarden direct op cc. :j

Alle paarden die ik toch nog toe geschoren heb gingen zonder verdoving, ook degene die bij andere scheerders wel verdoofd moeten worden. Is idd toch een bepaald soort horsemanship zoals kaatje zegt wat je moet hebben.

Voor 2 tientjes wens ik je veel succes met zelf scheren *\o/*

Jessica_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 16:04

@ Romeo2007, De meeste die ik ken maken ze gewoon zelf! Vormpje uitprinten en overtrekken op karton of dun plastic!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 16:44

Wat zal ik nou?

Bonte Jaopie staat in training, Tinker x Fries van 10 jaar, "woont"' z'n hele leven al buiten in de weide samen met z'n vriendinnetje. Zomers met vliegendeken, in de winter met 200 grams halsdeken. No problem.
Deze winter gaan we voor het eerst doortrainen, hij zweet ontzettend snel.

Er werd mij aangeraden om een "dekenmodel"te laten scheren en daarna gewoon de 200 grams halsdeken te gebruiken.

Okee, hij wordt dan zondag geschoren.
Echter enkel dressuurpiefen kwamen mij vandaag even vertellen dat ik Jaopie NIET kan laten scheren als hij 24/7 dag en nacht buitenstaat. Of dat ik dat dan op een passende manier (model) moet doen.
Dus niet de buik en hals scheren.
Maar dat gebeurt toch ook niet met het dekenmodel?

Ik weet het nu niet meer, nu wordt er gezegd dat het zielig is als Jaopie geschoren wordt en 24/7 buiten moet staan met zo'n deken, dat dat veel te koud is.

Ervaringen? Tips?

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 17:02

Gewoon scheren en een kwalitatief goed deken dat wind/waterdicht is en dan warm genoeg..

Beter (volledig) geschoren met goed deken dan niet geschoren en nog zweterig/nat. Dat is ook de reden waarom ik mijn paard vandaag volledig (behalve benen en hoofd) heb geschoren. Die wordt zoals de jouwe opnieuw intensief gereden. Na het rijden was hij volledig nat dus bij mij is model scheren geen optie. Want dan zal ik nog steeds met een nat paard zitten dat ik erna nat op de weide moet zetten. Tenzij ik heel lang uistap. Dan kan ik met zekerheid zeggen dat hij de dag erna ziek zal zijn.

Dus geschoren en lekker warm bucasdeken op :)

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 17:10

Mijn paard staat 24/7 buiten, warmbloed en helemaal geschoren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 17:11

Je kan hem wel helemaal scheren maar dan wel goede dikke deken op :) 200 grams is niet genoeg. Ik be fan van horseware dekens, die hebben liners waardoor je de buitendeken eenvoudig dikker kan maken.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 17:18

Nee, ik begrijp dat 200 grams niet volstaat voor een hele winter.
Dan ga ik naar 400 grams toe en een gevulde hals. Van een van de gerenommeerde merken zoals Rambo of Bucas.

De dressuurpiefen vinden dan echter weer, dat dat niet kan, dat het paard als-ie in de wei gaat liggen een koude pens krijgt als die buik ook geschoren is. Of dat ik als ik toch wil scheren maar een andere stal moet zoeken waar hij 's nachts binnen kan staan.
Dat laatste is nu het twistpunt, want dat doe ik echt nooit, ik wil dat niet voor Jaopie en hijzelf ook niet.

Als men het nu op de spits wil drijven dan wordt wat mij betreft er eerder niet geschoren en rijd ik maar niet in de winter in de zin van lessen en trainen, dan dat ik hem, als ik hem (deels) laat scheren in de nacht binnen op een andere stal moet gaan zetten. Maar het is toch idioterie dat men zich zodanig met mij en Jaopie bemoeit dat het zover zou moeten komen?

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 17:21

Mijn monstertje moet er zaterdag ook weer aan geloven. Vorig jaar voor het eerst (deels) geschoren en dat beviel goed, dit jaar dus weer maar door iemand anders.
Als ik al die dingen lees van goedkoop word lelijk krijg ik wel ff de kriebels, maar daarentegen had ik vorig jaar iemand voor een redelijke prijs en pony netjes geschoren.
Ik ben toch de enige die er tegenaan moet kijken ;)
Ik kan niet eens een rechte lijn knippen, dus zelf scheren begin ik niet aan.
Vorig jaar was voor t eerst en wassie braaf, alleen wat ongeduldig rond zn achterbenen, hopen dat ie zich nu weer zo netjes gedraagt :)