Even als situatie schets, foto van gister, zoals je ziet is de vacht echt nog super kort.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
scoxxx schreef:ladylay schreef:Waar doel je nu precies op ?
Ja, dit heeft hij dan ook allemaal op als hij op stal staat.
Laat ik voorop stellen dat ik erg van de dekens benIk heb ongeveer 25 - 30 dekens op zolder liggen, zo al niet meer. Meer dan de helft regendekens.
Maar zoveel dikte aan dekens als jij er opgooit, neig ik persoonlijk erg naar "joh het is geen cihuahua"
Gooi je deze partij dekens erop bij windkracht 12, regen a 20 uur per dag, weinig schuilmogelijkheden... OK, dan volg ik je.... maar zoveel dekens als het paard binnen staat?????
Pashon schreef:tjeetje snap niet waar mensen zich druk om maken.
Als iemand zijn paard onder 1000 grams wil zetten moeten ze dat zelf weten en als iemand helemaal geen dekens op wil moeten ze dat ook zelf weten.
Neem aan dat iedereen doet wat hij/ zij goed lijkt voor hun paard.
Die van mij staan onder ruim 1000 gram in de winter en als het moet zet ik ze onder 2000 gram en wat een ander daarvan denkt zal me echt een worst wezen. Ik ken mijn paarden en doe wat ik het beste vind voor ze.
ilse86 schreef:Pashon schreef:tjeetje snap niet waar mensen zich druk om maken.
Als iemand zijn paard onder 1000 grams wil zetten moeten ze dat zelf weten en als iemand helemaal geen dekens op wil moeten ze dat ook zelf weten.
Neem aan dat iedereen doet wat hij/ zij goed lijkt voor hun paard.
Die van mij staan onder ruim 1000 gram in de winter en als het moet zet ik ze onder 2000 gram en wat een ander daarvan denkt zal me echt een worst wezen. Ik ken mijn paarden en doe wat ik het beste vind voor ze.
helemaal mee eens. zodra een paard niet zweet onder de dekens, kun je er in mijn ogen op leggen wat je maar wil. die van mij staat nu ook al onder de deken omdat madam al een aardig bontvachtje kweekt.
Gentlegiant schreef:Pashon
En in jou mening ga ik mee
En nee niet omdat mijn paarden ook tussen de 1000 en 2000 grams staan
ilse86 schreef:mwah, vind het raar om te zeggen dat je paard een porseleinen poppetje is als je m onder een deken zet. een sportpaard dat ook in het winterseizoen fanatiek gereden wordt, hoort gewoon onder een deken. zo'n paard moet minimale vacht hebben, anders heb je m binnen de kortste keren ziek.
pamela25 schreef:http://www.paardnatuurlijk.nl/weetjes staan dingen over dekens in de moeite waart om te lezen
Pashon schreef:pamela25 schreef:http://www.paardnatuurlijk.nl/weetjes staan dingen over dekens in de moeite waart om te lezen
sorry hoor niet persoonlijk bedoeld, maar van zulk soort dingen word ik zo ontzettend moe!