Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 15:59

Mijne is nog super kort in het haar, staat nu met een 0 grams op.

Even als situatie schets, foto van gister, zoals je ziet is de vacht echt nog super kort.
Afbeelding

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 16:05

scoxxx schreef:
ladylay schreef:
Waar doel je nu precies op ?

Ja, dit heeft hij dan ook allemaal op als hij op stal staat.

Laat ik voorop stellen dat ik erg van de dekens ben ;-) Ik heb ongeveer 25 - 30 dekens op zolder liggen, zo al niet meer. Meer dan de helft regendekens.
Maar zoveel dikte aan dekens als jij er opgooit, neig ik persoonlijk erg naar "joh het is geen cihuahua" ;-)
Gooi je deze partij dekens erop bij windkracht 12, regen a 20 uur per dag, weinig schuilmogelijkheden... OK, dan volg ik je.... maar zoveel dekens als het paard binnen staat?????

Het zijn dan 2 dekens in totaal :+ En als het zo vriest een wollen ertussen en kom je uit op 3, wat niet zo dik is als een gewone deken maar wel veel warmte verstrekt...

Hij staat overdag buiten...
En ik kijk naar mijn paard, en niet naar de grams of wat anderen ervan denken...
Dat interesseert me niet...

Mijn pony had 600 grams op totaal, die kon dus met minder...

_Amanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 16:14

Focussed : zo hé,.. zit inderdaad super mooi in de vacht!

Ladylay: Ik denk ook dat je gewoon moet doen wat jezelf het beste lijkt.
als je je paard net zoals je zelf zegt maar goed in de gaten houd.
Maar dat geld ook als je van mening bent dat je paard niet veel dekens op hoeft.

die van ons staan nu met 200 op ik denk dat ze morgen overdag met 100 naar buiten gaan!

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 16:15

nou zo doe ik het ook hoor mijn paard heeft het ook vlug koud en dat is per paard verschillend dus dat kan je echt niet via bokt bepalen of er te veel op ligt, ik leg er vanavond ook een 300 grams op

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 16:16

ladylay schreef:
Hij staat overdag buiten...
En ik kijk naar mijn paard, en niet naar de grams of wat anderen ervan denken...
Dat interesseert me niet...

Daarom was mijn 1ste vraag: wat gebeurt er met jouw paard als ie niet zo ingepakt staat? Meer haar? bibberen? afvallen?

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 16:16

hier is het 2 winters onder de -25 geweest

Als ik mijn paarden met 10 graden onder de 200 grams zet kan ik hem niet met 400 grams in de -25 zetten al helemaal niet als ze geschoren zijn

Maargoed ik denk dat iedereen wel weet wat wel en niet goed is voor hun eigen paard

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 16:18

de mijne als ik die onder te weinig dekens zet gaat ze bibberen en valt ze ook af

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 16:18

Ik heb de mijne deze week overdag zonder deken en 's nachts op stal een 0-grams deken voor het schuren van der staart (deken met staartflap). Ze staat wel in half open stal,dus ze heeft het niet te warm. Maar om haargroei tegen te gaan hoeft ze eigenlijk nog geen deken op. Ze heeft het nog niet echt koud gehad. Die ene keer was 2 weken terug, net in de overgang naar het regenachtige weer. Toen heb ik haar een regendekentje op gedaan omdat der haren wat stekelig gingen staan en doffer werden. Nu zit de glans er weer super op!

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 17:23

ik heb die van mij afgelope vrijdag geschoren: dr nek en de onderkant van de buik.
Daar moet ze t voorlopig mee doen, denk over 2 of 3 weken gaat de rest eraf.
Ze heeft de regendeken op en die blijft er ook maar op.

Worden dekens eigenlijk ook dunner door het wassen?
Gezien mn jas elk jaar weer iets dunner lijkt

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 17:32

tjeetje snap niet waar mensen zich druk om maken.
Als iemand zijn paard onder 1000 grams wil zetten moeten ze dat zelf weten en als iemand helemaal geen dekens op wil moeten ze dat ook zelf weten.

Neem aan dat iedereen doet wat hij/ zij goed lijkt voor hun paard.
Die van mij staan onder ruim 1000 gram in de winter en als het moet zet ik ze onder 2000 gram en wat een ander daarvan denkt zal me echt een worst wezen. Ik ken mijn paarden en doe wat ik het beste vind voor ze.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 17:34

Pashon schreef:
Als iemand zijn paard onder 1000 grams wil zetten moeten ze dat zelf weten en als iemand helemaal geen dekens op wil moeten ze dat ook zelf weten.

Die van mij staan onder ruim 1000 gram in de winter en als het moet zet ik ze onder 2000 gram en wat een ander daarvan denkt zal me echt een worst wezen. Ik ken mijn paarden en doe wat ik het beste vind voor ze.

helemaal mee eens. zodra een paard niet zweet onder de dekens, kun je er in mijn ogen op leggen wat je maar wil. die van mij staat nu ook al onder de deken omdat madam al een aardig bontvachtje kweekt.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 17:36

Pashon
En in jou mening ga ik mee

En nee niet omdat mijn paarden ook tussen de 1000 en 2000 grams staan :+

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 17:37

ilse86 schreef:
Pashon schreef:

helemaal mee eens. zodra een paard niet zweet onder de dekens, kun je er in mijn ogen op leggen wat je maar wil. die van mij staat nu ook al onder de deken omdat madam al een aardig bontvachtje kweekt.

ja die van mij ook en ook al deed hij het niet, het is mijn goed recht om te doen wat ik wil hoe arrogant het ook mag klinken.
zweet mijn paard wel onder de deken, dan kom ik vanzelf op de koffie doordat ik mijn paard ziek heb dus waarom zou ik in godsnaam of wie dan ook er veel dekens opgooien als het niet nodig is.

en die vergelijkingen chihuahua en porseleinen poppetjes astjeblieft zeg, laat mensen in hun waarde indirect kan je mensen hier wel mee beledigen.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 17:42

mwah, vind het raar om te zeggen dat je paard een porseleinen poppetje is als je m onder een deken zet. een sportpaard dat ook in het winterseizoen fanatiek gereden wordt, hoort gewoon onder een deken. zo'n paard moet minimale vacht hebben, anders heb je m binnen de kortste keren ziek.

LifeLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 17:42

die van mij heb ik al onder de dekens gezet, die is al een teddybeertje!

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 17:44

Gentlegiant schreef:
Pashon
En in jou mening ga ik mee

En nee niet omdat mijn paarden ook tussen de 1000 en 2000 grams staan :+

Heb ik nog geen antwoord op mijn vraag... behalve dat ik jullie op jullie teentjes heb getrapt. Wel dan mijn welgemeende excuses ;-)
Ik wil echt graag weten wat je paard doet als je hem minder dik inpakt op -25 graden.... Hoe zie je dat ie het koud heeft? Bibbert hij? Is zijn staart tegen zijn bips aangeplakt? Is zijn rugspieren verstijft?
Ik wil het graag weten :D :o

ilse86 schreef:
mwah, vind het raar om te zeggen dat je paard een porseleinen poppetje is als je m onder een deken zet. een sportpaard dat ook in het winterseizoen fanatiek gereden wordt, hoort gewoon onder een deken. zo'n paard moet minimale vacht hebben, anders heb je m binnen de kortste keren ziek.

Oh jongens wel lezen he,,,, mijn paarden staan ook onder dekens met regen en 20 graden Celsius.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 17:46

niemand is op zijn teentjes getrapt ik zie enkel geen reactie's waar dat uit zou blijken. vind in het algmeen bepaalde opmerkingen niet echt netjes die gemaakt worden.

Trouwens waarom moet iemand zich verantwoorden?
Iemand die ervoor kiest om zijn paarden zonder dek te zetten hoeft zich ook niet te verantwoorden en zodra mensen iets meer dekens opgooien als dat sommigen zelf doen moeten ze zich gaan verantwoorden?

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 17:50

Mij trap je niet zosnel op mijn tenen hoor
Enne als ik geen antwoord op je vraag wil geven doe ik dat niet ;)

Mijn sportpaard valt snel af in de winter en krijg 24/7 hooi
Daarbij word hij heel gevoelig op de rug als het koud is

Dan gooi ik liever wat dikke dekens erop dan een dun gevoelig paard

En daarbij wil ik hem zo dun mogenlijk in de vacht houden

pamela25

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 18:27

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 18:55

pamela25 schreef:
http://www.paardnatuurlijk.nl/weetjes staan dingen over dekens in de moeite waart om te lezen

sorry hoor niet persoonlijk bedoeld, maar van zulk soort dingen word ik zo ontzettend moe!

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 18:57

Sinds vorige week staan ze bij ons ook onder de dekens. Want volgens de eigenaresse mag die geen 'dikke haren' krijgen :+
Weet niet precies onder wat voor soort deken hij staat, maar ik gok een 0 grams..

sabrina076

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 19:09

hallo ik heb zelf een fries die nog zonder deken de wei op gaat ik zei niet weten waneer ik er een deken op moet gooien hij heeft niet egt een dikke vagt maar van der zomer wasie bruin nu wordie zwart kan iemand mij mischien een tip geven waneer of juist niet een deken op moet doen?

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 19:20

Ik heb vanmiddag mooi goedkoop twee rhinos gescoord bij epplejeck in Drachten en nog een gevoerde regendeken met hals voor de cremello die eigk niks nodig heeft, maar zo blijft ie iig mooi schoon. :D
goldy heeft nu 200 grams op als het beneden de 10 graden komt, de temperaturen zijn al een stuk lager dan vorige week en van wat ik gehoord heb eind vd weer wat kouder.

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 19:23

Die van mij staat nu ook onder de 200 grams, das nu al een behoorlijke teddybeer.. Ben bang dat ik m wel moet laten scheren binnenkort..

pamela25

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 19:31

Pashon schreef:
pamela25 schreef:
http://www.paardnatuurlijk.nl/weetjes staan dingen over dekens in de moeite waart om te lezen

sorry hoor niet persoonlijk bedoeld, maar van zulk soort dingen word ik zo ontzettend moe!

ikkke ook daarom zet ik het er ook op :7 (is ook niet persoonlijk bedoeld)
zag het toevallig staan