Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Hij heeft een lekker vachtje voor een arabier!
AngelsDitch schreef:Ik vind dat veel paarden ook wel onder een dikke deken staan... zelfs ongeschoren paarden met dikke vacht hebben sommigen van jullie onder een deken staan. Zweten die paarden zich niet kapot?
Mijn pony is geschoren en draagt een 200 grams deken... en ze is behoorlijk warm er onder. Duurt dus nog wel een hele poos voordat ik overstap naar 300 grams.
AngelsDitch schreef:Tuurlijk Mirgino, dat snap ik... en ik bedoel het ook niet aanvallend... maar ik snap het bij sommige niet helemaal. Als je je paard of pony nu als 650 op hebt liggen, wat doe je dan als het straks echt gaat vriezen.
Die van mij staatoverigens ook op een frisse buitenbox...
mirgino schreef:de mijne staat in een open box en 200 gr was echt te koud,ze heeft een deken met halve hals van 300 gr en daar voelt ze lekker onder.
Ir111 schreef:mirgino schreef:de mijne staat in een open box en 200 gr was echt te koud,ze heeft een deken met halve hals van 300 gr en daar voelt ze lekker onder.
Je kunt je paard ook meer ruwvoer geven, dan blijft van binnenuit het kacheltje branden en heb je geen deken nodig (een enkele uitzondering daar gelaten natuurlijk).
Mijn paard heeft overigens helemaal geen deken op.
dan dus echt een dekentje