Hoelveel grams hebben jullie NU op liggen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Hoelveel grams hebben jullie NU op liggen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 08:57

Paarden worden niet verkouden van kou en kunnen van nature behoorlijk wat hebben.

Mijn ongeschoren paard staat onder 280 en word binnenkort deels geschoren. Hij krijgt niet meer dan 400 gram op.

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 09:03

Die van mij staat onder een ongevoerd reendekentje, 0 grams dus Lachen Hij heeft een lekker vachtje voor een arabier!

Lexmiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 09:07

geschoren, deken van 300 gram met daar onder een wollen deken!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 09:07

die van mij staat nu onder een 300 grams deken, overdag staat hij buiten, en snachts hangt meneer met zn hoofd (en hals) buiten te slapen.

Hij is niet geschoren, maar wel een flinke beer (ook onder zn deken... hij zit altijd erg dik in zn haar, vandaar ook een 300 grams...)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 09:09

Ongeschoren: Zweetdeken, 400 grams deken.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 09:17

Sinds zaterdag: mijn ene merrie deels geschoren en staat nu onder een 340 grams deken.
Andere merrie (met veulen) nog zonder deken, als het veulen weg is of een ongevoerde regendeken of een 150 grams deken. Knipoog

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 13:24

300 gram hebben ze op, ze zijn niet geschoren maar hebben wel een mega dikke wintervacht. ben nu aan het twijfelen om ze te scheren. als ik dat doe gaat er nog een wollen zweetdeken onder. ponies staan overdag buiten en 'snachts binnen (bij heel slecht weer staan ze ook overdag binnen)

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 21:53

Ik vind dat veel paarden ook wel onder een dikke deken staan... zelfs ongeschoren paarden met dikke vacht hebben sommigen van jullie onder een deken staan. Zweten die paarden zich niet kapot?
Mijn pony is geschoren en draagt een 200 grams deken... en ze is behoorlijk warm er onder. Duurt dus nog wel een hele poos voordat ik overstap naar 300 grams.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 22:26

AngelsDitch schreef:
Ik vind dat veel paarden ook wel onder een dikke deken staan... zelfs ongeschoren paarden met dikke vacht hebben sommigen van jullie onder een deken staan. Zweten die paarden zich niet kapot?
Mijn pony is geschoren en draagt een 200 grams deken... en ze is behoorlijk warm er onder. Duurt dus nog wel een hele poos voordat ik overstap naar 300 grams.

mischien ligt het ook de stalling?
de mijne staat in een open box en 200 gr was echt te koud,ze heeft een deken met halve hals van 300 gr en daar voelt ze lekker onder.

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 22:29

Mijn geschoren pony onder 600/650 en mijn ongeschoren pony onder alleen een regendeken.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 22:30

Tuurlijk Mirgino, dat snap ik... en ik bedoel het ook niet aanvallend... maar ik snap het bij sommige niet helemaal. Als je je paard of pony nu als 650 op hebt liggen, wat doe je dan als het straks echt gaat vriezen.

Die van mij staatoverigens ook op een frisse buitenbox...

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 22:32

300 Ja

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 08:16

AngelsDitch schreef:
Tuurlijk Mirgino, dat snap ik... en ik bedoel het ook niet aanvallend... maar ik snap het bij sommige niet helemaal. Als je je paard of pony nu als 650 op hebt liggen, wat doe je dan als het straks echt gaat vriezen.

Die van mij staatoverigens ook op een frisse buitenbox...

ik zal de mijne ook nooit onder 600 of meer zetten
vorig jaar heeft ze onder 400 gr gestaan toen het echt koud was en dat doe ik dit jaar mischien weer
maar dan moet ik eerst een onderdeken van 100gr kopen Haha!
en dan moet het ook echt flink vriezen!!!

maar iedereen moet doen wat hij/zij denkt wat goed is voor hun paard Haha!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 08:25

mirgino schreef:
de mijne staat in een open box en 200 gr was echt te koud,ze heeft een deken met halve hals van 300 gr en daar voelt ze lekker onder.

Je kunt je paard ook meer ruwvoer geven, dan blijft van binnenuit het kacheltje branden en heb je geen deken nodig (een enkele uitzondering daar gelaten natuurlijk).

Mijn paard heeft overigens helemaal geen deken op.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 08:38

Ir111 schreef:
mirgino schreef:

Je kunt je paard ook meer ruwvoer geven, dan blijft van binnenuit het kacheltje branden en heb je geen deken nodig (een enkele uitzondering daar gelaten natuurlijk).

Mijn paard heeft overigens helemaal geen deken op.

ehhh ze is geschoren Knipoog dan dus echt een dekentje Haha!
en ze krijgt al onbeperkt hooi Knipoog

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 08:41

Ja, als je scheert ligt de zaak anders natuurlijk! Lachen

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 10:37

Mijn vz merrie is niet geschoren (is een fries) en staat nu onder 350 grams dekens (onder deken en ongevoerde regendeken)

Als het overdag ook echt koud gaat worden, dan gaat ze onder een 570 grams deken(s)

Ze heeft het overigens nu niet te warm. Ze zweet nooit onder de dekens en ze voelt gewoon aangenaam aan eronder.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 10:49

Die van mij staat ongeschoren onder een deken van 370gram.

Moet er wel bij zeggen dat het een bucas deken is, dus goed adement en dergelijke.
Kan deze deken opdoen van -10 t/m 13graden boven nul.

Dus als het goed is ben ik klaar voor de hele winter, maar mocht ze het echt koud hebben onder deze deken? Dan heb ik nog een onderdeken van 300grams, maar ik zie mijn paard niet gauw onder een totaal van 670gram staan Clown

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 12:01

Mijne is geschoren en staat onder een 400 grams

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 21:20

De mijne is geschoren en heeft nu 570 gram op.
Vroeger (vorig jaar nog) las ik ook altijd vol verbazing dat mensen hun paarden zoveel gram op deden. Maar nu staat mijn paard ook met een enorme laag... Het punt is alleen dat hij het er gewoon lekker warm onder heeft, gewoon goed warm, niet te heet. Dus ja dan ga ik er ook geen 400 gram opleggen met als gevolg dat zijn haar na 2 weken weer helemaal terug is gegroeid.

En als het echt koud wordt denk ik dat mijn paard alweer een beetje een eigen vachtje heeft gekweekt, dus dan hoeft hij niet een (veel) dikkere deken om, hij krijgt maximaal 690 gram om mocht het echt ontzettend koud worden Haha!

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 22:28

mijne is ook geschoren en staat sindsdien onder 520 grams, dus nu ook nog.

meer krijgt ze echt niet deze winter... dan loopt ze maar wat extra rondjes door de stal Knipoog

nee maar ze heeft het er lekker warm onder, idd niet te warm maar ook niet te koud Lachen

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 09:01

Mijn merrie is pas geschoren en heeft nu een 340 grams deken en hier moet ze het de rest van de winter mee doen. Ook als het kouder wordt blijft ze hier heerlijk warm onder dus een dikkere deken is niet nodig Knipoog

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 09:13

Ik wilde graag even iets weten na aanleiding van dit topic:

Ik zie dat veel mensen hun ONGESCHOREN paard (voor geschoren paarden kan ik het me voorstellen) al een deken op hebben van 500 gram of meer terwijl het buiten nu nog 5- 10 graden is. Nu vraag ik me af wat jullie op gaan doen als het echt gaat vriezen overdag of wanneer er een heel koude wind gaat staan. Hebben jullie allemaal heel warmbloedige paarden die slecht tegen de kou kunnen of is daar een andere reden voor. Dit is overigens geen aanval ofzo maar mijn draver staat nu ongeschoren onder een regendeken van iets meer dan 100 gram en heeft het zeker niet koud of zo. Wanneer het echt constant onder de 5 graden blijft krijgt hij pas de 200 gram op en wanneer het echt heel erg koud wordt krijg hij een onder deken dus ongeveer 350 gram op. Haha!

Ik dacht namelijk altijd dat je ook een paard niet te dik moet inpakken omdat anders de balans van het aanmaken van de vacht heel erg in de war wordt geschopt en dat je daar in de zomer dan ook veel problemen mee kan krijgen.

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 10:06

Mijn (ongeschoren) merrie staat nu met een 200 grams deken op. Ze staat overigens in een buitenbox. Ze zit nog strak in haar velletje op het moment.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 11:31

ik vraag het me soms ook af. Wij hebben in de 10 jaar dat we Apollo nu hebben nog nooit een onderdeken oid gebruikt, en nooit meer dan 300 grams er op.

Helaas zit hij deze winter al zo dik in zn vacht dat we er nu al een 300 grams op hebben liggen.