Hoeveel grams deken nu op je paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zesiram

Re: Hoeveel grams deken nu op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 14:48

Mijn paard staat momenteel onder een 300 grams. Hij heeft echt kapsel teddybeer als ik te weinig dekens er op leg. Als het straks onder de 5 graden wordt overdag ( gelukkig is dat meestal maar een paarweken in NL ), komt er nog 200 gram aan onderdeken onder.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 14:54

ladylay schreef:
ja ze is geschoren, nee, als het nog kouder word, komt er nog 1 deken bij, en dat word waarschijnlijk een wollen hals deken...
ik heb er nu 2 dekens op liggen..
teveel ? nee, waarom niet, als ik er 1 deken op leg groeit ze meteen haar aan, nu niet en haar oortjes zijn warm...
met 1 deken, heeft ze het toch echt koud, koude oren .
en de vacht blijft nu dus kort

Citaat:
Koude oren is een niet abnormaal verschijnsel, gesteld dat de oren er verder normaal uitzien qua kleur etc.

Stephan Beunis, dierenarts

dat je aan de oren kunt voelen of een paard het koud heeft, is volgens mij een fabeltje. (als de oren veel kouder zijn dan normaal, dan kan dit natuurlijk wel een teken zijn dat er iets niet goed is)
ik voel altijd gewoon onder de deken of hij het nog warm heeft of niet.

ik blijf 600 gram op dit moment veel vinden.
al krijg mij paard bij echt koud weer meer op. dan heb ik een 400 grams en een 360 grams deken.
maar die doe ik alleen op wanneer het echt heel hard vriest. en mijn paar staat dan ook 24/7 buiten.

maar iedereen moet natuurlijk doen wat hij het beste vind voor zijn paard. ik ken jou paard nie.. jij wel Lachen

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 15:04

harry horse heeft 550 gram Lachen maar goed die van mij staan onder 300 gram

Sugar_SL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 15:53

Ranovich schreef:
pff, nu al 600gram op de paarden?
Want doen jullie in de winter op als het overdag tegen het vriespunt is? of staan ze dan nog steeds met 600gram?

mijn niet dan, dan komt er nog 1 onder

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 16:11

de mijne staat 24/7 buiten en heeft een ongevoerde regendeken op met daaronder een 150/200 gram. Als het overdag nog kouder wordt komt ie onder een 300 grams te staan Lachen

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 16:15

Mijne staat nu onder een 300 grams deken in een buitenstal.
Deze heb ik opgedaan omdat hij al dikker in zijn vacht kwam te zitten en ik voel altijd onder zijn deken of hij het niet te warm heeft nu.
Wanneer het overdag ook tegen het vriespunt aanzit, kan er nog een fleecedeken onder. Maar dat heb ik eigenlijk nog nooit gedaan bij hem.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 16:16

nu staat ze geschoren onder een 300 grams deken buiten

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 16:23

En mn ijslander staat gewoon zonder iets in zn aanmakende wintervachtje op het land

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 16:33

Cloud staat onder 250 gram en heeft alleen op zijn hals een vachtje.

Yentl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 16:37

Die van mij staat met een 200 grams regendeken op. overdag in de wei en snachts op stal. en als het straks kouder gaat worden gaat daar een onderdeken onder Knipoog

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 18:05

Toen het zo vroor heb ik een 100 grams onderdeken onder de Rambo duo gedaan, samen 200 grams dus. Als het van de week weer richting de 15 graden gaat overdag haal ik die er wel weer onderuit, want anders heeft ze het echt te warm. Dan wordt ze klam onder de deken en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Met die vorst was 200 gram ook mooi genoeg. Verwacht dat ik niet echt een zwaardere onderdeken nodig zal hebben, maar mocht het toch overdag min 10 worden en 's nachts nog kouder, dan kan ik 400 gram opleggen.

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 18:09

Mijn pony staat onder een 150 grams in een buitencontainer (stal dus). En als ik s'avonds laat kom en het is koud dan voel ik altijd even onder haar deken en ze voeld altijd goed aan! Ze is erg dun in haar vacht. Ik heb ook nog een 350 grams in de aanslag liggen voor als het echt gaat vriezen ....

MissPippin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 18:11

mijne is niet geschoren en heeft 360 grams op

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 18:18

ik heb een vraagje, mijn verzorgpony gaat binnekort verhuizen en komt nu 24/7 buiten te staan, nu heb ik een winterdeken van 220 grams gekocht, zou ik die er gewoon zo erop kunnen leggen of is dat ineens te warm? ze begint nu al wel wat wintervacht te krijgen.

Is dat te warm of niet?

ponyta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 19:55

ik heb mijn pony geschoren hele maal heb nu 300G op en als het echt koud word kan ik er altijd nog een deken op doen van 150/200G ..

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 11:04

Jeetje, wat veel hebben sommige paarden al op die niet geschoren zijn.

Voorheen stonden onze paarden op een grote pensionstal waar ze met zo'n 20 paarden in één stal stonden. Daar was het nooit echt heel koud en hadden ze de gehele winter een 200grs. deken op.

Nu hebben we de paarden aan huis staan en staan ze met z'n 2-en op stal waarbij we deuren hebben de in 2-en gedeeld zijn, de bovenluiken staan eigenlijk altijd open. Dit scheelt nogal denk ik. Ik dacht ik kijken even in dit topic wat iedereen zo'n beetje doet maar nu ben ik nog niet veel verder Nors opkijken

Leo zit al veel dikker in zijn vacht dan ulisse, al bijna te dik. ulisse heeft nog een mooi glad vachtje, heb aan haar ook nooit gemerkt dat ze het koud heeft. Leo daarin tegen heeft het vorig winter als we op concours waren volgens mij wel eens koud gehad, hij liep dan gewoon niet meer. Ik wil liever niet scheren omdat we toch min of meer "open" stallen hebben en het al een beetje een koukleum is.

Maar om een lang verhaal kort te maken Clown een 200grs zal bij deze stallen wel te dun zijn als het echt koud wordt? Maar ik zat dan meer te denken aan een 300grs dan aan een 400grs, dat lijkt mij zo dik? Of kan ik beter Leo een 400grs doen en ulisse een 300grs. Zou hij nog meer wintervacht kweken als het kouder wordt en hij een (te) dunne deken op heeft? Meer wintervacht wordt echt lastig, hij zweet nu al best snel.

Ik hoop dat iemand mij een beetje advies kan geven.

Ranovich

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 11:12

Ik vind 300 meer dan genoeg in de winter, en als je paard echt een dunne vacht heeft en hij het koud heeft zou ik misschien een 400 gram op doen, maar echt niet meer. Zeker niet als hij voorheen altijd heel de winter met 200 gram heeft gedaan

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 11:16

FZ_Lin schreef:
Planning voor deze winter was eigenlijk 150/200 grams op te doen.
Maar heb toch me 300 grams opgedaan, aangezien er een hele koude winter aankomt. En ja ik zit ook liever in een dikke jas buiten Knipoog

Huh? wie zegt dat? wie kan dat nou al voorspellen?

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 11:19

Ik heb er nu een 200 grams opliggen sinds hij vorige week geschoren is. Ik heb nog een 400 grams in de kast liggen, mocht het een strenge winter worden.

Elinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 11:21

ik heb er nu een 300 grams op liggen, hij is niet geschoren, en dat ga ik ook niet doen, maar hij heeft het gewoonweg koud met een dunnere.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 11:23

Overdag in de wei, s'nacht op stal met een paar luiken open.
200 gram met een twijfeltje naar o gram. Vind dit 'net op het randje weer' en hij krijgt vanavond denk ik weer een 0 gram op voor een paar dagen.

Afgelopen winter heeft hij 95% de 200 gram opgehad en slechts een paar dagen 300 gram . En krijg ik vragen of mijn paard geschoren is? hij ziet er zo netjes uit.

Elinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 11:24

ik vind het altijd zo'n gedoe met scheren e.d.
ik hou hem wel een wat dikkere deken op, dan houd hij ook een mooi vachtje Lachen
en een beetje wollig vind ik niet erg, wel schattig zelfs Lachen

aleida_thijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 16:54

Mijn paard staat nog steeds met een regendeken met fleecevoering op,als het echt koud word komt pas de 300 gram. Hij staat er overdag mee in de wei, en 's nachts mee op stal

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 16:57

ik heb dus het topic een beetje doorgelezen, maar zou het dan kunnen om zegmaar mijn paard te laten scheren en dan 220 erop doen, of is dat te koud?

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 16:58

myn paard staat al een tijdje onder een 300 grams, hy heeft een onwijs dunne vacht ( nooit geschoren Tong uitsteken )
dus vindt het ene beetje koud om een dun dekentje om te doen Knipoog