Ik heb ''HET''middel tegen vliegen, dazen, etc.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Re: IK HEB ''HET'' MIDDEL TEGEN VLIEGEN DAZEN ETC :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 08:20

Limegrass oil - staat genoteerd! Ik ben benieuwd!

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 08:45

nina88 schreef:
Dit staat trouwens op internet over muggenmelk:
Insekten kunnen besmettelijke ziekten overdragen. Jaico muggenmelk heeft een krachtige afstotende werking tegen de meeste insekten: o.a. muggen (europese en tropische), steekvliegen, daasvliegen, herfstmijten, teken, vlooien...

Effectieve bescherming

Niet giftig

Hypoallergeen

De mug gebruikt een combinatie van carbon dioxide, geur en infrarood sensoren om haarvaatjes aan de oppervlakte van onze huid op te sporen.

Muggenmelk beinvloedt deze sensoren, zodat de mug niet in staat is ons hittebeeld op te bouwen en op zoek gaat naar een ander.

Muggenmelk doodt niet;
beschermt de mens door de mug op afstand te houden.

Muggenmelk wordt met succes ingezet in tropische landen waar malaria nog overvloedig heerst.

Afbeelding
Deze muggenmelk heb ik ook, alleen dan in een spray. Op het plaatje staat de gel, maar de spray lijkt er op. De spray kost op internet 7,95

Deze muggenmelk is idd erg goed, wel wat prijzig.
Maar denk dat je het beter gewoon bij de drogist kunt halen waar het gewoon verkrijgbaar is. Weet niet wat je er bij de DA voor moet betalen natuurlijk. Maar ik heb het eerder bij de Kruidvat gekocht.
Ik heb het trouwens in een roller gehad, maar die kon ik de laatste keer niet meer vinden, die was echt handig met een paard die angst (en niet zo'n klein beetje) voor sprays.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 10:46

Zou die muggenmelk echt helpen tegen dazen?

kimmegie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 20:40

deze muggenmelk is echt super.
Ik gebruik deze als jaren wel eens waar voor mij zelf.
Je moet hem ook hebben als je naar de tropen gaat en je wordt echt niet geprikt als je dit op doet.

Hij kost ongeveer 10 euro

Rhythem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 08:48

Ik heb ook zoiets maar dan heet het Autan.Is inderdaad vrij prijzig maar helpt wel heel goed.Geloof E8.50,-. Gebruik het ook op mezelf.
Mijn paardje heeft zomerexzeem em als ik dit op zijn staart en manen spuit heeft hij geen last.

Kim_Bianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 10:00

'k zal ut is proberen !! Vingers aflikken

karmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 16:05

Die jaico gebruik ik ook al een paar jaar (koop ik ook bij Kruidvat). Ook als ik in het dazenseizoen met mijn hondjes ga wandelen in het bos. Het werkt echt goed. Ook met mennen smeer ik mezelf ermee in en 's avonds als we lang buiten zitten en het wemelt van de muggen. Echt waar, geen last van dazen en muggen, het is heel goed spul.
Maar op het paard durf ik het niet goed te smeren. Er staat een waarschuwing op, dat het alleen op mensen mag worden gebruikt en niet op dieren.
Ik ben ook een beetje het overzicht kwijt in dit topic wat er nou wel en niet gemengd wordt.
Heeft iemand ervaringen met de vermening van de afgebeelde flesjes (maar dan met lemongrass). Er komen steeds meer mengseltjes, maar ik ben benieuwd naar de ervaringen van de allereerste tip.

Moderatoropmerking:
Diverse berichten zijn verwijderd, omdat dit een oud topic is en deze daardoor weer wegzakt. Zoals de grote letters aangeven is het niet de bedoeling om op oude topics te reageren.
Laatst bijgewerkt door Judje op 25-06-09 17:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Moderatoropmerking toegevoegd.

Futurefox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 20:03

Nou het brouwsel is gemaakt... }>
Morgen eerst werken en zal dan is kijken. Vandaag was er amper te rijden want er zat een comlpete kudde dazen achter ons aan.
Dus wie weet morgen niet....
Hou jullie op de hoogte!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 20:10

Ik ga het ook proberen :j

Nog een tip misschien: Ik doe er ook Osmonds Witte olie door....dat heeft een hele sterkte geur :)

Ik gebruik dat nu alleen (verdunning met water) tegen vliegen en dat helpt wel :j

Futurefox

Re: Ik heb ''HET''middel tegen vliegen, dazen, etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 22:03

Bij mij helpt het helemaal niks. Heb hem (paard) maar weer op stal gezet. Paard lijkt nog lekkerder met lime oil.....