iemand al een dikkere deken dan ongevoerd?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

AmonRe

Re: iemand al een dikkere deken dan ongevoerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 19:23

Mijn geschoren paardje staat nog steeds onder een regendeken met fleece binnenkant, verder geen voering. En hij heeft het lekker warm. Nog geen dikkere deken nodig, want dan begint hij te zweten. Hij heeft het gewoon niet zo snel koud. Clown

Tyron

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 21:56

Mijn kouwkleum staat onder een bucas smartex rain, ongeveer 220 grams en daaronder een shamrock power cooler van bucas. Hij is trouwens wel geschoren!!
Morgen of overmorgen komt de Rambo Duo die ik heb besteld, met hals. Echt een super gave deken. Als hij het dan nog koud gaat krijgen in de winter geef ik het op.!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 06:50

marloezzke schreef:
deze deken kan tot 15 graden boven 0, waar hij staat scheelt het altijd een paar graden dan normaal, veel bomen en veel wind, daarbij krijgt hij al een goede vacht.

Marloezzke, is dat zo een deken die all-weather is? Dus -15 en tot + 15? Als het die is, dan ziet hij er op een plaatje idd wel dun uit. Een soort thermische stof,toch? Was altijd benieuwd hoe die deken nu in het gebruik is, want hij is wel duur, maar dan heb je maar 1 deken nodig.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 08:07

russel schreef:
marloezzke schreef:
deze deken kan tot 15 graden boven 0, waar hij staat scheelt het altijd een paar graden dan normaal, veel bomen en veel wind, daarbij krijgt hij al een goede vacht.

Marloezzke, is dat zo een deken die all-weather is? Dus -15 en tot + 15? Als het die is, dan ziet hij er op een plaatje idd wel dun uit. Een soort thermische stof,toch? Was altijd benieuwd hoe die deken nu in het gebruik is, want hij is wel duur, maar dan heb je maar 1 deken nodig.

smartex all in one is niet zo heel dun hoor.. het heeft gewoon een goede voering plus die antibacteriele fleece binnenkant. Ik vind dit deken echt nog veel te warm voor nu.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-06 09:19

Citaat:
russel schreef:

marloezzke schreef:

Citaat:

smartex all in one is niet zo heel dun hoor.. het heeft gewoon een goede voering plus die antibacteriele fleece binnenkant. Ik vind dit deken echt nog veel te warm voor nu.

er zijn 2 verschillende uitvoeringen voor outdoor. (eigenlijk 3 maar die is niet interesant.)
je hebt de smartex all in one dit is niet de gene die antibacterieel is.
de smartex all in one heeft een 490 grams vulling die tot 10 graden boven 0 kan.
dan heb je de power turn out all in one. (die ik heb) deze is antibacterieel, uv werend, extra issolerend (pasts zich aan de lichaamsthempratuur aan) en heeft een heel hoog ademend vermogen.
Afbeelding

hij kost wat maar is het zeker waard! (wordt wel snel vies grrrrrr)
heb overigens ook de dunne uitvoering maar die vond ik nu te fris.

micky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 09:25

Mijn paard heeft nu een Anky zomrdeken op maar ik heb een BR regendeken bestelt van de fashion line ,ik twijfel nog even wanneer die erop gaat .

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 17:04

ik heb een bucas smartex rain op
vanaf september krijgt ie m ongeveer op als r rond de 17 graden is.
en er gat pas een andere op als t +- 3 graden is eerder niet.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 12:34

Mijn geschoren paardje staat nu zonder deken (gister nog onder een 150 grams hoor) maar mijn stalgenootje belde net dat hij stond te zweten onder zijn deken. Het is ook niet normaal dat het nu 21 graden is. Vanavond ga ik naar stal en doe zijn dekentje weer op

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 17:46

Ik heb die van mij ook onder ongeveeer 150 gram (ongevroede regendeken en teddydekentje). Hij heeft het lekker warm en zweet niet, de goede oplossing volgens mij. Zag op de vorige pagina dat een paard al 470 gram op had. Dat krijgt die van mij ubberhaubt niet op. Mocht het onder de 10 graden komen gaat me 300 grams deken er op. Misschien nog wel wat eerder. Volgens mij hebben heeft hij het nu wel prima.

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 20:23

vandaag heb ik een 300 grams deken van harry's horse gekocht, hij voelde echter niet als een 300 maar eerder als een 220/240. Mijn oudje heeft al een aardige wintervacht gekweekt.Ik denk dat ik even wacht tot het rond de 14 graden blijft en dan krijgt hem hem ook op en houd hem ook de hele winter op. Met wedstrijden is dit vachtje wel erg onhandig! en een stof dat eraf blijft komen!! Clown

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 20:24

Mijn paard staat al weken onder 300 gram, zweet helemaal niet hoor.. Heb ik dan zo'n koulijer Haha!?

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 20:26

De mijne heb ik nu onder een 370 gezet vanavond.
Nog alleen voor s'nachts hoor overdag gewoon de 150 grams.
De mijne staat wel in een buitenbox.

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 20:27

die van mij houd hem wel dag en nacht op, in de wei en op stal.. maar ik wil hem ook niet al te snel opdoen vandaar Knipoog

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 20:35

de mijne staat overdag de hele dag buiten en op die wei is het fris teminste die wind
hij heeft behoorlijke vacht aangemaakt en staat nu onder een 150 grams Bloos regendeken
hij word over 2 weken geschoren en dan krijgt die een 200 grams op (ligt natuurlijk aan de kou)
in de winter hartje winter staat die met max 650 gram op en dan heeft die het nog koud Bloos

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 10:35

Het is net of het bij jullie veel kouder is dan bij mij, of jullie paarden zijn gewoon mietjes Vork Nee, hoor grapje!! Die van mij zweet al, met een regendeken en teddydekentje op stal. Misschien is onze stal wel heel goed geissoleerd. De deuren staan we gewoon open voor de frisse lucht.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 10:39

Mijn geschoren knollie staat onder een 150 grams.
totaal niet koud Lachen
(dag en nacht buiten, jachtmodel geschoren Lachen )

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 11:11

de deken die ik gisteren had gekocht was iets te klein, nu een andere gehaald. die is rond de 300 grams en die gaat op als de temperatuur een beetje gelijkmatig blijft

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 11:14

Mijn paard heb ik vorige week geschoren en staat nu onder een enkele cooler en de all in one van Bucas. Ik kan nog uitbreiden tot de turnhout all in one met enkele of dubbele cooler....

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 11:20

Bij ons op stal staan de (meeste) recreatief gereden paarden nog 'bloot' enkele staan onder een ongevoerde.
De sport-getrainde ongeschoren paarden onder een ongevoerde of 150 grams.
En de sport-getrainde geschoren paarden onder een 200/300 grams.

Ze staan s'avonds wel allemaal al binnen Ja

Die van mij staan nu onder een ongevoerde.
Vrijdag wordt hij geschoren dan komt er een 220 grams met hals op.
Als het dan echt koud wordt (overdag onder de 5 graden) komt er nog een 300 grams onder.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 07:34

Mijn paard komt straks overdag in de weide te staan en word ook helemaal geschoren, is het dan verstandig om een halsdeken op te doen?

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 07:47

Die van mij staat al zeker 3 weken onder 360 gram en heeft t nog koud Clown

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 08:00

De mijne is een paar weken geleden al geschoren maar moet over een paar weken weer. Staat nu onder een HH regendeken zonder vulling. Als de nachten kouder worden, overmorgen zo te horen, gaat hij onder een Bucas Irisch Turnout van 300 gram met ongevoerde nek maar met nachttemps van nog boven de 10 graden is hem dat te warm. Hij heeft het zeker niet snel koud en bovendien een ruime warme stal met hooi die altijd openstaat dus koud hoeft hij het ook niet te krijgen.

Het is hier wel vaak vrij winderig dus als de nachttemps onder de ca -12 komen krijgt hij er een wollen onderdeken onder.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 08:49

Ik probeerde gister mijn dikkere deken bij hem om te doen (280 grams) maar hij gaf snel aan dat hij die veel te warm vind. Morgen nog maar een keer proberen als de temperatuur rond de 10graden ligt...

Lieke_Ulfer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 08:54

Ik heb mijn paard gisteravond pas voor het eerst een 0 grams regendeken opgedaan! Vond het nog steeds te warm. Vooral 's nachts, dan staat hij binnen in een stal met 20 paarden. De deur is wel open, maar goed, hij had het dan zonder deken al vaak warm. Ik hoop dat hij het nu niet warm gaat krijgen! Maar de nachten worden kouder, rond het vriespunt (brrr!), dus dat zal wel goed gaan!

Tyron

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 11:29

Die van mij is pas geschoren en staat op het moment onder een dubbele cooler van Bucas en de buitendeken van de Rambo Duo. Als het straks wat kouder wordt vervang ik de cooler door de onderdeken van de Rambo Duo. Ik kan daarna nog altijd de enkele of dubbele cooler van bucas eronder doen. Hij heeft ook de hals al op van de rambo Duo. mijn paard is wel een ontzettende koukleum.