Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Mij is het opgevallen dat als je voorbij een maisveld gaat er zwermen op je afkomen
Ga waarschijnlijk volgende week in het bos gaan wandelen, iemand tips om paard daasvrij te houden? Vliegenspray en vliegennetje is al in voorraad
lennie schreef:Vandaag hier ook geen dazen wel zwermen met vliegen, zo vies... Toen ik paarden om 9.00 binnen haalde, hoofden vol en die krengen vinden mij ook lief, kruipen in mijn(!!!!!!!) ore, ogen en neus. Gatverdegatver!
?

runningkawa schreef:
Zoek bij google maar eens op Haematopota pluvialis, de latijnse naam voor daas, dan vind je zo een hoop plaatjes
rommie schreef:kreeg op via google plaatjes van heeeele vreemde beesten die ik nog nooit in het echt gezien heb
rotdazen 
wizewo schreef:mmm zou er zo ook ministerie bestaan in Belgie? Vastwel... al ik weer eens tijd heb zal ik eens zoeken...
Echwel schreef:horzels steken niet die zoemen alleen maar en leggen eitjes in de paardenharen.
Inprincipe heeft het paard hier weinig tot geen last van, als je maar optijd ontwormt,
en dan ook tegen horzellarven.
Die komen hier in de buurt trouwens niet veel voor.