eefken schreef:Miran schreef:Iemand ervaring met deze apperaten?
* Moser Tonduese Artiko
Professionele tondueze voor het volledig scheren van uw paard. Is fluisterstil en handzaam. 45 watt motor, werkt op 220V. Voorzien van 3 mtr. Snoer. Wordt compleet geleverd in een luxe koffer
* Moser Tonduese Adelar
Professionele tondueze voor het volledig scheren van uw paard. Heeft een variabel in de stellen mes van 0,1-3mm. Werkt op 220V. Voorzien van een 3 mtr. Lange snoer. Wordt compleet geleverd in een luxe koffer.
* Moser Tonduese Askar
Professionele tondueze voor het volledig scheren van uw paard. De accu s worden in 90 min. Compleet opgeladen en heeft een bedrijfsduur van 60 min. Wordt compleet geleverd in een luxe koffer.
* Oster Golden A5
Zeer krachtige professionele tondeuze met twee snelheden. Losse messet te verkrijgen art.nr. 2500121
Of iemand tips hoe en waar een goede tweedehands scheermachine te kopen? Het hoeft geen hele professionele te zijn, het zou om 1 of 2 paarden per jaar gaan en dan nog maar gedeeltelijk, maar hij moet wel netjes scheren en een poosje meegaan.
Ik ben hier ook wel nieuwsgierig naar; is zo'n tondeuze goed genoeg om een paard volledig te scheren?
Scheren jullie trouwens de benen ook bij paarden die overdag buiten staan?
Ja die scheer ik ook, tot het zwarte hoor.

.
Dit jaar heb ik een Shetlander geschoren in het voorjaar, omdat ze zo'n extreme vacht had en dus de hele tijd stond te zweten in april al. Toen het haar er af was, zag je pas dat ze helemaal onder de schimmel zat...
en dan is het aannemelijker dat de schimmel er al zat en het door de vacht verergerd is en niet andersom.

Wat zal je paard wel niet denken. hahaha. Die van mij zou daar spontaan al van schrikken.