vuurwerk bij de buren en paarden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 16:31

Wat heeft het werk van jouw man ermee te maken dan?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 16:33

Belachelijk.... sterkte ts

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-18 16:36

Jolien87 schreef:
Wat heeft het werk van jouw man ermee te maken dan?

Als jij het weet, dan weet ik het ook. Wij hebben een eigen zaak, maken lange dagen, hard werken. Mijn man werkt buitenshuis en ik werk vanuit huis. Zou het niet weten, ons werk heeft ook totaal niets met hun te maken, op geen enkele manier.

Shadow0

Re: vuurwerk bij de buren en paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 16:38

What the f*ck. Ik snap dit echt niet. Volgens mij lost dit zo snel op als je een boete uitschrijft en het vuurwerk in beslag neemt... echt, dit is toch niet ingewikkeld??

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 16:45

Ik zou nu wel gebruik maken van de tip rond aso wet

En in ned moet er toch ook iets zijn zoals comité p ? (Wat de politie natrekt)
Dus Maw: vragen achter namen en klacht indienen tegen de laksheid van de politie

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 16:45

Ik heb dit topic met stijgende verbazing gelezen. -O-
HOE kan het dat de politie niet ingrijpt?
In wat voor land leven we, waar een stel opgehitste tienertjes een nog net niet oorlogszone creëren en de politie doet niks? Ze mogen verdorie gewoon dikke boetes uitschrijven voor het te vroeg afsteken van vuurwerk!
Ik zou er toch eens aan gaan denken een officiële klacht tegen de politie in te dienen, om handhaving af te dwingen, al is het maar vast voor volgend jaar. Als buurmand en buurvrouw voor elk rotje een boete van 200 euro krijgen zal het toch wel snel ophouden dunkt me.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 16:47

Klacht indienen tegen de politie, zo snel mogelijk, en desnoods ermee via social media openbaar gaan.
Afspraak met de burgemeester inplannen.

Jouw buren doen iets wat NIET mag!

Kijk er evt. even de apv van je gemeente op na.

Sterkte TS :(:)

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 16:48

Omgekeerde wereld dit, verzoek tot handhaving? Serieus, je vraagt niet iets buiten de wet om, ze veroorzaken overlast , brengen dieren in gevaar. Kan je niet via Facebook de politie aanspreken??openbaar maken en media opzoeken

Esterke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 16:48

Meggiemeg, ik moet je toch echt bewonderen voor je rust hierin, ik vrees dat ik en mijn man gewoon over de rooien zouden gaan...genoeg is gewoon genoeg...snap niet hoe sommige mensen functioneren in hun boven kamer...of is t eerder gewoon totaal niet functioneren... -:(-

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 16:50

Je zou bijna denken dat ze de politie omgekocht hebben... >;)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 16:57

Evt een advocaat in de arm nemen en kijken of je de dieren volgend jaar elders kunt plaatsen waarbij je probeert die kosten op grond van onrechtmatige daad op je buren kunt verhalen. Ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat je dan eerst maar aan je advocaat moet vragen hoeveel kans dat heeft. Maar soms helpt een brief van een advocaat al. Of evt een verklaring van recht...

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 17:01

Wat een vervelende k*t situatie. Ik weet zeker als je dit bericht op facebook openbaar zet dat er dan wel actie ondernomen gaat worden door de politie. Hoe meer mensen hiervan af weten des te meer kans van slagen het heeft. Sterkte TS :(:)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-18 17:27

knollentuin schreef:
Omgekeerde wereld dit, verzoek tot handhaving? Serieus, je vraagt niet iets buiten de wet om, ze veroorzaken overlast , brengen dieren in gevaar. Kan je niet via Facebook de politie aanspreken??openbaar maken en media opzoeken

Ja dat zeiden mijn man en ik vanmorgen ook, ze hebben met eigen ogen gezien hoe de paarden in paniek zijn. Heb ook gezegd dat ze elke keer gemaakte afspraken aan hun laars lappen, ook afspraken die met hun collega's zijn gemaakt een paar dagen terug.. Dat ze hier niet geloofwaardiger op worden. Het vuurwerk wordt gewoon vanmorgen ook afgeschoten waar ze bij staan. Agenten gaven ook aan dat ze meer ruimte hebben om uit te wijken naar een andere plek dan dat wij hebben.
Naar mijn weten is vuurwerk pas vanaf 18.00 uur vanavond tot 02.00 uur.
Mochten ze over een paar dagen nog bezig zijn/ weer beginnen dan gingen ze wel handhaven... Tuurlijk waarom dan pas wel?

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 17:29

nu snel een advocaat zoeken die een brief opstelt, dat indien ze doorgaan de paarden op HUN kosten worden verplaatst en dat de stallingskosten voor HUN rekening gaan komen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 17:30

(Zo dom ook: je krijgt hier ook naar dat gezin geen begrip mee als politie. Ze zien je alleen maar als zwak. Dus als ze dan over een paar dagen wat moeten doen geeft het ook gezeik, dat lost zich hiermee echt niet op.)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-18 17:31

Vroeg vanmorgen ook nog aan de agent (kijken in hoeverre ze je advies willen geven en van de regels op de hoogte zijn) wat als de paarden de weg opvliegen? Als er een vreselijk ongeluk gebeurt? Wie is er dan aansprakelijk? Ja dat was mijn probleem, ik moest de dieren een veilig onderkomen bieden? Tja was is veilig zei ik toen? Een betonnen muur van 2 meter hoog om mijn terrein laten plaatsen? Het maakt niet uit als ze in paniek gaan dan gaan ze en dan is een hoge omheining ook niet meer voldoende, daar gaan ze dan gewoon door heen. Terwijl die omheining in normale omstandigheden prima volstaat. Dat gaf 1 van de agenten ook toe.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 17:33

Bizar toch?!
Echt niet normaal.... wat ontzettend frustrerend dit. Gewoon beetje naar kijken en niets doen.

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 17:34

Na alles gelezen te hebben... vindt ik die mestbom toch zeker een optie... Hier wordt je toch woest van?

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 17:34

Je zou haast je paarden opladen en bij de bereden politie stallen de komende dagen. Maar goed je kan nu al niets met deze mensen. Dus dan zullen ze je ook wel niet willen helpen. Advocaat op de politie en de buren zetten lijkt misschien erg maar komt wel aan.

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 17:38

Ik denk dat die buren ook niet onder de indruk van een advocaat gaan zijn eerlijk gezegd. Ik vind het knap dat jullie zo rustig blijven. Ik had daar allang alle ramen eruit gekegeld.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 17:40

Social media lijkt me nu de snelste manier om effect te krijgen. En Meggiemeg: ik zou de gesprekken met de agenten ook opnemen. Dat mag, je mag gesprekken waar je zelf aan deelneemt opnemen en je hoeft de ander niet te informeren. (Ze zullen het niet leuk vinden, maar eh, pech?)
Die filmpjes hoef je trouwens niet op internet te zetten (ik weet eigenlijk niet of dat mag) maar ze hebben is altijd nuttig bij de klacht die je indient.

Verder vind ik het echt onbegrijpelijk waarom je zulke situaties zo zou laten ontsporen -O-

(Maar, overigens, omdat dit een vrij extreme situatie is - is er een mogelijkheid om te overleggen met een dierenarts? Paarden heel houden is toch nog net een pietseltje nuttiger dan gelijk krijgen in de mogelijkheid dat ze wel door het draad gaan.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 17:43

Ts waarom gooi je het niet op Facebook?

Safiy93

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 17:43

Wat een bizar verhaal dit! Veel sterkte TS. Vandaag heb ik ook een petitie getekend tegen vuurwerk. Bizar dat er zoveel mensen het verpesten. Na 18:00 vuurwerk afsteken is toch niet zo moeilijk? Als iedereen zich nou eens fatsoenlijk en volgens de regels gedroeg...
ik hoop echt voor je dat dit allemaal weer snel voorbij is en dat je misschien met die aso wet iets kunt!!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-18 17:48

Dan vinden ze het nog vreemd als mensen voor eigen rechter gaan spelen, nou ik niet.

De kalveren zijn hiernaast en zelfs bij een boerderij daarnaast compleet van slag, je hoort ze al een paar uur aan een stuk roepen, dat doen ze normaal als ze net aankomen als ze een dag of 10 oud zijn maar deze zijn al zeker 5 maanden. Zo sneu en dan gewoon blijven roepen dat die dieren het niets uit maakt.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 17:52

Maar klagen die mensen dan niet ?