Brace yourselves... winter is coming!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bliksem

Re: Brace yourselves... winter is coming!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 12:55

Haha echt hè, in het donker rond wandelen met een lamp op je hoofd om drollen te zoeken, echt m'n hobby!

Hier is het nog best te doen, wat kleine plasjes in de zandbak, het pleintje en de stallen zijn sowieso droog. Ons nieuwe verharde pad van het betegelde pleintje naar de bak is helaas wel doorgelopen met modder omdat het pad op het laagste punt ligt, maar de ondergrond is nog wel hard dus ze zakken niet helemaal weg. Ik hou echt van kleigrond.. ahum.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 13:01

Om over de bevroren waterbakken maar niet te spreken. |( :brr: Hopelijk duurt dat nog wel even. :') Ik hoop dat alles deze week mooi opdroogt. :) Denk dat de paddock eind vd dag wel goed droog is.

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 13:07

Oh ja een hoofdlampje! Goeie tip. Die ga ik voor m'n verjaardag vragen :)

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 13:41

Ik vind winters weer dan nog beter en makkelijker dan het weer van vandaag.. Bij winters weer is het tenminste heel de dag koud :') Vanochtend dik ingepakt paddocks uitmesten, uiteindelijk kwam de zon door en ik kookte helemaal onder mijn 5 lagen kleding + winterjas, maar niet te spreken over mn paard onder zn dikke deken

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 13:49

Ja dit weer is echt drie keer niets inderdaad. Vanmorgen dik ingepakt op de fiets naar werk, om het nu vervolgens te warm te hebben in mijn dikke trui. :=

En pony staat onder een 0 grams regendeken, maar die ga ik vanavond afdoen. Als het goed is blijft het hier (zo goed als) droog komende paar dagen.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 13:57

Klijntje schreef:

Hier waren de pony's laatst bang voor me toen ik met hoofdlampje de weide in liep met donker :Y) .

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 14:17

Ik zat hier laatst nog over na te denken en nu kom ik dit topic tegen. Wij zijn gezegend met een binnenbak dus wij hebben (gelukkig!) geen last van een natte of bevroren bak, maar ik ga de zomervacht wel missen en afspoelen en wassen, vind ik altijd zo heerlijk om te doen!
Mijn KWPN'er wordt wel geschoren, haflinger hoeft nog een jaar niks te doen dus dat mag een teddy worden al vind ik dat verschrikkelijk :=

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 14:32

Van bevroren waterbakken heb ik hier geen last. Mijn ruin ramt wakken in het ijs. Tot een graad of -6 lukt 'm dat. Daarna wordt het ijs blijkbaar te dik.

Wintervacht vind ik juist wel leuk. Aankomende winter gaat mijn ruin voor het eerst onder de dekens, als in structureel, en niet alleen als het regent. Van de week, na een droge maar wel mistige en niet bijster koude nacht, merkte ik al dat hij daar last van had. Dus dan maar inpakken. Ik ben wel blij dat ik van mijn merrie al weet bij welk weer ze welke deken op moet, zodat ik daar niet met 2 paarden mee hoef te puzzelen nu.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 15:06

Ik vind wintervacht geweldig leuk staan. Dan worden het van die pluizenballen <3
Zowel mijn 2,5 jarige mini als ons rijpaard (draver) staan bloot in de winter. Dus hebben straks twee ijsbeertjes staan. :D

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 09:11

Gelukkig dat vandaag de winter ver weg lijkt. IJsvrij water, droge grond, paarden die in de zon staan te chillen... *\o/* *\o/*

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 09:24

Ja het is heerlijk weer nu :D Gisteren liep ik weer in een T-shirtje rond :D Dat was al even geleden :o

diedepol14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 11:33

Ik vind het verschrikkelijk. alles onder de modder, koude natte voeten, wintervacht vind ik overigens wel leuk staan. maar nu hebben we een probleemruintje van 28 die in de winter zo erg afvalt dat we elke winter weer denken dat het zijn laatste word... hij is niet van ons en eigenaar wil er niet teveel geld aan besteden. heb gelukkig wel een lekkere dikke winterdeken voor hem gevonden dus hopen dat dat iets werkt.

ik gebruik altijd de winterjas die ik het jaar ervoor als nette jas aanhad als rijjas om voor school een nieuwe te kopen.

MissWeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 15:29

Ben nu al blij met m'n warme Muckboots, maar wil er eigenlijk ook nog een écht goede thermo/winter rijbroek bij! Punt is, er zijn er zó veel...niemand een echte Holy Grail winter rijbroek waar ie lyrisch over is? Ik wil eigenlijk niet gaan klooien met schuivende legging, thermo ondergoed etc onder m'n rijbroek. Liefst gewoon alles in 1 :D

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 17:27

Ik heb gewoon zo een softshell jodhurbroek. Ik woon erin. Voor deze winter maar eens voor een tweede kijken.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 18:16

Ik doe met echte kou en als ik dan een grote ronde buiten ga stappen altijd een skibroek over Mn rijbroek :o werkt perfect!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 19:06

Ik ben gister heel stoer voor het eerst weer (van deze winter dan) in het donker op buitenrit geweest. Fietslampjes op zadel en borsttuig gemonteerd, hesje om en gaan!

Zijn we in het bos, zie je natuurlijk geen hand voor ogen maar paardlief regelt dat wel.
Begint mijn dochter doodleuk een eng verhaal te vertellen.
Raakte ik blijkbaar gespannen van.
Waarop paardlief opeens spoken begon te zien. (In het bos staren, hoofd opzij houden, stil gaan staan)
Nou toen had ik het helemaal niet meer. :')

Ik moet weer een beetje stoerder worden geloof ik. :+

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 19:10

:’)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 23:39

Haha! Ja de donkere buitenritjes komen er weer aan. :=

Mijn nieuwe lamp voor in zadelkast is ook onderweg. :)

Naast winterjodhpurbroek heb ik voor deze winter ook een winterrijoveral gekocht. :D Een soort van onesie/skipak, maar dan met zitvlak enzo. :)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 06:04

Bagheera_206 schreef:
winterrijoveral

Zo'n ding waar je overal mee kan rijden?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 09:07

Afbeelding

:j
Koper schreef:
Bagheera_206 schreef:
winterrijoveral

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 09:11

Josien_ schreef:
Klijntje schreef:

Hier waren de pony's laatst bang voor me toen ik met hoofdlampje de weide in liep met donker :Y) .

Alles went, toch? Dichtbij de paarden gaat hij op rood licht of iig heel zachtjes. Bij rijden of uitmesten mag hij op standje fel.

Ik ben zelf erg tevreden over de hoofdlampjes van Fenix.

Meer informatie over hoofdlampjes vind je hier:

[SV] in donker buitenrijden, reflectie en lichtjes

[VSW] uitmesten wei met een hoofdlampje

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 09:37

Ik heb de kipwarm broek van de decathlon

Inmiddels mijn hoofdlampje weer opgeladen.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 10:17

Die kipwarm broek heb ik ook! Echt ideaal. :D Maar red het bij mij toch niet om door de vrieskou een paar uur te stappen :=

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 13:58

Ik heb vandaag mijn nieuwe lampje voor in mijn zadelkast binnen gekregen. :) Met magneetje erin zodat ik hem overal op/in mijn stalen kast kan plakken, maar ook met een haakje zodat ik hem buiten ook op de poetsplaats kan gebruiken. Buiten hebben we alleen licht van de buitenbak. Het lampje is gewoon oplaadbaar met de lader van mijn telefoon.

Afbeelding

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 14:51

Bagheera_206 schreef:
[ [url=m/sVlN6F.jpg]Afbeelding[/url] ]

:j

Koper schreef:
Bagheera_206 schreef:
winterrijoveral

Lieve schat... ik bedoelde dat je overaLL overaL aan kan :')

Wel heul handig lampje zeg! Jammer dat wij een houten stalgebouwtje hebben, kom je niet zo ver met een magneet. Ik heb alleen een lampje wat je óf moet neerzetten óf moet vasthouden.