Wie heeft al dekens af?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

meisje2000

Re: Wie heeft al dekens af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 11:54

De mijne stond al met een ongevoerde deken. Nu sinds woensdag overdag in zijn blootje en snachts de ongevoerde nog op. Merk wel aan hem dat hij het heerlijk vind zonder deken. Snachts vind ik het nog te koud maar overdag lekker in zijn blote kont.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 12:34

Gypsy schreef:
Maar waarom zou je paard een maand geleden wel een deken nodig hebben bij 0 tot 5 graden s'nachts en nu opeens niet meer? Het is s'nachts nog steeds dezelfde temperatuur hoor.

Precies dit! De zon schijnt en heel Nederland denkt dat het zomer is :')

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 12:41

Als het overdag boven de 15 graden is gaan ze af en snachts weer op. Nu is het weer wat kouder dus overdag ook weer op. De ene is wel geschoren en de andere niet.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 12:45

Die van mij heeft nog steeds haar 200 grams op, ongeschoren. Nachten zijn goed koud nog en aangezien wij bij de kust zitten waait er een flink koude wind buiten.
Lekker op laten voorlopig :j merk ook niet aan haar dat ze het (te) warm heeft.

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 12:46

Die van mij stonden onder 100 grams of 0 grams tot vorige week vrijdag en zaterdag allemaal de dekens af. Gaat prima

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 12:46

Het is hier slechts 8 a 9 graden dus die van mij staat heerlijk met een 300 gr (deken is al 2x gewassen dus zal nu wat minder zijn) de ochtenden op de paddock. Overdag op stal met luik en naast de deur, dus ook daar komt genoeg (best wel frisse) lucht langs. Nachten vind ik het sowieso nog te koud om hem met minder te zetten.
Als de temperatuur gaat oplopen, dan gaat hij terug op een 150/100 grams regendeken en dan heb ik ook nog een 0 grams liggen. Zeker in april, met die soms best wel koude regenbuien, die je dan hebt, wil ik hem niet gelijk zonder jas op de paddock zetten. Het is hier hier in de polder dan echt nog wel fris.

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 12:49

Die van mij staat nog onder een 200 grams net zoals de hele winter.
Afgelopen dagen ging hij overdag lekker af, maar savonds echt wel weer op! Was nog verraderlijk koud snachts.. :j
Nu heeft ze hem overdag ook weer gewoon op, koud windje!

vso1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 12:55

de afgelopen dagen overdag buiten wel lekker af gehad, snachts om en vandaag met die koude rotwind ook gewoon weer op. ze heeft een 200 grams.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 15:57

Hier de dekens vandaag maar weer op, het zou gaan regenen, maar er is nog niks gevallen. Scherpe koude wind staat er wel weer en het zonnetje is ook nergens meer te bekennen.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 16:35

Mijn heeft nog lekker haar bucas op die tot plus 10 en min zo veel kan ofzo iets. Maar zij is ook geschoren en binnenkort krijgt ze haar 100/200 op. Want af gelopen nacht was nog wel fris en ze heeft ok totaal niet warm maar denk zo draai ze naar buiten gaan of zo draai ze meer haar heeft gaat die af.

Tuigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 16:44

Hier nog ongeschoren onder een 100 grams regendeken. (staat ze eigenlijk al de hele winter prima onder)

'snachts wel lekker dat ze nog wel wat op heeft, overdag in het zonnetje zou ze prima zonder kunnen, maar ze staat er ook niet heel warm onder.
Ik kijk het aan tot na het weekend, dan maak ik de keus tussen helemaal af of ongevoerde regendeken.Als er echt nog wat regenbuien aankomen 'smorgens, mag ze nog even in haar koeienpyama <3 anders in de blote billen, van een paar druppels gaat ze vast niet dood.

Bij mij is het wel: af is af en niet meer op. Mits het ineens weer gaat sneeuwen ofzo :+

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 16:53

Ja ik heb ze nu gewoon minder op gedaan, dat kan ook prima. Als ze maar wat beschutting hebben van de regen en de wind.

Alleen het oudje heeft wel terug 200 op en 's nachts ook gewoon, maar zoals gister met tegen de 15 graden lekker in de zon kan het wel af. Die komt ook slecht door de vacht, er zit nog genoeg op wat haar in het zonnetje zonder deken ook warm zat houdt. Maar zoals nu weer met die koude wind, dan toch wel weer even het dekentje erop en daar is ze ook wel dankbaar voor dan.

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 23:38

Bij die van mij de 100 grams liner onder de regendeken gedaan vanavond.

Solica

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 23:55

Hier staan ze alle 4 geschoren nog met een 200 grams dekentje op. Ik wacht het weer even af, maar zodra het echt warmer begint te worden en niet enkel een dagje gaan de dekens er overdag van af en 's nachts alleen nog maar een stal deken tot het 's nachts ook warm genoeg is.

Anna04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 01:05

Ik zal wel weer verschrikkelijk dom zijn, maar wat word bedoeld met gram? Ik bedoel, weegt een 0 grams deken helemaal niks ofzo? :?

Women2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 01:54

Heb ze allebei onder een canvas deken met voering staan. De een met eczeemdeken er onder, de ander zonder. Staan in een loopstal in de kapschuur, dus eigenlijk gewoon buiten. ook 's nachts. Als ik er overdag ben haal ik de dekens wel even af zolang ik er ben en het lekker weer is (eczeem deken niet...)

LillyMedley schreef:
Ik zal wel weer verschrikkelijk dom zijn, maar wat word bedoeld met gram? Ik bedoel, weegt een 0 grams deken helemaal niks ofzo? :?

Dat heeft te maken met hoe veel je deken gevoerd is.

0 gram is geen voering, 300 gram is een volwaardige warme winterdeken voor een paard met een normale vacht.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 06:55

In de nacht nog op..overdag afhankelijk van de temperatuur en of de zon schijnt..Altijd even een toestand deze overgangsfase..
Hier doen maar weinig pensionklanten de dekens voor elkaar af en ook geen mensen die voor hun werk komen om dekens af te doen..Ik doe t heel af en toe maar staan er 15 dat zie ik niet zitten dat elke dag te doen..

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 09:29

Ik heb gisteren toch maar weer een deken op gedaan (canvas gevoerd ipv winterdeken 200g) na het werk. Gezien het weer nu ook wel weer lekker

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 09:47

Hier ook weer fleece gevoerd. Wat een poep weer deze ochtend

Anna04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 17:48

Women2 schreef:
Heb ze allebei onder een canvas deken met voering staan. De een met eczeemdeken er onder, de ander zonder. Staan in een loopstal in de kapschuur, dus eigenlijk gewoon buiten. ook 's nachts. Als ik er overdag ben haal ik de dekens wel even af zolang ik er ben en het lekker weer is (eczeem deken niet...)

LillyMedley schreef:

Dat heeft te maken met hoe veel je deken gevoerd is.

0 gram is geen voering, 300 gram is een volwaardige warme winterdeken voor een paard met een normale vacht.

Bedankt!

hiekeshedar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 19:33

Hoii ik heb en vraag, ik wil en winterdeken aanschaffen voor na het rijden als ze dan ook heeft gezweet in de winter, maar weet niet zo hoeveel grams deken ik dan moet kopen. ;)

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 23:30

Voor na het rijden zou ik als ze bezweet is gewoon een zweetdeken omdoen. Als ze dan opgedroogd is kan je bijvoorbeeld een 200 grams omdoen, ligt aan het temperatuur.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 23:36

Mijn paarden staan sinds eind februari al zonder dekens. De ene is in oktober geschoren (tinker) en heeft dus al weer een volwaardige vacht en de ander is in jachtpatroon geschoren. Ook in oktober/november ergens dus echt kou lijden doen ze niet denk ik. Hier is het overdag soms al 17 graden en gaat het 's nachts zelden nog onder de 5 graden wat dus wil zeggen dat het in de stal een graad of 7-8 minstens zal zijn.

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 23:41

Mijn ongeschoren pony heb ik anderhalve week geleden een 0 gram opgedaan (fleecegevoerd). Hij stond eerst onder een 200 gram. Dinsdag toen ik kwam stond hij te zweten onder zijn 0 gram. Heb hem die dag afgelaten en 's avonds de deken weer omgedaan. Lastig dit weer haha. Nu is het weer kouder en regent het weer dus nu dekentje maar weer op

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 20:08

Nog onder 200 grams. Dag en nacht. Vanochtend was het 3 graden.

In januari trek je zijn dek toch toch ook niet af bij 5 graden?

En overdag 15 graden is hier misschien een paar x geweest maar in de ochtend en einde middag is het flink koeler.