Tot wanneer 24/7op de wei?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pauley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 14:01

Hier staan ze altijd buiten zonder deken ook in de winter. zomers op het land en 's winters in de paddock. Ze hebben een schuilstal en genoeg hooi om zichzelf warm te houden. /3 +:)+

Sarah_Fons

Re: Tot wanneer 24/7op de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 11:31

Die van ons zouden het ook moeten redden zonder dekens. We hebben in geval van nood er wel klaar liggen, maar die moeten hopelijk niet op ;)

MerlijnxRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 20:38

hier staat mijn paard altijd buiten, maar hij heeft wel de mogelijkheid om zijn stalletje in te gaan waar voldoende hooi ligt. zowel buiten als binnen staan drinkbakken dus ook geen probleem. 's avonds gaat hij op stal omdat ik het toch net iets te koud vind s nachts en er zijn laatste tijd veel mishandelaren dichtbij +:)+

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 20:55

Voor zo'n mishandelaar is het ws net iets makkelijker om hem in een stal te pakken, dan loslopend in een weitje ;)

marengolike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 07:01

Ik vroeg me af wanneer die van jullie weer dag en nacht naar buiten gaan?
Ik zit te twijfelen aan dit weekend maar hij hou nog 2 graden in de nacht en de week later tot nu toe 5 graden.. zou het genoeg zijn dat ik ze wat dikker inpak voor de nacht en in de ochtend weer afdoe ?

just_amor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 07:16

marengolike schreef:
Ik vroeg me af wanneer die van jullie weer dag en nacht naar buiten gaan?
Ik zit te twijfelen aan dit weekend maar hij hou nog 2 graden in de nacht en de week later tot nu toe 5 graden.. zou het genoeg zijn dat ik ze wat dikker inpak voor de nacht en in de ochtend weer afdoe ?

Je paard heeft het echt niet zomaar koud hoor, als ie natuurlijk niet geschoren is. Dan zou ik me geen zorgen maken.
Ik zou me eerder zorgen maken over het eerst opbouwen om aam het gras te wennen (diaree/koliek)
Daarnaast ook het fructaan in het gras. Ik weet niet wat voor paarden jij hebt maar bij ons gaan de paarden nu opbouwend steeds langer de wei op tot uiteindelijk 24/7. Dit Is Vaak Rond half Mei.

marengolike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 07:57

Nou ik heb een shet geschoren staan. Maar de staldeuren staan open van de grote stal zelf om hem eraan te wennen. Ze blijven bij mij op de paddock staan dus ze hoeven er niet aan te wennen verder

Mariska200

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 16:09

mijn paard heeft een schuilstal om onder te schuilen voor als het regent maar verder staat het beest de hele dag en nacht buiten in de wei

Mariska