Laura12 schreef:Welke deken doen jullie op als je paard heeft gezweet ?
een fleecedeken?
en als het warm weer is niks
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Yvank_ schreef:Veulen84 schreef:De mijne staat al sinds zaterdagochtend onder een 40 grams regendeken. Zo warm is het niet natgeregend in een winderige wei.
Kennelijk valt dat voor mijn paard wel mee dusonder regendeken loopt hij flink te zweten dus te warm
Daks schreef:Die van mij heeft zaterdag wel met 0 grams deken gestaan en nu staat hij zonder.
Hij red zich hoop ik wel.
anders vraagje
Mijn fries van 1,77 heeft van de meeste dekens (amigo) maat 215
Echter ik had een zebra deken van Bucas en die was te klein.
Daarna heb ik een 215 van premiere gevolg binnen 2 weken uitgescheurd op de rud vanwege te smal.
Ik heb ook nog een 215 van de welkoop en jawel te smal.
Moet ik nu toch echt naar maat 220 of zijn er andere dekens die groot vallen?
Laura12 schreef:Welke deken doen jullie op als je paard heeft gezweet ?
Purple92 schreef:Ik ben opzoek naar een vliegendeken om mee te rijden voor mijn breed gebouwde tinker. Ik heb al een aantal dekens geprobeerd maar het past allemaal net niet. Nu kwam ik deze deken tegen http://www.agradi.nl/amigo-xl-bug-rug-a ... 25-175.htm een vliegendeken voor brede paarden alleen heeft deze geen zadeluitsparing. Zou ik deze ook over mn zadel heen kunnen gooien en dat ik dan tijdens het rijden op de deken zit.
Veulen84 schreef:Daks schreef:Die van mij heeft zaterdag wel met 0 grams deken gestaan en nu staat hij zonder.
Hij red zich hoop ik wel.
anders vraagje
Mijn fries van 1,77 heeft van de meeste dekens (amigo) maat 215
Echter ik had een zebra deken van Bucas en die was te klein.
Daarna heb ik een 215 van premiere gevolg binnen 2 weken uitgescheurd op de rug vanwege te smal.
Ik heb ook nog een 215 van de welkoop en jawel te smal.
Moet ik nu toch echt naar maat 220 of zijn er andere dekens die groot vallen?
Is de 215 kwa lengte wel goed? Is de deken te smal kwa rug of kwa schouders/hals?
1.77 valt wel in de normale hoogte van 2.15 maar ik krijg geregeld mensen met barokke types die echt 2 of 3 maten groter moeten.
Overigens, engelse maten is 213 en 218. De ruglengte is dan 165 en 170.
Je hebt vliegendekens met elastische inzetten bij de schoft. Dat helpt soms echt meters bij die moeilijke meters.
Zweetdeken, maar als ze niet willen drogen dan gooi ik er een ademende outdoordeken op als het koud is. Als het warm is dan geen deken, maar dan zet ik ze meestal ook niet onder een zweetdeken. Vaak drogen ze dan langzamer, dus dan gaan ze zonder iets lekker de wei op (lekker rollen).
Nijnteee schreef:Hallo,
Misschien een hele domme vraag, maar hoop dat jullie me het kunnen vertellen.
Ik heb een deken van eskadron, deze ligt niet echt super op mijn paardje..
De deken heeft loopsplitten, nu zei iemand tegen mij dat ik de loopsplitten moest losknippen/halen?
Dit heb ik nog nooit bij een deken gedaan.
Ben ik nu zo dom? ;p
Naath86 schreef:Ik zit ook een beetje met een dilemma.. Wil graag deze deken aanschaffen:
http://www.divoza.com/nl/amigo-fly-rider-vliegendeken
Nu is het zo dat ik de Amigo Mio heb in maat 183cm, nu is de uitrij vliegendeken er alleen in 175 en 190, wat denken jullie wat verstandig is? Gaat om een pony van 1.52, niet heel breed gebouwd. De 183 valt op zich mooi, zit nergens strak maar ook niet veel te groot. Hoe valt de uitrijdeken met het zadel? Ik neig zelf naar de 175cm eigenlijk..
Daks schreef:Kwa lengte is die eigenlijk goed. Maar iets meer zou ook niet erg zijn.
het is meer dat de deken te smal is en de borst ook.
zit zelf te denken om een amigo xl aan te schaffen maar ben zo bang dat die na 2 weken ook gaat scheuren zoals mijn premiere heeft gedaan.
Daks schreef:Veulen84 dat wil ik ook doen maar meestal past die goed en pas als Daks meer gaat bewegen dan gaat die trekken en schuiven en ik denk niet dat ik een gebruikte deken terug mag sturen??
AaronYve schreef:Hallo,
Ik heb de afgelopen 2 jaar een Horsesware Rhino op mijn paard liggen in de winter. Begin altijd met 0 grams en bouw op dmv onderdekens, ook heb ik erg een halsstuk bij.
Nu heb ik steeds dat de manen net voor de schoft door de halsdeken afgeschuurd worden.
Zou de deken dan toch te groot zijn voor mijn paard?
En zo ja welke raden jullie dan aan, ik wil graag een deken waarbij je ook een hals kan bevestiging en ik wil graag mijn onderdekens blijven gebruiken.
Heeft iemand een tip/advies?