Ik heb gewoon op gevoel gedaan, todat ik 't waterig genoeg vond. Zeg, 500 gram meel oid met een liter azijn.
Neon
Geplaatst: 25-07-13 20:37
Houtskool vergeten de witte is dus nog altijd paard...
Mijn bruine daarentegen... is een ware zebra... ahum....
Mengsel: meel/azijn/water
Dan nu het live verslag vanuit de wei... Dazen zwermen er omheen niet erop... paard is nat van het mengsel en gaat rollen... enkele strepen staan nu in het gras... het merendeel zit nog op hem... het lijkt te werken... tot zo ver mijn kritisch analytisch onderzoek... foto's volgen...
Whaaaa het vervolg van mijn verslag! Ik in zomerjurkje ben opeens zeer aantrekkelijk voor die stomme prikbeesten... paardlief lijkt een beetje jeuk te hebben van het spul...
Kan het ook met tarwebloem en water? (of maak ik nu een hele blond opmerking) Ik wil het morgen op mijn valk gaan proberen, maar heb niks om het wat donkerder te maken. Toch proberen?
Nu heb ik het probleem dat ik een witte pony heb, en ik zou geen ideee hebben waar je houtskool of pastelkrijt vandaan moet halen en of je dit ook bij het meel/water mengsel moet doen en hoeveel? Moet je het dan ook raspen ofzo?
Ik heb vandaag mijn paard ook geZebraat Ik ging rijden en ik was nog maar net in de bak en we werden letterlijk aangevallen door de dazen. Dus ik de bak uit en begonnen met het "Zebra experiment"
Ik heb het gewoon met stoepkrijt gedaan. Dit een beetje nat maken en dan krijg je mooie strepen Mijn zwarte(ondertussen door de zon bruine) tinker had even een identiteitscrisis hihihihihi Ik na het kunstig strepen zetten weer de bak in en het werkte.... Ik was heel sceptisch. Baat het niet, dan schaad het niet. We reden hooguit voor aap (nou ja Zebra) Maar de eerste test was in ieder geval geslaagd. Durfde het nog niet aan om het paard als Zebra de wei op te zetten. Voorbijgangers raken al in paniek als er een paard ligt te slapen, laat staan als er een "wilde" Zebra in de wei staat Dus misschien word dat een volgend experiment.
haha leuk idee! maar is het niet handiger om een vliegendeken te kopen met van die strepen te kopen? het is maar een idee, ik wil natuurlijk niet jullie pret verpesten
Weet iemand ook hoe het kan dat die strepen werken? Vind het echt apart, maar als ik alles zo lees lijkt het toch echt te werken. Ik vroeg het me ook al af toen ik de eerste keer van de zebra-vliegendeken hoorde. Zou het met stippen ook werken? Waarom juist strepen?
tamary
Geplaatst: 25-07-13 22:19
ijspeert schreef:
Wat ook goed houd zijn die verfspray die ze op koeien en varkens gebruiken. Geel voor donker paard en blauw voor licht paard
raidex stiften die ook voor schapen gebruikt worden bedoel je? Ik kan ze bij agradi wel in rood en blauw vinden, maar geel niet.
edit : bij de koeien wel. Spray ook, maar ik denk dat die stiften nauwkeuriger zijn voor strepen en patroontjes.
Eagle74
Geplaatst: 25-07-13 22:25
Ik ga morgen nr 2 als zebra doen, kan ik meer kijken of het werkt. zal kijken of ik een filmpje kan maken met en zonder zebra strepen. Denzel staat na 1 dag al als zebra bekend op stal haha. Voordeel is ook voor mij dat ik nu niet elke ochtend hem zelf op het land moet zetten om hem in te sprayen enz. Nadeel als het werkt, .... net dure dazenspray gekocht.
Ik zou met het warme weer voorzichtig zijn met azijn.dat word namelijk ook gebruik als onkruidbestrijder.Giet op een warme zonnige dag eens wat azijn op onkruid,s'avonds is je plantje dood. Citroen bleekt,persoonlijk zou ik dat ook niet op een donker paard in de zon smeren.Ik zou als je dit wilt uitproberen het lekker op water en meel houden. Mijn overigens witte schimmel heeft tussen zijn donkere weidegenoten ook praktisch geen last van dazen.
bentee_xx
Geplaatst: 25-07-13 22:59
Ik volg eventjes . Ik las trouwens dat dazen geen reukorgaan hebben aan paar pagina's terug gadver wat een afzetterij dan die dazenspray en dat stinkt ook nog eens ontzettend en werkt helemaal niet..