Hier gaan ze morgenochtend rond 6 uur de wei op en rond 11 uur weer naar binnen. Dan eventueel savonds weer naar buiten. Maar als t onweert, wil ik ze niet buiten hebben
Net al buienradar gekeken onweer verspreid zich een beetje maar altijd afwachten. 24uurs verwachting is altijd heel breed. Maar op sommige plaatsen in de ochtend al wat onweer.
petraaken
Nou, toen ik gisteren thuis kwam was het een aangename 24 graden en met een heerlijk fris briesje. Kon dus lekker mijn paard longeren. Heb wel omdat het toch plots erg warm was geworden een wat korter longeerprogramma gehouden. Toen ik rond 19u30 nog een keertje buiten kwam om de mestballen uit de wei te halen moest ik al een jasje dragen omdat het toch wel erg fris aanvoelde op mijn armen, schouders en nek. Bij mij kan er onweer komen vandaag die erg hevig kunnen zijn maar dat zal wel erg plaatselijk zijn volgens de weerman deze morgen in de radio.
petraaken
Geplaatst: 19-06-13 08:04
Oei Limburg en Brussel hebben dus wel al Onweer gehad vanmorgen. en volgens Buienradar tegen een uur 10 à 11 zouden wij ook regen moeten krijgen. Onweders zijn dus ook voor mijn gebied op komst. Al zal zuid-west-vlaanderen al snel in het klank en lichtspel zitten volgens buienradar.
In leuven is het nu volop aan het onweren en hier in Oud-Turnhout komt het net op gang. Ik begin de eerste flitsen te zien. Bij ons staan de paarden nog buiten maar die kunnen onder een afdak of in de 2 stallen gaan staan als ze willen. Ik heb bijna geen bomen die om kunnen vallen etc. Als ik ze binnen opsluit, breken ze de boel af. Ze kunnen zelf best inschatten wat ze moeten doen.
Tis hier nog droog tot nu toe (Dordrecht/gorinchem op werk)
Athea_Jack
Geplaatst: 19-06-13 08:22
Hier is het ergste van het onweer net door (België, Limburg), hoor het in de verte nog wat rommelen.
Mama is een uurtje geleden gaan zien wat ze aan het doen waren en ze stonden gewoon in het midden van de weide, in de gietende regen, te grazen. Misschien dat ik zo meteen ook nog even ga kijken naar ze omdat er toch een aantal serieuze donderslagen zijn bij geweest. Nu ook kunnen ze bij ons zelf kiezen om te schuilen in de stal of niet.
Hier in Noord Brabant onweert het nu.. Ik dacht vroeg op te staan om naar m'n verzorgpaard te gaan, maar wacht nu toch nog maar even tot het stopt
pluklief
Geplaatst: 19-06-13 08:27
Die van mij staat vandaag verplicht in de schaduw. Ze is al een keer ziek geworden van de warmte, in een wei waar ze schaduw hebben. Dus ik raad iedereen aan om ook al ze schaduw hebben ze goed in de gaten te houden.
Die van mij net naar stal gebracht, daar staat ze lekker onder de kap schuur. Gisteren was het daar ook heerlijk koel.
CoRiNa1983
Geplaatst: 19-06-13 08:30
Hier in Brabant nog geen onweer en geen regen, maar het is wel erg donker hier. Hier hebben ze weinig schaduw maar dat is al jaren zo, ik koel elke avond en tot nu toe is dat ieder jaar goed gegaan, als ik ze binnen zet staan ze in een soort containerbox en daar is het mega benauwd staat heel de dag de zon op en dan precies op het raam, probeeer ze zoveel en zolang mogelijk buiten te houden. nu ik dit type hoor ik het voor het eerst rommelen heel ver weg.
Hier rommelt het ook maar een beetje en ik heb maar een paar flitsen gezien erg ver weg. Volgens buienrader is het hier vanaf 11u weer helemaal over en droog.
Ben bang dat mijn verzorgpaard haar stal afbreekt als ik haar binnen zet, maar dat moet ik even met de eigenaresse overleggen
Brievenbus
Geplaatst: 19-06-13 09:15
Hier is het helemaal niet zo warm als dat ik hoopte..
NienkeV1994
Geplaatst: 19-06-13 09:16
Hier ook nog niet nee, maar dat zal vanmiddag wel komen
onley
Geplaatst: 19-06-13 09:17
hier was een flink pakket onweer wat al vroeg bezig was het heeeft heel erg lang gerommelt tot het dan ook echt doorgezet heeft en flink geonweert heeft met flinke hagel!
blij dat ik toch me paardjes lekker binnen had staan.. nu is het bewolkt met wel vies warm maar ze staan nu weer buiten en gelukkig erg veel bomen in de weide's waar ze staan
Mariposa11
Geplaatst: 19-06-13 09:22
@corina1983 ik woon in oosterhout maar hier al wel regen en wat onweer, grappig dat verschil zo dicht bij elkaar.. Die van mij blijft gewoon buiten, staat naast een zendmast dus ben niet bang voor inslag.. Op stal tussen de bomen vind ik een enger idee!
Hier is het al gestopt met regenen dus ik vrees dat het vanaf nu ook weer vies warm en zwoel gaat worden. Ik heb zijn eczeemdeken maar afgedaan vanmorgen met deze regen en met de warmte. Maar nu staat hij dan wel weer zonder tot na mijn werk vanavond om 17u.
Tigra_
Geplaatst: 19-06-13 09:48
Hier tussen breda en roosendaal druppelt het al zo'n beetje vanaf half 9 maar dat is ook alles. Nog geen onweer gehoord. Het is wel somber buiten nu.