Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Citaat:Zinkzalf is iets duurder, maar je gebruikt maar een klein beetje voor een mooie laag
Ragdollcat schreef:femo schreef:gewoon zink op smeren. dat doen ze in australie tegen die vreselijk scherpe zon. werkt het best
Australie.......... daar is de zon echt erg had ik ergens gelezen. Dus als Zink daar het beste is dan is het hier in NL zeker helemaal goed.
Weer iets geleerd.
Zink is het een soort creme waarin Zink is verwerkt? in Sudocreme zit volgens mij ook zink.
. Hij zoekt zelf de schaduw op. Dana82 schreef:Rhyddid schreef:
Ik heb juist dezelfde maar de mijne gaat er aan één stuk door van proesten jammer genoeg. Ik heb het ding dus wat teruggeplooid maar voor de moment hou ik het verbranden vrij goed onder controle door alleen maar sunblock te smeren. Hopelijk blijft dat zo!
colleen3 schreef:Ik heb ook een paard met een (volledig) roze snoet. Netjes en maskers vindt hij écht verschrikkelijk en is daarom geen optie meer. Op hele zonnige dagen smeert de staleigenaar 's ochtends als ze de paarden controleert gelijk even z'n neus in met waterproof zonnebrand factor 50 en ik smeer het 's avonds in met sudocreme. Dit werkt tot nu toe nog het beste.
Ik probeer wel altijd pas te gaan smeren als het lang zonnig is, dan went zijn neus nog wel een beetje aan de zon. Hoe eerder ik begin met smeren (jonge voorjaarszon), hoe meer en vaker ik in de zomer moet gaan smeren is mijn ervaring.
Ragdollcat schreef:colleen3 schreef:Ik heb ook een paard met een (volledig) roze snoet. Netjes en maskers vindt hij écht verschrikkelijk en is daarom geen optie meer. Op hele zonnige dagen smeert de staleigenaar 's ochtends als ze de paarden controleert gelijk even z'n neus in met waterproof zonnebrand factor 50 en ik smeer het 's avonds in met sudocreme. Dit werkt tot nu toe nog het beste.
Ik probeer wel altijd pas te gaan smeren als het lang zonnig is, dan went zijn neus nog wel een beetje aan de zon. Hoe eerder ik begin met smeren (jonge voorjaarszon), hoe meer en vaker ik in de zomer moet gaan smeren is mijn ervaring.
Klopt dat is mijn ervaring ook, de huid moet ook op de minder erge zonnige dagen "wennen". dat de huid wat dikker wordt, net als bij ons doordat we bruin worden van de zon en er beter tegen beschermd is.
Ondanks dat het bewolkt is, toch nog wat UV druk blijkbaar ofzo?
Iets verkleurd, maar geen vellen!
.