Graaskorf ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 09:34

Die van mij heeft qua hoofdstel maat cob, maar een maar L van de IR korf. Deze zit wel goed ruim moet ik zeggen. Er kunnen denk ik nog wel 3 vingers (op zn kant) tussen de rand en de kaak.

helene5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 11:53

Faringo schreef:
Zijn allemaal op zich hele goede ideeen, maar bij mijn haf gaat dus zowel van de korf als de greenguard zijn hele neus en hoofd stuk. Hij krijgt er echt wonden en hele kale plekken van en dat al binnen 1 dag. Weet iemand misschien hoe dit op te lossen. Hij staat dag en nacht op het land en wordt nu toch weer wat aan de maat.

Deze plek is bijv. van 1 dagje greenguard.
[ Afbeelding ].

Oei, dat is niet zo fraai. Ik las elders in dit topic een reactie van Diesel_09, die had ook wondjes van de Greenguard:
"Aan het einde van de eerste dag had hij een wondje op zijn neus en een grotere wond op zijn kin. Ik heb de binnenkant (achterkant en een stukje van de voorkant) afgeplakt met duct tape en sindsdien gaat het hartstikke goed. Wondjes zijn geheeld en als ik hem om wil doen stopt die schat zelf zijn hoofd erin."

Volgens mij heeft iemand anders er een stukje fleece ingeplakt om wondjes te voorkomen.
Maar misschien heb je iets aan de tip van Diesel_09 om het af te plakken met ducktape?

Faringo

Re: Graaskorf ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 12:01

Thanks Helene voor het meedenken. Heb gewoon helemaal over die reactie en tip heen gelezen. Ga het zeker even proberen!!

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 20:46

grrr, de mijne heeft een nieuw kunstje... waterbak om schuren met de greenguard..

helene5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 14:52

Ok. Mijn GreenGuard heeft het welgeteld 3 uur volgehouden, toen had meneer al twee van de vier riempjes kapot getrokken (geen idee hoe) en hing de GreenGuard helemaal los en was meneer lekker gras aan het eten.
Vervolgens heeft een stalgenootje het met twee oude riempjes van sporen weer vastgezet, dit heeft hij na een halve dag ook kapot getrokken (?).

Heeft iemand een idee hoe ik de GreenGuard 'sloop-paard-proof' kan maken? :(

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 15:11

Bij mij blijft ie met sporen riempjes en dan ook nog tape eromheen wel zitten. Misschien heb je er iets aan...

Carmy81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 15:12

Vandaag heb ik een GreenGuard besteld bij de paardendrogist om 1 week te testen. Paardlief krijgt veel te veel fructaan binnen en heeft steeds dikke kogels. Komt dus door de hoeveelheid gras die op een dag verwerkt wordt haha. Ben dus zeer benieuwd wat mijn ervaringen zullen zijn. Zo een grote dichte korf met alleen een gat aan de onderkant vind ik niks. Hopelijk is ie morgen of vrijdag binnen :)

nadineboko

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 15:20

@ Helene5:
Mijn paard heeft ook een graasmasker van de paardendrogist om in het land. Hij staat hier met nog twee andere paarden en het zijn echt drie klieren samen. Ze komen regelmatig met bijtlpekken uit het land. Ook had mijn paard zijn masker er elke dag af :(. Dat kwam omdat zijn weidevrienden deze voor hem eraf trokken.
Ik heb de originele riempjes vervangen door tyribs (weet niet of het goed geschreven is) en er twee of drie aan elke kant vastgemaakt. Na 1 dag zat het masker in elk geval nog met 1 tyrib vast. De anderen waren eraf.
Na een paar dagen was de lol er waarschijnlijk af, omdat het niet meer lukte en was er niks meer aan de hand.

Een nog betere oplossing was dat ook beide andere paarden een masker om kregen, omdat ze aanleg hebben om dik te worden. Nu zijn ze allemaal gelijk en is er weer meer rust in het land. Op stal noemt men deze drie boeven al de 'gemaskerde mannen'

Wellicht dat je hier wat aan hebt. Verder ben ik wel heel erg tevreden over het masker.

Groet,
Nadine

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 16:27

Bij mij bevallen de maskers goed op het feit na at ze nu dus plekjes hebben op de neus, de schuurplekjes achter op de kin zijn opgelost door wol maar op de neus krijgen ze er u, nog iemand tips?

Heb de greenguard.

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-12 18:18

Doet er iemand dit dag en nacht aan ?

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 18:27

lester heeft hem een tijdje 24/7 om gehad toen hij op een veel te vol land stond, ging prima.
nu staat hij op een veel kaler land waar ook nog eens paardengras staat dus nu staat hij weer lekker zonder.
ik zou het niet fijn vinden om hem 24/7 de hele zomer rond om te hebben, daarom kijk ik naar de lengte van het gras en de weersomstandigheden zodat lester hem alleen om heeft als het echt moet.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 19:42

Ik heb dag en nacht geprobeerd maar helaas vond ik hem smorgens dan steeds in de wei..Alleen overdag gaat nu ook goed hier..

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-12 19:45

Ja, s nachts vertrouw ik niet zo maar dan eerder qua veiligheid.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 19:46

als je halster strak genoeg zit kan er volgens mij weinig mis gaan.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 19:50

Hier staan er 4 die een graasmasker dag en nacht om hebben, nooit problemen mee. Als je het niet doet, vreten ze dubbel zoveel in de tijd dat ze het masker niet om hebben.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 19:54

Ja ik vertrouw het snachts ook niet en vooral omdat ik dan niet kan zien hoe ze het masker afkrijgt,of de jonge heren hier die erg goed zijn in dit soort dingen :D Ik vind het zowiezo toch altijd nog een beetje eng dat ze met dat masker ergens achter blijft hangen ofzo :j

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-12 20:09

@ Dune het is dus dat wat ik ook dacht! En nogmaals de vraag is hier iemand die het enkel omdoet voor het gewicht te behouden ?

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 20:48

Ja, mijn paard heeft een graasmasker om hem op gewicht te houden.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 16:36

Ik doe hem ook alleen om om mijn vreetbuil op gewicht te houden, ze heeft nu een GG maar ik heb heel veel interesse in die van Jannepauli de pagina hiervoor gezien ze haar tanden teveel slijt aan de GG.

Dus misschien heb ik binnenkort een GG in de aanbieding. :D

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 16:52

Ik lees ook een paar dagen al mee.
En heb nu een GG op proef, en heb er bond ingemaakt om de scherpe randen zeg maar ;)
Nu straks even bij haar kijken of ze het begrijpt en gras eet.

Jannepauli ik heb ook wel intresse in zo´n korf :j

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 17:14

Gister voor het eerst mijn merrie de graaskorf om gedaan. Ze snapt alleen niet dat ze er dus ook mee kan eten. Hebben jullie nog tips?

Heb al wat gras door het gaatje gepropt zeg maar en dat eet ze dan ook wel op, maar ze snapt niet dat ze er mee kan grazen. Heb gister een uur naast de wei gezeten, omdat ik haar er nog niet alleen mee durf te laten.

Zou het gewoon een kwestie van volhouden zijn?

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 17:26

Ik had inderdaad hetzelfde met mijn merrie ben inderdaad ook benieuwd naar tips :)

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-12 17:44

Bij die van mij lag er toevallig wat eten in de weide en toen die doorhad dat hij dat door dat gat kreeg, was gras ineens toch ook mogelijk :)

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 19:54

Gewoon volhouden en erbij weglopen.
Gooi maar wat brokjes op de grond, reken maar dat ze het snel genoeg door hebben.

Mijn merrie heeft helaas wel koliek gekregen.
Combinatie van factoren; zondag en maandag koud en nat, veel minder voeding door het graasmasker en het droge hooi zet natuurlijk ook geen zoden aan de dijk. En natuurlijk de abrupte overgang van het weer.
Maandag haar rillend en koud binnen gezet, en 's avonds was het misse boel.
Dinsdag op de oude weide zonder masker gezet.
Gisteren een halve dag met en de rest zonder.
Vandaag weer volle dag met op de weide.
Maar bij koud en nat weer, krijgt ze hem voortaan niet meer op.
Dan maar weer wat dikker.

Jac

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 21:56

Ik heb de greenguard nu een weekje getest, en het werkt hartstikke goed. Mijn Ap houdt m goed om, alleen inderdaad op de kin een schuurplek. Ook is er een riempje weg. Sporenriempje is een goede tip, de sluitingen aftapen ook denk ik. Maar hoe moet ik de duct tape plakken in de korf tegen de schuurplekken en blijft dat wel zitten? Want wondjes zie ik niet zo zitten....