wat betaal je voor scheren en hoe scheren jullie het?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rianneee_

Re: wat betaal je voor scheren en hoe scheren jullie het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 19:05

hier een betere foto :)

Afbeelding

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 19:12

knap geschoren!

en je peesbeschermers.. wat uber schattig!!

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 19:19

hier opstal komen ook verschillende scheerders langs.. de meesten kunnen ook scheren..

vorig jaar was er een die echt verschrikkelijk lelijk schoor.. bij een pensionklant haar paard.

de duurdere scheerders hebben meestal de goede spullen en de nodige ervaring.

Rianneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 19:31

SharonIndezz schreef:
knap geschoren!

en je peesbeschermers.. wat uber schattig!!

ja echt leuk he, heel blij mee :)!

haha die peesjes och wat een gedoe om goede roze en passende... deze zijn van de nieuwe hh collectie :)! wel wat duurder als dat je in je hoofd hebt voor een shet maar ach..
hij heeft alles in het roze tijdens mennen, dus kunnen de peesjes niet achterblijven ;)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 19:56

Ik scheer ook in de omgeving van Rotterdam, gemiddeld zo'n 20 paarden per seizoen.

Tot nu toe altijd brave dieren gehad. :)

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 12:44

Ik kom ook jaarlijks een aantal klusjes tegen die eerst gedaan zijn zonder mensen met ervaring. Goedkoop is bij scheren vaak toch duurkoop. Beetje een tientje meer betalen en de hele winter met een knap geschoren paard op pad dan lelijk geschoren waar je de hele winter naar moet kijken....

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 00:24

kvika schreef:
Waarom alleen de benen? is de rest er al uit dan?

Oeps, late reactie.
Mijn paard heeft last van shurftmijt en mok, moet haar dus behandelen met Neocidol. Dat werkte echt voor geen meter met al dat dikke haar op haar benen. Vandaar dat alleen de benen werden geschoren ;) Als de behandeling is afgelopen, mag ze weer een wintervachtje op haar pootjes.

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 14:39

Pippaa schreef:
kvika schreef:
Waarom alleen de benen? is de rest er al uit dan?

Oeps, late reactie.
Mijn paard heeft last van shurftmijt en mok, moet haar dus behandelen met Neocidol. Dat werkte echt voor geen meter met al dat dikke haar op haar benen. Vandaar dat alleen de benen werden geschoren ;) Als de behandeling is afgelopen, mag ze weer een wintervachtje op haar pootjes.

ooh, ja dat is idd wereld spul. en handiger als er geen meters haar op zit.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 13:58

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 14:04

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 14:05

1 in een laag streepmodel
1 in een deken model
1 helemaal (dwz benen en hoofd niet en zadeldek niet).

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 12:32

Lastig verhaal stef!
Ik zou toch proberen om hem in het bloed door DA te laten verdoven. de DA er even bij te laten zodat hij misschien nog iets bij kan spuiten.(ken 2 paarden die daar ook doorheen gaan.)
Anders zit er niets anders op dan een handtondeuse ergens op te sporen en hem met de hand te knippen.

succes

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 13:26

Hier iemand die professioneel paarden scheert.

Ik ben als 15 jarige begonnen met koeien scheren en zo pakte ik er soms links en rechts een paard bij.
Ik had toendertijd een machine van rond de Fl. 600,=

Geweldig ding!

Voor paarden nam ik Fl. 20,= per uur. (anno 1992)

Ik merkte dat ik vooral de gevaarlijke paarden kreeg en ben omhoog gegaan met mijn tarieven naar Fl 25,= per uur met een maximum van 2,5 uur. Mensen betaalden dus altijd max 67,50

Reiskosten heb ik altijd gedaan. In het begin was dit 20 cent per kilometer.

Nu anno 2011 hanteer ik een tarief van 60,= voor het scheren ongeacht wel model, grootte van het paard etc etc.
In een straal van 10 km vanaf Almelo worden er geen reiskosten berekend. Moet ik verder dan komen er 0,25 per gereden km bovenop de scheerkosten.

Ik zorg vaak dat ik per regio scheer zodat de reiskosten door het aantal klanten gedeeld kan worden.

Per jaar scheer ik tussen de 50 en 200 paarden.

Waarom zo hoog zul je je afvragen?
Ik ben voorzien van 2 grote machines (á 450,= p.s.) en heb 3 kleine opscheermachines (á 100,= p.s.)
Daarbij heeft elke machine wel 4 á 5 messensets (á 59,= p.s.).
Deze hebben niet het eeuwige leven, dus moeten ook afgeschreven worden. (deze gaan ongeveer 25/30 x slijpen mee, dat zijn ze op en moeten er nieuwe aangeschaft worden)

Dan zijn er nog kosten zoals een goede verlengkabel á 50,= en overals á 40,= p.s. en werkkleding, want die kun je alleen nog maar met scheren gebruiken. :+

Verder komen er ook kosten bij van het slijpen van mesjes (5,= per set), olie, ontsmettingsmiddel en ander onvoorzien.

En dan als laatste het risico.......
Maar ik scheer al jaren met plezier, lever altijd correct werk af en heb ik mijn gehele cariére nog maar 1 x een flinke trap van een gesedeert paard opgevangen. Dat paard scheer ik ook nooit van mijn leven meer, die was echt levensgevaarlijk en heb ik de eigenaar ook duidelijk gemaakt toen hij het jaar erop vroeg of ik hem weer wou scheren. Ik heb daarvoor bedankt.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 15:15

ik heb mijn paard 2 weken geleden laten scheren. kost normaal €50,- incl. verdoving.

Mijn knol was echt zoo gevaarlijk dat ze alleen het lichaam heeft kunnen doen en een deel van de benen :+ op de buik zat nog een halve kilometer haar, en de benen zagen er ook niet uit.. het hoofd waren een paar happen uit geeen gezicht dus.

Ik heb dus gezegd dat ze moest stoppen voor er gewonden vielen, en heb dus de buik en het hoofd zelf met een opscheer machine gedaan, de benen heb ik gelaten voor wat het was.. ik heb maar €30,- betaald..

Volgende keer laat ik de DA verdoven en scheer ik zelf..

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 17:12

40,- voor een overall kaatje?
dure dingen.
verder geef ik je groot gelijk dan je alles mee rekent hoor! ;)

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 17:25

SharonIndezz schreef:
ik heb mijn paard 2 weken geleden laten scheren. kost normaal €50,- incl. verdoving.

Mijn knol was echt zoo gevaarlijk dat ze alleen het lichaam heeft kunnen doen en een deel van de benen :+ op de buik zat nog een halve kilometer haar, en de benen zagen er ook niet uit.. het hoofd waren een paar happen uit geeen gezicht dus.

Ik heb dus gezegd dat ze moest stoppen voor er gewonden vielen, en heb dus de buik en het hoofd zelf met een opscheer machine gedaan, de benen heb ik gelaten voor wat het was.. ik heb maar €30,- betaald..

ehm....dus jouw scheerster begint al aan de benen en hoofd als het lijf niet lukt :Y) .... ja, dat is vragen om een half afgemaakt paard. Als een paard op zijn lijf al niet veelt, begin ik nooit aan het hoofd, want als dat niet gaat, of maar voor de helft rijdt je echt voor schut, zelfde geldt voor happen uit de benen.
Als een paard echt niet te scheren is, kunnen de eigenaren kiezn om ter plekke de dierenarts te bellen, of ik probeer (mits het niet te gevaarlijk is) er nog een soort van dekenmodel van te maken zodat de eigenaren zelf kunnen beslissen om het zo te laten of om de dierenarts een andere keer te laten komen dat ik het een andere keer af maak.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 17:34

Mijn vriendin scheert mijn paard voor 35 euro en ik haal zelf sedatiemiddel uit veiligheidsoverweging. Maar misschien dat ik het volgend jaar wel zelf doe, ik mag de scheermachine van m'n instructrice lenen. Ik laat alleen hoofd en benen staan, "dekje" gaat er ook af, dit gaf een "hoogteverschil" waardoor ik schuurranden kreeg waar m'n dekjes eindigden...

Het paard van een andere vriendin heb ik echter zelf bijgeschoren (hoog dekenmodel), zonder sedatie en dat was niet zo'n succes, er is een voerton gesneuveld en paard zat vol happen, maar deze mooi aanwerken was geen optie, maar om een oud cushing paard telkens te laten sederen door de DA is ook niet ideaal. Want de laatste keer bij de TA brak ze nog door de verdoving, maar stond achteraf wel nog een volledige dag groggy op stal.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 17:38

Sky_As schreef:
SharonIndezz schreef:

ehm....dus jouw scheerster begint al aan de benen en hoofd als het lijf niet lukt :Y) .... ja, dat is vragen om een half afgemaakt paard. Als een paard op zijn lijf al niet veelt, begin ik nooit aan het hoofd, want als dat niet gaat, of maar voor de helft rijdt je echt voor schut, zelfde geldt voor happen uit de benen.
Als een paard echt niet te scheren is, kunnen de eigenaren kiezn om ter plekke de dierenarts te bellen, of ik probeer (mits het niet te gevaarlijk is) er nog een soort van dekenmodel van te maken zodat de eigenaren zelf kunnen beslissen om het zo te laten of om de dierenarts een andere keer te laten komen dat ik het een andere keer af maak.

het lijf ging nog wel :+ de benen gingen ook redelijk.. tot ze het niet meer pikte. en ach.. het valt niet zo op :+ de rede waarom ze is geschoren is zodat ze weer buiten kan spelen zonder der eigen kapot te zweetten, en dat kan nu dus ook :)

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 17:43

SharonIndezz schreef:

ik heb overigens net een ander topic gezien:

SharonIndezz schreef:

maar ik vind de benen er niet bepaald uitzien alsof ze niet geschoren zijn?

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 17:47

valt ook niet zo heel erg meer op nu.. als je heel goed van dichtbij kijkt zie je het verschil nog wel..

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 21:20

kvika schreef:
40,- voor een overall kaatje?
dure dingen.
verder geef ik je groot gelijk dan je alles mee rekent hoor! ;)

Ja, krengen van havep zijn knettersduur :(

net nog een pony geschoren die vorig jaar nog helemaal geflipt was. Iemand anders had het 3 weken geleden geprobeert, maar heeft hem maar weer op stal gezet omdat ie levensgevaarlijk was :?
Heb hem met de kleine gedaan en zelfs geen praam hoeven te gebruiken die ik vorig jaar wel nodig had voor zijn hoofd. Eigenaresse wil niemand anders meer, ze is zo blij!

Net weer 2 nieuwe klanten gekregen.
Is wel fijn, hoor dat er veel prutsers rondlopen, jammer.........

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 23:14

Fijn op knappertjes idd.
Ik mag morgen een fjord proberen, we gaan eerst zonder verdoving doen,maar een aantal jaar gelden scheen hij doodsbang te zijn voor het apparaat.

Ik doe het gewoon met 29,- overalletjes ook prima. :P

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 08:28

Succes :j

Die van 40,= nemen lang niet zoveel haar aan, stof is gladder.
Ook beter voor de wasmachine, vandaar ;)

Maar die krengen zijn wel duur.....

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 19:36

Het is gelukt! hij hoefde gelukkig niet helemaal.
De eigenaar stond er versteld van dat ik het voor elkaar kreeg. :)
Was gewoon een beetje bang voor het onbekende verder geen kwaad in.
Dus nu blije eigenaar en hopelijk ook een blij paard.

ja kaatje, wasmachine's vinden de haren nooit zo heel leuk he.
We hebben hier een tweede voor de overalls.

gr

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 22:15

Fijn dat het gelukt is!