Hebben jullie ookal zin in de herfst/winter?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 21:57

Pff nee geen winter! Ik denk al weer aan al dat extra werk, waterbakken ontdooien, sneeuw weghalen..
Mijn paard staat nu noodgedwongen op ijzers, ik hoop dat die er voor de winter weer afkunnen!
Doe mij maar lekker lente, zomer of herfst! Als het maar droog is en niet al te koud.

naomi_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 22:03

Ik vind het altijd wel wat hebben die winter. Lekker dik ingepakt richting de paardjes. Het enige nadeel vind ik dat mijn verzorgtpony op ijzers staat, ik kan zo weinig doen met hem in de winter, niet dat hij dat erg vind, dat word weer een - ik kom niet verder dan het stoepje voor de stal - periode.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 22:10

Mja...Goeie vraag...(voor antwoord zie ava en onderschrift :D )

En ja, dan hoop ik dus wel dat het een mooie herfst en een échte winter wordt, alleen maar een hoop woei en nattigheid vind ik ook niets, dat gekwakkel waardoor het eigenlijk alleen maar glas is ook niet. Maar gaat het écht sneeuwen en vriezen dan hou je mij niet meer binnen. Scheelt dat ik geen koukleum ben, dat we bij stal de luxe van voorverwarmd water en dus geen bevroren drinknapjes (binnen én buiten) hebben en dat de paardjes gruwelijk stapzeker zijn zelfs met sneeuw en prachtige wintervachten bouwen waar je helemaal in kunt verdwijnen.

Goh, kan al echt niet meer wachten...Lekker vroeg donker, kacheltje aan, dekke erbij, kaarsjes, warme chocolademelk, eindelijk mijn winterjas weer aan en hopelijk ook ooit eens mijn Chileense wintermuts opdoen. Dat ding is zo verrekte warm dat mijn hoofd smelt zolang de temperatuur niet minstens - 20 is :') .

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 22:23

ehm.. nee :')

Ik heb nog helemaal geen reserves voor de winter. Al m'n energie is weg door die rot"zomer"... ;(

marjolein_el

Re: Hebben jullie ookal zin in de herfst/winter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 22:30

Tja ik vind het wel altijd heel gezellig, alleen ik kan niet rijden als de bak bevroren dus dus dat is gewoon k*t. :')

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 11:44

Pluizebolpum schreef:
Mja...Goeie vraag...(voor antwoord zie ava en onderschrift :D )

Even off-topic: geweldige foto in je onderschrift! (precies onze poes, zie mijn profiel ;) )

Nog een koud weer liefhebber dus, same here!

Lui_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 11:48

euhm nee..ik haat kou. Maja om nou te zeggen dat we een goede zomer hebben gehad? := Dus hoop dat we nog lekker mooi weer krijgen

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 02:02

Ik heb wel zin in de winter! :D
Dikke jas aan, muts op, 2 paar handschoenen, termolaarzen, sneeuw, lekker zacht geschoren paard, dekens (in het begin is het nog leuk, daarna niet meer :+)
Lekker rijden in de binnenbak met een groepje en dan de sneeuw van het dak horen schuiven wat de andere ponys eng vinden en die er dan vandoor gaan behalve die van mij.

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 02:04

nee heb er geen zin in, bak is dan nat of bevroren geen mogelijkheid om binnen te rijden. handen en voeten bevriezen al voor dat ik bij het paard aankom ( moet een kwartier met de brommer ) nee geef mij maar de zomer/lente!!! ;)

Vickz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 11:16

princesmax schreef:
nee heb er geen zin in, bak is dan nat of bevroren geen mogelijkheid om binnen te rijden. handen en voeten bevriezen al voor dat ik bij het paard aankom ( moet een kwartier met de brommer ) nee geef mij maar de zomer/lente!!! ;)

Ik moest vroeger 20min met de brommer, in de winter soms langer omdat het dan glad ligt enz. Gelukkig heb ik nu mijn autotje :D maar eigenlijk vrees ik dat ik niet ga durven rijden als het glad ligt of sneeuwt ;( Vorig jaar reed ik soms met mijn vriend zijn jeep, dan durf ik het wel met de 4x4 aan ;) Maar met mijn auto glijd ik echt rap ;(

Vickz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 11:21

Ik kan me voorstellen dat het niet leuk is als je niet in een binnenbak kan rijden in de winter, dat is echt een luxe! Mijn ponys staan op de wei en vaak kan ik er ook een poos niet me rijden in de winter. Maar ik vind het leuk om er gewoon mee bezig te zijn en al de extra kusjes te doen enz. Mijn paard staat op de manege dus met haar kan ik gelukkig bijna altijd rijden als de bak vrij is.

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 11:36

Vickz schreef:
princesmax schreef:

Ik moest vroeger 20min met de brommer, in de winter soms langer omdat het dan glad ligt enz. Gelukkig heb ik nu mijn autotje :D maar eigenlijk vrees ik dat ik niet ga durven rijden als het glad ligt of sneeuwt ;( Vorig jaar reed ik soms met mijn vriend zijn jeep, dan durf ik het wel met de 4x4 aan ;) Maar met mijn auto glijd ik echt rap ;(

heb in 2010 een zwaar ongeluk gehad met de auto vanwege de gladheid ( tegen een boom aangereden ) ik durf bijna geen auto te rijden en al helemaal niet met de gladheid.

Baily12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 10:12

ik vind het ook wel wat hebben maar dan de winter niet de herfst. ik heb een hekel aan de blub en mijn paard heeft in de herfst meestal mok. De winter vind ik wel leuk! jezelf helemaal inpakken en je paardje. Jezelf lekker warm werken en je pony verwennen met een muslie bakje en een warm dekentje na het werk. En met een buitenrit als het vriest maar het heeft niet geregend en de winter zon komt lekker door. Helemaal stil om je heen en de warme wolkjes uit de neus van je paard. :D

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 10:13

Jaaa, lekker gezellig! :9k

Sneeuwboots aan, sjaaltje om. :D

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 10:32

De herfst staat gelijk aan--> door een heerlijk ruikend bos rijden, geen geschuur op de manen, warme choco met slagroom, de winterjas weer aan, nieuwe outfit kopen voor je paard..... I hou van de herfst! <3

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 10:37

Jaaaah zin in herfst en winter..... NOT! -O-

Eerst die herfst, gepaard met vaak regen en wind. Ook wordt het steeds eerder donker. En dan die ellendige winter. Kou en waarsch weer een maand lang sneeuw, vorst en ijzel. Naast dat ik er op zich al een hekel aan heb, kun je met de paarden helemaal niets. OF de bak is te NAT of er ligt sneeuw OF het is bevroren. Dat heerlijke geklepper richting manege.

Nee doe mij maar de zomer. Lekker lang licht, warmer weer etc etc.... Ik ben niet geboren voor de maanden van november t/m februari :+

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 11:22

Ik vind het wel wat hebben, heb de luxe van een binnenbak, dat scheelt een hoop. soms pak ik met sneeuw lekker de fiets omdat het zo'n mooi stukje is :) daarna lekker in de warme stal kruipen met een deken, paard wat hooi geven en luisteren naar dat tevreden knabbelgeluid :+: en de paarden zien spelen in de sneeuw, rollen en rennen met elkaar, prachtig :j

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 11:29

laat de winter maar komen :d
heerlijk geeen insecten geen paard wat jeuk heeft door rotmugjes. lekker dik ingepakt opt fietsje naar stal toe :D daar aan de warme choco en lekker onder de dekentjes :d
maar moet nog even wachten tot mn paddock klaar is aangezien ik vorig jaar vanaf september tot dit voorjaar paardjes in dikke laag blub had staan. paddock moet nog stuk bestraat worden en dan kan de winter beginnen :D

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 16:46

Iedereen heeft het hier over warme choco...... :+ Soms best balen dat ik dat niet lust.

En wat mensen toch fijn vinden aan lekker dik ingepakt overal naar toe moeten :? Laat mij maar lekker zonder jasje de deur uit gaan. Vanaf die temperatuur vind ik het pas best.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 16:50

Gedver nee :+ al die hyperactieve paarden die hun energie kwijtmoeten vanwege de kou, en dan nog het liefst tijdens het rijden wanneer baasje machteloos staat door bevroren voeten, handen, enzovoorts.. niet te vergeten de glijpartijen die je meemaakt op weg naar of van de weide als het weer eens heeft gesneeuwd. en al die kleren die je aanmoet! als je even aan het rijden bent (trouwens totaal niet comfortabel met zo'n dikke sjaal en handschoenen) moet je halverwege stoppen om die veeeeels te warme jas uit te trekken. Bah bah bah nee! :')

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 17:01

Dat gezellige van de herfst/winter heb ik wel zin in maar die verschrikkelijke sneeuw....nee dankje, vooral als ik naar school/stal/werk moet is het zó vervelend. En dat het bijna de hele dag donker is vind ik zo zonde van de dag :')

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 19:39

oh, wat we ook weer krijgen is ERWTENSOEP :+: :~ :+: :~ <3 <3
zit al weken te azen bij de Lidl, maar de lekkerste erwtensoep ligt nog niet in de winkel -O-

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 19:46

JAAAAAAAAAAA winter!!!

Helemaal zin in!!!! Meter sneeuw en 20 graden onder de nul!!

Kan niet wachten *\o/* *\o/*

Lekkere dikke kleding aan, mijn heerlijke vesten kunnen weer uit de kast, lekker sjaals om..

5 dekens over op bed, heerlijke koude frisse vrieslucht over mijn gezicht als ik lig te slapen.

Hmmmmm helemaal zin in!

Kan ook niet wachten tot ik eindelijk mijn vakantie naar lapland kan boeken :)

Wel jammer dat ik dan niet echt meer op de brommer kan en enorm afhankelijk ben van ander(geen rijbewijs) maar het boeit mij lekker niets

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 22:46

rowo schreef:
En wat mensen toch fijn vinden aan lekker dik ingepakt overal naar toe moeten :?

Dat is gewoon knus...Net zoiets als dat je in een lekker warm bed kruipt en je jezelf helemaal in een holletje rolt. Met warme dikke kleding en jassen is het net zo. Mobiele dekbedjes. :D

@RoosIris: Toevallig nog een plekje in je koffer over? :z

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 22:49

Pluizebolpum schreef:
rowo schreef:
En wat mensen toch fijn vinden aan lekker dik ingepakt overal naar toe moeten :?

Dat is gewoon knus...Net zoiets als dat je in een lekker warm bed kruipt en je jezelf helemaal in een holletje rolt. Met warme dikke kleding en jassen is het net zo. Mobiele dekbedjes. :D

@RoosIris: Toevallig nog een plekje in je koffer over? :z

Neen ga lekker alleen :P
Duurt nog wel even hoor :) eerst rijbewijs!