Ze zijn er weer...... dazen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 17:56

Pfff, ik wilde gisteren het bos in met de honden., ben er gillend uitgerend. :')
Ze hadden het op mij en de hondjes voorzien, die krengen zijn behoorlijk snel!

hagelslag

Re: Ze zijn er weer...... dazen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 19:13

heb der net nog 1 op haar mondhoek bewusteloos geslagen!
hij zat eerst op haar schouder maar ik was nte te laat.
toen vloog hij naar haar mondhoek en meteen pats! en toen op de grond opgespeurd en verhorzelt!

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 10:23

en toch, gister in het bos geweest, nergens een dss gezien. Ik heb ze nog niet gezien hier, en moe teerlijk zeggen, ook echt niet gemist. Het rijd heerlijk zo zonder dazen

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 10:32

Ik heb afgelopen Maandag ook nog lekker in de bossen gereden maar dan is het weer regenachtig en dan is het goed te doen.v :D
Vandaag zal het zelfs in de bak weer verschrikkelijk zijn! :')

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 13:31

Hier valt het gelukkig ook nog steeds mee met de dazen. Ik heb er vandaag in 2,5 uur tijd maar 2 gezien. Gisteren helemaal niets, maar toen regende het ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 18:33

Vandaag weer volop!! 200 stuks ofzo _-:(

Maar ik heb een strategie...
Witte kleding weert ze af, dus een witte wedstrijdbroek aan en een wit T-shirt met lange mouwen (mannenshirt van de hema, sluit ook hoog bij de hals) en witte handschoenen.
Dan een hoofdnetje over de cap:
Afbeelding

en de paarden een lichtgekleurde vliegen uitrijdeken over.
De witte kleding werkt, ze steken mij iig niet meer door mijn kleding heen sinds ik dat draag.

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 18:48

Mooi foto! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 19:02

Ha hè, hij had zich alleen wel ff kunnen scheren vond ik, maar jah... :+

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 19:12

@Lamar: goed idee :D

Hier waren de dazen vandaag ook weer goed vertegenwoordigd... En dat terwijl ik mijn merrie vlak voor het rijden goed had ingesprayed met Endure. Vorig jaar hielp dat heel goed, maar vandaag bleven ze komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 19:23

Die Endure heb ik laatst ook gekocht... voelde me vet schuldig dat ik waarschijnlijk iets kankerverwekkends op mijn paarden aan het spuiten was en na een half uur was ik alweer aan het dazenmeppen :')

loveFlicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 19:24

ranzig.
ik mep ze altijd meteen dood. :D

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 19:25

Waarom zou Endure kankerverwekkend zijn?

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 20:16

werkt het witte kleding effect echt?
zo ja dan mol ik mn ene wedstrijdrijbroek om tot gewone rijbroek!!!

ik en mn knollie werden vandaag gek van de dazen.
daarna is mn zusje nog wezen rijden met de hengst na buiten toe. en die werd ook knettergek!
oke hij is wel braaf gelukkig dus mn zusje is ver voor mij(als voetganger mee) uitgedraaft en gegalopeerd. weer terug gekomen hem uitgestapt en snel afgespoeld en toen bleven ze ineens weg....

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 20:17

Vandaag voor het eerst echt last gehad, bij Rotterdam. De hertshoornolie mag weer uit de kast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 20:18

Vankje schreef:

Ik weet het niet zeker hoor, de ingrediëntenlijst ziet er wel indrukwekkend uit vond ik.

Toopje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 21:10

Verschrikkelijke beesten! Vandaag echt enorme last ervan gehad, heb een goed middel tegen vliegen maar helaas nog geen goed middel tegen dazen gevonden..

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 21:25

Lamar schreef:
Vankje schreef:

Ik weet het niet zeker hoor, de ingrediëntenlijst ziet er wel indrukwekkend uit vond ik.

Dat betekent niet dat het kankerverwekkend is ;)

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 22:38

Isegrim schreef:
Vandaag voor het eerst echt last gehad, bij Rotterdam. De hertshoornolie mag weer uit de kast.

hier ook!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 23:22

Vankje schreef:

Sorry, het was niet de endure, die heb ik in een roller voor het hoofd, het was TRI-TEC14. Daar zit Cypermethrin in, en dit is wat dat spul doet:

Cypermethrin is a synthetic pyrethroid class of insecticide that is found in Cyper WP, Cynoff EC, Cynoff WP, Demon EC, Demon WP pesticide concentrates. These products are used extensively by pest control professionals in the control of most household pests. This material is very active against a wide variety of household pests but works especially well for yellowjackets, wasps, carpenter bees, carpenter ants, German cockroaches, ants, spiders and scorpions.

Dat durf ik er dus eigenlijk niet meer op te spuiten ;(

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 23:40

Hier was het vandaag niet te doen helaas. Dus paardje maar in de wei laten staan. Nouja ze stonden met z'n vieren in de schuilstal. Kwamen er even uit gerent en daarna weer zo snel mogelijk met z'n allen terug. Daarna ingespoten en toen bleven ze wel even buiten.
Een ander paardje wat hier alleen weidegang heeft zat helemaal onder het bloed en was als een idioot aan het rennen, waardoor die helemaal nat was met als gevolg nog meer dazen. Die ook maar even ingespoten was zo sneu om te zien. En daarna de stal open gedaan zodat ze ook kon schuilen als ze wilden.

Daarna de dazenval even leeg gemaakt en voordat we hem weer goed erop hadden zaten er alweer stuk of 10 in.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 23:42

Vandaag buitenritje gemaakt, maar niet absurd veel last gehad. Ik heb er twee of drie gezien en doodgemept. Rotbeesten. ;(

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 08:04

Lamar schreef:
Vankje schreef:

Sorry, het was niet de endure, die heb ik in een roller voor het hoofd, het was TRI-TEC14. Daar zit Cypermethrin in, en dit is wat dat spul doet:

Cypermethrin is a synthetic pyrethroid class of insecticide that is found in Cyper WP, Cynoff EC, Cynoff WP, Demon EC, Demon WP pesticide concentrates. These products are used extensively by pest control professionals in the control of most household pests. This material is very active against a wide variety of household pests but works especially well for yellowjackets, wasps, carpenter bees, carpenter ants, German cockroaches, ants, spiders and scorpions.

Dat durf ik er dus eigenlijk niet meer op te spuiten ;(

En waarom durf je dit niet meer te spuiten?

MelissaLOVES

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 08:16

Ohh ik werd er gister helemaal gek van! ik dacht k ga lekker buiten lopen niet dus :/ Mn paard staat bij de biesbosch dus dichtbij het bos en beetje in de polder.

Ga vandaag lekker grote spuitbus kopen tegen die vliegende duivels.. hij heeft iig al een vliegen deken op hopen dat het een beetje werkt.. ~~}>
Snap niet waarom die beesten er zijn ze dienen nergens goed voor.. en mn paard zn geslachttsdeel is ook al aan het bloede door die beesten :( pfffff. Arme paarden

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 08:25

Ik was gister rijden en was mijn handschoenen vergeten. Ik ben nu in mijn hand gestoken die dus al weer aardig aan het opzwellen is :( .

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 09:51

Hier was het gisteren nog goed te doen. Ik heb er wel een paar gezien (en doodgeslagen }:) ) maar niet echt superveel last van gehad.