rijden met dit weer?(stormachtig)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 16:11

Ik ben vandaag toch maar naar het bos geweest en het viel reuze mee. In de bossen hoor je de wind wel, maar je voelt er verder niets van. Paard was dan ook heel braaf.

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 16:52

Vanwege de heftige wind is Ricky er de afgelopen drie dagen niet uit geweest. Je werd letterlijk met je paard opzij geblazen. En aangezien de paden omheind zijn met prikkeldraad, wacht ik liever tot de wind zakt...
Is overigens op het platteland, daar voel je het altijd meer.

Lisa_western

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 16:58

Ik trek me er niets van aan en de paardjes ook niet.. Ik heb aan één kant van de bak bomen staan maar bij ons waaide het ook niet zo hard dat de takken eraf vlogen dus dat scheelt weer *\o/*

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 16:59

Ik heb vanmiddag heerlijk buiten gereden. Het was goed te doen maar ik heb dan ook een heel braaf paard. Er waren wel flinke rukwinden zeg!

xJess

Re: rijden met dit weer?(stormachtig)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 17:00

Ik heb vandaag en gister ook lekker buiten gestapt. Hij mag alleen maar stappen, dus in de bak is het een beetje saai. En het is een super braaf paard, hij keek nergens van op.
Maar af en toe kwam er echt een hele harde rukwind maar hij vond het allemaal wel best :P

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 17:01

Heb ook gewoon in de buitenbak gereden :D
Ze moet er maar aan wennen (ondanks dat ze al 12 is haha)
Maar het doet haar niet zo heel veel maar ik merk wel dat ze wat frisser is

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 17:02

Mijn pony wordt nogal gek met die wind, dus geen rijden voor mij :n

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 17:03

Waarom niet ? anders kan je in nederland nooit rijden.. want dan is het of te nat of te droog of te warm of te veel wind of bevroren.. ik rij dan ook gewoon

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 17:04

Je voelt natuurlijk zelf wel het beste aan wat je wel en wat je niet kan doen met je paard en als het een gevaar wordt dan moet je het niet doen. Maar ik ben wel van mening dat elk paard er maar gewoon aan zou moeten leren wennen. In elk geval worden ze op den duur wel lekker mak met die dikke wind ;-)

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 17:06

Als ik nu ga rijden met dit weer lig ik er geheid af. Ik heb afgelopen donderdag voor het laatst gereden, Hinke schrok toen al overal van. :+
Dus nee geen rijden voor mij.

Barbara1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 17:08

ik rij ook gewoon in dit weer hoor..heerlijk juist..alleen wel lekker buiten in het bos of door de polder..
vanmiddag nog gereden al was ze behoorlijk fris door de storm

ik hoor ook regelmatig mensen om mij heen zeggen van met storm of wind ga ik niet rijden hoor..maar ebn idd ook van mening dat je paard er maar aan moet wennen. tuurlijk zullen ze wat frisser zijn en wat vaker schrikken maar als je het regelmatig doet dan is het d enormaalste zaak van de wereld.
ik vind het heerlijk met dit weer..zalig!

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 17:12

Precies, als je het gewoon wat vaker doet dan went het vanzelf en anders even met wat hulp van iemand als je niet helemaal zeker bent.

Medra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 17:14

ik ben vandaag en gistere nog gaan wandelen met dees winderig weer.
zalig

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 17:15

Ik rij over het algemeen niet met extreme wind. (hier aan de kust stond een dikke windkracht 8 denk ik wel. Je kon nier eens fatsoenlijk lopen, zonder heen en weer geblazen te worden)
En vooral omdat mijn merrie daar heel gevoelig op is. (tot een windkracht 6 á 7 wil ik het wel wagen)

En nu vooral niet omdat ze door sneeuw, bevroren longeerbak, vakanties en dergelijke al 3 weken niet bereden is. Ondertussen wel weer gelongeerd enkele keren.
En om nu met dit weer er weer voor het eerst op te stappen, nee zoveel lef heb ik niet :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 17:16

Eergisteren ben ik er maar niet opgestapt, toen waaide het wel het ergste. Gisteren dan maar gelongeerd en vandaag gereden. Het waaide nog steeds hard, maar zin om nog langer te wachten had ik ook niet.
Spoken zag hij wel, leg de deken altijd bij de ingang neer, en die waaide wat op. Dus maar wat meer achterin de bak gebleven en heb nog best lekker gereden.

Mir_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 17:17

Gelukkig ligt onze buitenbak redelijk beschermt door andere schuren e.d. Gisteren ben ik niet opgestapt, dus maar gelongeerd en vandaag wel. En vandaag ging dat eigenlijk best goed! Alleen net zoals San_ner, mijn paard 'schrok' iedere keer van mijn jas die naast de ingang lag. *zucht* ;)

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 17:17

Heb zelf afgelopen 2 dagen niet met de storm gereden, paard reageert hier erg op en wil ongelukken dan graag voorkomen. Heb wel los gegooid en gelongeerd, ging gewoon goed. Mijne moet gewoon lopen, ze heeft door de storm juist meer energie en dit moet en toch uit kunnen :)
Dus ik zeg; alleen als jij het verantwoord vind ;)

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 17:20

Susyb schreef:
Waarom niet ? anders kan je in nederland nooit rijden.. want dan is het of te nat of te droog of te warm of te veel wind of bevroren.. ik rij dan ook gewoon

Ik rij eigenlijk best vaak, en toch regent het op een een of andere manier nooit! Op een enkel keertje na, en dan rij ik meestal alsnog. Alleen met die wind wordt paardje gek

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 17:23

Vandaag gereden.. als ik mn paard op de lange zijde stil zette, stapte hij nog twee passen opzij, want die wind was echt heel krachtig! Heb het kort gehouden, want het traint niet echt lekker ;) De bak was wel helemaal droog gewaaid dus dat is wel erg fijn :D

Barbara1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 17:25

in de regen rijden vind ik ook absoluut geen probleem hoor. Met onweer en bliksem is het een ander verhaal maar regen houdt mij niet tegen. Denk dat als je paarden hebt je geen mooi weer mens moet zijn..anders kun je maar heel beperkt genieten van je paardje.
Met sneeuw rij ik ook gewoon in het bos alleen als het spekglad is dan natuurlijk niet..maar beetje door de sneeuw heen banjeren vind ze heerlijk hoor en ik ook met een extra dikke trui aan

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 17:28

Als mooi-weer ruiter kom je niet ver nee ;)

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 17:32

Ben net terug van de vereniging. Kon gelukkig veilig met de wagen op pad. Alleen uitladen was lastig omdat alles dan fladdert en dan moet ik oppassen dat hij niet over me heen vliegt. Verder zijn ze ook met binnenzetten onrustig. Op stal klappert ook alles en ze staan dus niet op hun gemak.
Moet zeggen dat ik zelf ook onrustig wordt door de wind, net of ik hartkloppingen krijg. Dus voor mij is dit geen goed moment om op het jonge ding te stappen. Daar kan ik beter mee wachten tot ik zelf ook op mijn gemak ben.

GraceZarif

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 17:34

Vandaag was het een stuk beter, lekker naar het bos geweest. De jongens hebben zich prima vermaakt en zijn alleen van een fietser geschrokken. Het voordeel van de wind is wel dat de grond toplaag eindelijk een beetje droogt. Maarrrrrr ze geven natuuuuuurlijk alweer regen af |(

lydiawess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 17:36

wat een kratigge wint laats, had zo het gevoel dat ik van men pony werd geblazen! haha. ;)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 17:38

Ik ga gewoon rijden hoor, in de buitenbak.. Soms met erge wintvlagen vind paardje het niet zo leuk, maarja, dan heeft ze pech. :+