hoeveel beweging krijgt jou paard op dit moment...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 21:41

Ze zijn vandaag ook weer lekker naar buiten geweest, paar uurtjes in de paddock.
Vandaag weer voor het eerst gelongeerd, we hebben een binnenbak en met deze weersomstandigheden mogen we binnen longeren mits je niet steeds op dezelfde plek blijf staan. Echt super geregeld hoor, en je doet het in onderling overleg met je stalgenootjes.

Ik had dus een hele brave pony aan de lijn.. zonder gekkigheid of frisse bokkensprongen.
Wel fijn als je toch nog een beetje op moet letten met je hechtingen.

Paardje van een stalgenootjes heeft ondertussen lekker in de stapmolen gestaan...

sbdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 14:54

Wij rijden nu niet, maar de paardjes staan wel 24/7 buiten.
Ze zijn wel ontzettend fris!!
Gisteren allemaal even laten rennen in het weiland door de sneeuw heen en mooie foto's gemaakt!
Hoop dat ik zondag weer een buitenritje kan maken

Wegbenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 10:34

Van mij mag die rotsneeuw snel weer weg gaan. Ik kan echt helemaal niks meer met mijn paardje.... |( De bak is nu 1 ijsbaan geworden, en we moeten door de bak willen ze in het weiland kunnen, maar ook dat is nu geen succes. Dus mijn arme meisje staat nu de hele dag op stal. Ik probeer haar wel zo veel mogelijk uit de stal te halen door te gaan poetsen en tutten, maar dat is ook niet alles. Verder zit ik met de stal echt geissolleerd, we kunnen niet stappen op het terrein en ik kan niet weg met de trailer, dus wat mij betreft, laat die dooi maar komen!!!

friesiszwart

Re: hoeveel beweging krijgt jou paard op dit moment...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 10:43

Bij ons hebben de paarden overdag nog gewoon in het land gelopen. Echter gisteren is de dooi begonnen en is het land spekglad. Dus niet meer naar buiten en ook vandaag zal dat niet lukken.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 10:50

Eerst hebben ze van zaterdag tot aan woensdagmiddag binnen gestaan :( woe kunnen longeren, do zijn ze gereden en gisteren konden ze er weer niet uit :(

Ik heb bijna 15 jaar paarden, dit is me nooit eerder overkomen!

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 10:57

Het was echt leuk van de week, tot drie keer poging wagen om in binnenbak te rijden maar "nee hoor". Mijn merrie had wat anders in haar hoofd... Het sneeuw was aan het smelten, dat viel van het dak af, zón apart geluid (soms leek het wel alsof een sneeuwschuiver op het dak bezig was)... Mijn merrie is ook geen binnenbak gewend, dit is extra luxe die ik erbij heb gekregen toen ik van stalling veranderde. Mijn merrie was niet rustig te krijgen, zodra er wat afviel gingen de andere paarden ervandoor..

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 11:00

De eerste dagen sneeuw, heb ik voorzichtig aan de hand gewandeld, maar dat was geen doen.
Ze sprong boven mijn hoofd uit.

Toen zondag de verse sneeuw viel, heb ik haar in de bak gezet, heb mij even omgedraaid en haar laten uitrazen.
Daarna heeft ze iedere dag even buiten gestaan. (ongeveer een uur/ 1 1/2 uur dan was ze het goed zat)

Gisteren kon ze er helemaal niet uit. De dooi had grote ijsplaten gemaakt in de bak en op het terrein. Ik durfde het niet aan.

Hopenlijk is vandaag de rijbaan weer iets begaanbaar. We willen gaan beginnen met droog mennen (er gewoon achter lopen). Zodat haar spieren los kunnen komen, zonder ruitergewicht.

(mijn paard staat rondom op ijzers)

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 11:36

Het is hier nu een grote en hele gladde ijsvlakte in de paddock. Ik hoop dat het een beetje flink gaat dooien met de zon er bij, zodat ze er vanmiddag nog uit kunnen. De oudere paarden kunnen wel aan de stapmolen maar met name de jonge dieren zijn een probleem.

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 12:05

de mijne kan vandaag niets. ze staat nu op stal, de weide kunnen we op gaan schaatsen en op de wegen wordt niet gestrooit

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 12:13

Mijne heeft al 3 weken vakantie :D
Hij staat op de wei, en is het slecht weer dan zet ik hem zelf buiten, laat hem lekker rennen, ga met hem wandelen ofzo.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 17:43

Heb mijn paard en pony vandaag weer even voorzichtig gelongeerd in de bak, het zand was gewoon zacht, lag alleen nog een laagje sneeuw nog. Kleine shet had geen problemen ging in rengalop aan de longeerlijn, maf beest. Paard heb ik zonder lijn in de bak gedaan zodat ze alle ruimte had om rustig aan te doen, eerst rustig drafje ging goed, daarna kreeg ze het in dr bol en ging ze lopen galoperen en bokken, dus ik hield me hard vast, toen ze weer een beetje rustig was gleed ze juist uit, stond gelijk weer op en draafde weer rustig verder. Rijden ga ik me nog niet in wagen met die bak maar ga morgen wel voorzichtig met de trailer naar de club met binnenbak toe om te gaan rijden. De weg er naartoe is netjes geschroven en houd het vriezen even in de gate, als het meevalt ga ik het gewoon doen, tis maar 10 minuutjes en allebei mijn auto's hebben winterbanden.

Ze staan verder gewoon 24/7 buiten dus ik heb geen last van maffe paarden gelukkig :D.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 17:44

sneeuw is weg hier!

paarden hebben lekker buiten in de paddock gestaan en ik heb een buitenritje gemaakt!

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 17:49

Niet veel.. ze staat nu al bijna 2 weken stil, af en toe wel in de stapmolen gezet maar dat was het..
Vanaf morgen ga ik weer lekker aan de slag nu is de sneeuw bijna weg :D
En ze staat altijd op de wei met een stal en snachts gaat ze naar binnen.

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 18:07

Wij komen de laaste 2 weken niet verder als een uurtje paddock :(
Ik ben afgelopen voorjaar van een luxe manege verhuisd naar een boerderijstal en heb deze winter dus gelijk mijn vuurdoop,wat een armoe ;(
Toch zou ik niet terug willen,maar een beetje beter weer zou méér dan welkom zijn :D
Ik wil zóóó graag weer eens lekker rijden.....

sullebulle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 18:57

Onze paarden staan dag en nacht buiten, en hebben een inloopstal.
Op het moment rijden we al een week niet, ivm sneeuw, gladheid en bevroren onregelmatige grond.

Lordino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 23:37

Die van mij staat al bijna de hele week op stal ;(
Normaal komt hij op zaterdag de hele dag in een weiland, en de rest van de week elke dag een paar uur in de paddock en ik rijd 6x per week.

Nu buiten de grond bevroren was kon hij nergens naar buiten omdat hij hoefijzers heeft en nooit 'stil' staat maar altijd aan het rennen en spelen is durfde ik dat niet aan.

Hij mocht elke dag even los in de binnenbak om toch zijn ei kwijt te kunnnen en ik longeerde hem voordat ik ging rijden zodat hij even uit kon spelen.

Nu is alleen dinsdag een leiding geknapt en de hele binnenbak is veranderd in een zwembad!
Dus ik kan niks meer, niet rijden, niet longeren, niet stappen in de bak niks.
Buiten was alles nog bevroren, en op het terrein stappen was ook geen optie. Het was overal een grote ijsbaan.

Dus hij heeft sinds dinsdag op stal gestaan, (uiteraard wel veel minder krachtvoer en extra hooi gegeven) en alleen op de wasplaats gestaan zodat ik zijn stal kon doen.

Vandaag wilde ik met hem buiten stappen omdat het voor het eerst deze week niet meer zo glad was, maar meneer was een bommetje en het was veel te gevaarlijk.

Hopelijk zijn morgen de paddocks ontdooit!

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 23:40

Ik heb sinds vandaag weer gereden na een week.
Ze is er deze hele week wel gewoon een uurtje of 2-3 uitgeweest in de paddock. Dan maar klompen in de sneeuw dat voelen ze wel aan.

Doerakje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 00:05

Wij hebben gelukkig gewoon door kunnen trainen afgelopen 1,5 week. We hebben dan ook de beschikking over een binnenbak gelukkig, ze konden alleen niet naar buiten (paard heeft ijzers).. Maar nu is het dooi, en hopelijk gaat het voorlopig niet meer sneeuwen enzo :D

Karenx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 10:45

ze gaan bij ons 's winters sowieso de wei niet op, en die van mij komt zoals altijd gewoon in de paddock met vriendjes een paar uurtjes . verder ben ik er elke dag om iets te doen in de binnenbak wandelen/rijden en soms longeren. sneeuw is inderdaad een ramp met paarden, ik moet een stukje over het erf stappen van stal naar bak en naar paddock nou was glad! :oo gelukkig dat ze bij ons wel schuiven en strooien :D

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 10:50

Die van mij staat gewoon fulltime op de wei, overdag dan. 's Nachts lekker op stal. OOK in de sneeuw. Hij vindt het helemaal geweldig. We maken 1x in de week een buitenrit en voorlopig is dat het even ;) Heb het ook bijzonder druk met de studie, en een beetje vakantie is voor hem ook wel goed.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 10:53

Mijne heeft een weekje niet buitengestaan.
Ik probeerde hem wel elke dag minstens even los te laten in de binnenpiste. Aangezien deze periode op mijn werk de drukste is van heel het jaar kwam rijden of longeren er niet superveel van. Hij had nu toch wel 4x in de week training gehad en wat los laten en voor de rest spijtig genoeg in de stal.

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 00:10

joehoeee vandaag eindelijk na een week sneeuwterror weer gereden, Tolientje was echt een bommetje en schrok werkelijk van alles!! Maar voor haar doen was ze echt super lief, en stapte de weg naar de binnenbak erg braaf mee aan de hand...

Wel grappig, ik had haar afgelopen woensdag van de ijzers af laten halen ivm de sneeuw, en nu is de sneeuw weg hihi!!

Had eigenlijk zondag springconcours maar heb ik maar afgemeld want ik hou er niet zo van om onder druk haar weer zo te krijgen dat ze zondag kan springen na bijna 2 weken stilstaan....
Laatst bijgewerkt door TolineS op 29-12-09 00:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 00:11

Bereid je maar voor op een volgende ronde harde grond en sneeuw helaas.

_enjoykeuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 21:48

hij loopt elke dag wel nog eens vrij in de piste, maar met dit weer rij ik nu nog maar 3x per week.

Wildflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 10:32

Ik baal als een sterker!! Mijn paard heeft komende vrijdag al 2 weken niet buiten gestaan. Ik geef hem wel elke dag beweging (rijden, longeren, wandelen) en voor dat ik er opstap zorg ik dat hij altijd eerst even beweging heeft gehad door hem eerst een halfuur in de bak te gooien voordat ik ga zadelen of ik longeer hem eerst.