Zzimply, de doorbraak in vliegenafweer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ik gebruik Zzimply of ga het gebruiken

JA! ik ben een trouwe gebruiker
25 (5%)
NEE! ik ben trouw aan mijn vaste merk
29 (5%)
Ik heb de proefverpakking aangevraagd
380 (76%)
Ik heb het gebruikt, maar vind het niets
64 (12%)

Totaal aantal stemmen: 498

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 22:45

hofmanthuis schreef:
Chemische bestanddelen in Zzimply
Ik heb het even nagevraagd op zzimply.com.
Er zit geen enkel chemisch goedje in. :Y)
Ook allergische reacties zijn niet te verwachten.
Het mooie is dat het product tevens zorgt voor een mooi glimmende vacht. *D
Ik heb het verleden jaar al mogen gebruiken en het bevalt gewoon ontzettend goed. 8-)

Da's allemaal leuk en aardig, maar wat zit er dan wél in??

Munnie

Re: Zzimply, de doorbraak in vliegenafweer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 22:48

Ja daar ben ik nu dan ook wel benieuwd naar.

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 22:51

Ik begrijp niet waarom er zo moeilijk wordt gedaan over het vermelden van de ingrediënten. Zo lang er geen ingrediënten bekend zijn, gebruik ik het iig niet.

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 08:12

heb het gister geprobeerd, paardje stond rustig te staan terwijl er allemaal onweersvliegjes rondvlogen.
is trouwens wel heftig spul, mijn kleine neefje rook eraan en voelde zich volgens eigen zeggen "net een paard" en was meteen van zijn verkoudheid af... :D

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 08:14

Ha ha ha, ja de lucht van dat spul is behoorlijk sterk, maar goed als
de vliegen het dan ook maar vies vinden :)

Anieke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 08:19

Ik heb een proefverpakking besteld, ben beniewd :D

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 10:05

Gisteren een positieve ervaring met dit spul (heb de proefverpakking) Mijn paard wil nog wel eens reageren op de eczeemmugjes, gisteren heeft ze buitengestaan van 17:00 tot 20:00 uur met Zzimply en geen last! Alleen de staartwortel had ik niet goed in kunnen spuiten daar heeft ze naderhand wel op staan schuren.

tug

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 10:27

jammer, dat er weer een fabrikant zonder te vertellen wat er in zit verkoopt, alsof natuurlijk of niet chemisch de gewoonte heeft onschadelijk te betekenen, behalve dat je paard als individu op bepaalde stoffen kan reageren en dat komt ook voor bij bijv. lavendeloilie of teatree olie, kun je ook nog niet controleren of je last krijgt met een dopingreglement. gemiste kans!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 11:00

Daar ben ik het helemaal mee eens - ik snap heus wel dat fabrikanten hun product een beetje willen afschermen om de concurrentie vóór te zijn maar.. het spul moet toch op levende have gebruikt worden en er zijn genoeg gevallen bekend dat op natuurlijke middelen toch niet goed gereageerd wordt. Teatree is inderdaad een voorbeeld daarvan.

Hoe moeilijk kan het zijn om toch te melden wat het bevat, geef desnoods de ingrediënten zonder vermelding van de hoeveelheden.

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 11:40

Whinnylando schreef:
Gisteren een positieve ervaring met dit spul (heb de proefverpakking) Mijn paard wil nog wel eens reageren op de eczeemmugjes, gisteren heeft ze buitengestaan van 17:00 tot 20:00 uur met Zzimply en geen last! Alleen de staartwortel had ik niet goed in kunnen spuiten daar heeft ze naderhand wel op staan schuren.

Dit heb ik ook ervaren! wou het nog niet zeggen omdat ik het nog maar 1x heb geprobeerd, maar ik heb het op haar staart gespoten, en ze heeft níet geschuurd. wel heeft het die dag geregend, dus zullen de mugjes ook minder aanwezig zijn geweest. Vandaag weer eens proberen!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 12:02

Ik heb mn proefverpakking al binnen en gister getest. Geen last gehad van beestje maar het waaide ook wel onwijs hard.

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 12:31

Als het helpt tegen de zomerexceem vliegjes ga ik liters bestellen. Ik heb een andalusier met vaak eind van de zomer geen manen meer. Ze staat nu al tot haar oren ingepakt maar als dit ook nog eens werkt heb ik nog minder risico. En dan maakt het mij eigenlijk niet zo heel veel uit wat erin zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 12:33

ik heb 11 mei een flesje besteld maar nog steeds niet binnen....

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 12:38

Munnie schreef:
Als het helpt tegen de zomerexceem vliegjes ga ik liters bestellen. Ik heb een andalusier met vaak eind van de zomer geen manen meer. Ze staat nu al tot haar oren ingepakt maar als dit ook nog eens werkt heb ik nog minder risico. En dan maakt het mij eigenlijk niet zo heel veel uit wat erin zit.

inderdaad..! Ik zal jullie op de hoogte houden :)

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 15:41

Inge: Als het goed is krijg ik ook een proef flesje thuis maar heb hem nog steeds niet maar hou me zeker op de hoogte ben heel benieuwd. Ook omdat jij goed kan nagaan of ze schuurt.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 17:23

Ik heb een mail naar Zzimply gestuurd en kreeg daarop de volgende reactie:

Ten eerste bedankt voor uw vraag.
Helaas kunnen wij u niet prijs geven wat de ingrediënten zijn.
Niettemin hebben wij de producten op allerlei paarden getest 2 jaar lang ook op paarden welke zeer gevoelig / allergisch zijn, en tot nu toe 0% irritatie dus zeer positief.

Daarnaast hebben wij al jarenlange ervaring met vliegenafweer en bestrijding dus er zit wel behoorlijk wat ervaring / kennis achter.

Kortom probeer het maar het moet goed gaan!

Met vriendelijke groet,

Meer info wordt er dus gewoon niet vrij gegeven. K had verzocht om een lijst met ingredienten ivm allergische reacties.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 17:24

Wat is dat nou weer voor raar iets...

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 17:27

wat? dt ik een mail had gestuurd met die vraag of de reactie?
Ikzelf vind het vervelend dat een product op de markt wordt gebracht om een groot probleem als overlast van vliegen en dazen te verhelpen, terwijl het bekend is dat je die niet met lief kijken van je afhoudt... ;)

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 18:19

Ow... niet? Dat was nou net mijn tactiek!!

Maar even serieus, daar ben ik het mee eens, ben de eerste keer dan ook niet scheutig te werk gegaan maar heb een klein stukje huid bespoten op een stevige plek. Vooraleerst (nieuw woord, hierbij) het op mezelf te hebben geprobeerd.
Tsja, ik noem het maar proefkonijnen. Tot nu toe positief

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 18:32

UIteraard helpt lief kijken bij een heleboel zaken, maar helaas moet ik je nu echt teleurstellen :P
T is voor mij nu ook een beetje een principekwestie. Als het zulk goed spul is dan moeten ze er maar een patent op aanvragen. Atex voldeed bij mij ook altijd prima, dus dan spuit ik daar wel mee verder totdat ze een keer bereid zijn om de ingredientenlijst openbaar te maken. :)

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 19:21

Zit wat in. Misschien iedereen laten mailen, worden ze gek van daar... ;-)
Ik heb namelijk net ook gemailt.... als tip gegeven dat als ze 'de markt' opwillen en ruitersportzaken hun goedje willen laten verkopen dat ingredienten dan wel essentieel zijn. Anders loopt iedereen naar het volgende schap.

En ondertussen...? Toch maar lief kijken naar de daasjes, ze kijken ook altijd zo lief naar mij, met hun lieve zachte lijfjes, en hun schitterende steekwapentje, ik vind ze er gewoon betoverend uitzien... en er zijn er maar zo weinig van in Nederland, net als mugjes... die zou ik ook graag vaker zien. Met hun sprookjesachtig lange pootjes, en hun koddige angeltjes en dan niet te vergeten die chique vleugeltjes :+: hihi

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 19:25

Ik ga de proefverpakking aanvragen, maar wel eigenlijk ook wel weten wat er allemaal inzit

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 10:48

Bonita_Bon schreef:
Toch maar lief kijken naar de daasjes, ze kijken ook altijd zo lief naar mij, met hun lieve zachte lijfjes, en hun schitterende steekwapentje, ik vind ze er gewoon betoverend uitzien... en er zijn er maar zo weinig van in Nederland, net als mugjes... die zou ik ook graag vaker zien. Met hun sprookjesachtig lange pootjes, en hun koddige angeltjes en dan niet te vergeten die chique vleugeltjes :+: hihi

Kom gezellig naar Brabant, daar hebben ze hun honk gevestigd ;)

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 11:25

IKbenEllen schreef:
Kom gezellig naar Brabant, daar hebben ze hun honk gevestigd ;)

Ja vooral die dazen!!! Gelukkig zijn ze er bij ons nog niet maar als dat begint kan je niet eens fatsoenlijk naar buiten zonder lek gestoken te worden.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 11:30

Er was toch ooit iets op bokt met een paard dat heel erg reageerde op citronella in de zon..?
brandde of zo?