Zijn jullie het ook zo zat?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

levitrol

Re: Zijn jullie het ook zo zat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 12:57

Ja nogal, te koud en te hard op de grond..
Doe mij maar zomer, groene bomen, zon, warm Lovers

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 13:16

hier ook een al ijs.Nu staan bij ons de paarden op ijzers met soort van kalkoenen erin,maar nu waait het weer zo hard dat ik ze liever niet buiten laat.Nee,geef mij maar voorjaar.....

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 13:20

Kyrseltje schreef:
Ik word er helemaal naar van! de 18e heb ik misschien wedstrijd, maar heb al 2 weken niet kunnen rijden en de paarden staan dag en nacht op stal, dus dat gaat nog leuk worden als het door gaat..

Dat is ook vervelend zeg! Maar het zou vandaag de laatste dag zijn dat je op natuurijs kunt schaatsen volgens het nieuws, dus dan zou het hopelijk wel meevallen Lachen

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 13:33

Hier begint alles toch echt te ontdooien. Ik weet alleen niet wat ze voor het einde van de week weer voorspellen. Voor hetzelfde geldt gaat het dan weer vriezen.
Ik had al stiekeme hoop dat de beestjes weer eens lekker de wei op konden dit weekend...ik blijf duimen Knipoog

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 14:49

Go jij! Go jij! het dooit Haha!

Gisteren was het al duidelijk zichbaar aan het land, de weilanden waren s'morgens nog flink wit, s' middags zag je al groene plekken tevoorschijn komen Haha!

Foxy1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 16:11

WHAAAAAAAAAAAAAA ik ben ZOOOOOOOOOOOOO blij!

HET DOOIT!!!!!!!!! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

Ik heb goede hoop dat ik morgen alweer voorzichtig aan een rondje kan rijden. Al het ijs in de bak zijn weer gewoon plassen en de bovenlaag begon ook alweer zachter te worden.

Hyper!

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 19:29

sorry dat ik de stemming breek maar: bweik daar komt de nattigheid! t was zo mooi alles wit Boos!

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 19:35

Bij ons begon het vanmorgen met dooien..al het wit was weg en ook in de bak. Daar paarden gingen al een tijdje naar buiten overdag maar eerst kon dat ook niet omdat het stuk stenen flink glad was. Die hebben we vorige week schoongemaakt en zo konden de paarden toch veilig buiten staan. De bak was vandaag ook weer goed enkel nog wat hard. Heb een tijdje lekker gedraafd en wat gerekt en gestrekt..meer wordt het niet helaas, moest vandaag na 2 weken niks doen weer opstarten maar morgen komt er weer natte sneeuw en van het weekend gaan we de lagere temperaturen weer in! We mochten vandaag niet schaatsen van Piet, maar vrijdag is alles al weer flink bevroren en mag het schaatsfestijn weer beginnen Boos!

Mresz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 23:26

ik HAAT dit weer.. je kunt gewoon niks:S

blij dat het weer aan het dooien is Duivel

claud01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 10:11

Hopelijk dooit het lang genoeg zodat we dit weekend eindelijk weer wat kunnen doen

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 10:41

Twiggy2008 schreef:
Het is niet alleen die rotkou, maar vaak ook die rotregen, rotwind, ik vind het te donker, te grijs, te grauw en ik mis de groene bomen achter ons huis. Januari en februari vind ik geen echt leuke maanden. :n
Maar goed, ook die gaan wel weer voorbij. :D

Regen? Wind? De afgelopen tijd? Toen was het alleen maar vriesweer en sneeuwachtige dingen (oke, wel ijzel). Heerlijk toch!? Eindelijk een keer echt winter :)) Het is jammer dat ik niets met mijn paard kon doen, maar goed, kon wel schaatsen :+

Nu is het ook wel fijn hoor, dat het dooit, maar gelijk een andere sfeer buiten. Met dit grauwe, regenachtige, snotweer wordt ik pas shaggo, ondanks dat we straks wel weer de bak kunenn gebruiken waarschijnlijk.

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 10:48

Nu is het echt aan het dooien. Helaas ook weer regen ;-)
Ik denk dat de weiden vanmiddag weer allemaal groen zijn (en modderig, hahaha. Zouden de paarden van het weekend dan echt weer los kunnen??? I hope so.

Aukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 11:01

Tsja, alles beter voor de paarden dan die harde wei en bak en daarom binnen moeten blijven.
Het is toch een beetje dubbel hoor... Heb zondag heerlijk geschaatst op de Oostvaarders plassen en moet zeggen dat ik het ook wel jammer vind dat dat niet meer kan. Je kunt in de winter beter geen paard hebben om je zorgen over te maken...
Ben wel bang nu dat het weer gaat vriezen na deze natte periode. Dan hebben we echt een probleem....

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 11:04

Alle sneeuwhaters weer opgelucht? Het regent hier pijpenstelen >;)

Yvet_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 11:10

IK ben het nog lang niet zat, van mij mag het tot februari stevig doorvriezen.. Dan maar wat minder rijden, mijn pony kan juist als de grond zo hard is het land op, anders is het te nat.. Het begint nu alweer te nat te worden en dan staat ze de hele dag bij de stal.. Ze heeft dan wel in en uitloopstal, maar het stukkie is maar 30m2.. Stelt niks voor..

En daarbij komt, ik denk dat als het voorlopig nog even hard door zal vriezen, dat heel veel paarden de komende zomer veel minder last zullen hebben van ongedierte.. Wat is er nou vervelender? Dat het dier niet gereden wordt, wat meer op stal staat.. En wat moeilijker loopt, maar zich verder prima kan redden en de temperatuur over het algemeen nog aangenaam vindt ook? Of dat ze in de zomer in de hitte super veel last hebben van ongedierte en JEUK!! :)

Nee, van mij mag het nog even stevig doorvriezen! haha...

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 11:15

Bij ons viel het wel mee. De paddock was gewoon te gebruiken, dus ze konden lekker naar buiten. In de stal bleef het zo'n 4 graden dankzij de hooizolder. Dus ook geen water hoeven slepen. De bak is maar een weekje niet te rijden geweest en gisteren was hij alweer prima. Alleen is mijn hafje met artrose zo verschrikkelijk stijf dat het gewoon zielig is. Ik moet een half uur stappen voor ze een beetje los is. Ik kon haar alleen maar een beetje longeren en dat mag niet te vaak met haar benen. Wandelen ging ook nog, maar ze is net van stal verhuisd en buiten het erf nog erg nerveus en druk.
Gisteren heb ik weer in de bak gereden en het was een staaf dynamiet... Hopen dat ze vandaag weer rustig is.

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 11:17

haat de sneeuw niet....
maar vind het zo sneu voor de paarden dat ze zielig op stal moeten staan... daar wordt ik sjagie van... wil dat ie lekker buiten kan staan en dat we fijn kunnen trainen!!
En dat kan bij ons vanaf vandaag weer!!!!

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 11:22

Mijn paard ging gewoon naar buiten hoor tijdens de sneeuw.

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 11:52

dan heeft de jouwe vast geen ijzers :D anders krijgen ze 'klompen' onder de ijzers en breken ze hun benen.
Dan kunnen ze maar beter op stal staan ;)

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 12:01

Goh meen je dat?
De mijne heeft normaal gesproken ijzers, maar die heb ik er voor de winter onderuit laten halen, omdat ik wilde dat hij gewoon naar buiten kon!

;)

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 12:03

Na sneeuw komt, water, modder en rotzooi....
Het duurt nog wel een week voordat je weer normaal met je paard kunt werken denk ik zo....

FrankavdT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 12:06

Wat was ik zondag blij toen het weer dooide... en gisteravond lekker gereden zonder koude voeten, koude handen, even dacht ik zelfs een warme luchtstroom te voelen! En de waterbakken weer vullen door middel van een slang in plaats van emmers, heerlijk!
Nog nooit zó blij geweest met een paar graden boven nul, het leek bij ons wel of we eindelijk weer tot leven kwamen, hihi. ;)

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 12:57

Heb je een winterslaap gehouden dan :P

liess1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 13:03

het dooit hier nu flink maar net wat je zegt...overal een baggerzooi...gelukkig heb ik een goede bak en mijn paddock's zijn ook nog droog maar in de wei kunnen ze nu even niet

elise t.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 15:45

bovenlaag weiland is gedooid,maar onderlaag is nog hard,dus mogen ze niet meer op het zomerland lopen en lopen dus weer op het winterland.Meteen weer kleibenen en modderhoofden,want lekker rollen in de prut dat is pas feest,hoop dat het niet teveel gaat regenen anders kunnen ze straks pootje baden.Water kan nog niet in de grond wegzakken.groetjes...