Dekentopic, voor alles over dekens.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

loulou

Re: [centraal] Dekentopic, voor alles over dekens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 13:51

ik denk 175.

mijn fjordje van 146 had ook 175.

ik heb trouwens nog een waterdicht winterdeken liggen. (fjord heb ik niet meer)
als je intresse hebt kun je pmen

N00tje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 22:58

Ik heb eindelijk mijn Bucas Smartex All-in-one!!! hij zit als gegoten! Eindelijk een deken met een normaal uitgesneden hals, die perfect aansluit! Hij is grijs, en hij glimt nog erg, dus ze heeft nu een blingbling deken, ze moet er maar gauw een paar keer mee rollen

Die man van de winkel verklaarde me voor gek toen ik zei dat mijn pony van 1.30 een 175 nodig had, hij zei dat hij achter veel te lang zou zijn, en veel te lang naar onderen. Toen ik zei dat mijn 175 deken die ik nu heb super zit en dat 165 bij de kont wat te kwap was (toch een ebetje blote billetjes), deed hij echt alsof ik gek was Maar ik ben toch echt niet gek, ik heb gewoon een rare pony

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 00:28

Mijn lieftallige knol van 1.45 heeft ook een deken van 185 nodig, ook eigenlijk te groot voor zijn lengte. maar gezien zijn buikomvang wel nodig

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 20:29

mijn paard heeft zinds gister een nieuwe deken een onderdeken van pagony en mijn paard is er heel blij mee denk ik
ze is geschoren en heeft een pagony ultra (550 grams) een pagony onderdeken (350 grams) en een wollen deken om de hals

janinetjjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 21:07

Mijn paard is ook geschoren en zit onder een hals met wollen binnenkant en waterdichte buitenkant, 550 rgams+ 250 grams onderdeken. Andere paard zit onder een hals met wollen binnenkant en waterdichte buitenkant 350 grams+ 200grams. Beide geschoren.
Ene paard werkt intensiever dan de andere

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 21:45

Mijne staat onder zweetdeken met hals,ankydeken en 400grams hh deken en nog een ankyhalsstuk

Jasmijn159

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 22:02

Heeft iemand hier ervaring met Highliner dekens?
Ik heb mijn staldeken van dat merk ongeveer 2 maanden geleden bij Divoza gekocht, voor 70 euro.
Nu zitten er al 2 scheuren in...niet op de naad of uitgescheurd ofzo maar gewoon opengehaald lijkt het wel.
Nou is mijn paard niet de voorzichtigste en heeft hij ook wel eens hoofdwondjes enzo, dus het zou kunnen dat deze deken gewoon niet stevig genoeg is voor hem.
Divoza weigert geld terug te geven, omdat de deken niet op de naad is gescheurd en zij er dus niks aan kunnen doen. (Het enige wat ik heb gekregen is een cadeaubon van 20 euro..heel leuk maar toch nog 50 euro verknoeit geld.)
Nou belde ik daarna naar een andere ruitersportzaak in mijn buurt en daar zeiden ze dat ze dit merk al lang niet meer verkochten, omdat ze veel te snel kapot gingen.
Uiteindelijk dus toch tot de conclusie gekomen dat dit gewoon een verkeerde aankoop was, altans voor mijn paard. Want n stalgenootje heeft dezelfde deken en die is nog helemaal heel.

Heeft iemand dus een aanrader op t gebied van onverwoestbare staldekens?

Even on-topic: mn paardje staat op t moment onder een 500 gramms winterdeken (die dus nodig aan vervanging toe is ) en een pagony onderdeken.
Het plan was eerst alleen een staldeken, maar aangezien mn ventje van een beschutte stal aan een gangpad verplaatst is naar een stal aan de buitenlucht was het toch een beetje te koud voor hem.
Helaas heeft hij wel 2 grote kale schuurplekken op zn schouders.

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 22:06

Lotte1990 schreef:
Heeft iemand hier ervaring met Highliner dekens?
Ik heb mijn staldeken van dat merk ongeveer 2 maanden geleden bij Divoza gekocht, voor 70 euro.
Nu zitten er al 2 scheuren in...niet op de naad of uitgescheurd ofzo maar gewoon opengehaald lijkt het wel.
Nou is mijn paard niet de voorzichtigste en heeft hij ook wel eens hoofdwondjes enzo, dus het zou kunnen dat deze deken gewoon niet stevig genoeg is voor hem.
Divoza weigert geld terug te geven, omdat de deken niet op de naad is gescheurd en zij er dus niks aan kunnen doen. (Het enige wat ik heb gekregen is een cadeaubon van 20 euro..heel leuk maar toch nog 50 euro verknoeit geld.)
Nou belde ik daarna naar een andere ruitersportzaak in mijn buurt en daar zeiden ze dat ze di merk al lang niet meer verkochten, omdat ze veel te snel kapot gingen.
Uiteindelijk dus toch tot de conclusie gekomen dat dit gewoon een verkeerde aankoop was, altans voor mijn paard. Want n stalgenootje heeft dezelfde deken en die is nog helemaal heel.

Heeft iemand dus een aanrader op t gebied van onverwoestbare staldekens?

ik vind dat je heel erg blij moet zijn met de cadobon van €20 want divoza is niet aansprakelijk voor het vernielen van de deken door jou paard iedere andere winkel had je niks gegeven

overigens heb ik zeer goede ervaringen met HH Highliner

Jasmijn159

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 22:10

Een beetje staldeken zou volgens mijn mening toch bestand moeten zijn tegen een stal.
En ik zei al dat mijn paardje af en toe gekke dingen doet op stal, maar dat die deken dan gelijk aan flarden ligt... en dan heb ik het niet over kleine scheurtjes, maar over grote scheuren van n centimeter of 10 waar de voering uithangt.

Mijn vraag was in ieder geval of iemand een tip heeft voor een onverwoestbare staldeken...

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 22:12

Lotte1990 schreef:
Een beetje staldeken zou volgens mijn mening toch bestand moeten zijn tegen een stal.
En ik zei al dat mijn paardje af en toe gekke dingen doet op stal, maar dat die deken dan gelijk aan flarden ligt... en dan heb ik het niet over kleine scheurtjes, maar over grote scheuren van n centimeter of 10 waar de voering uithangt.

Mijn vraag was in ieder geval of iemand een tip heeft voor een onverwoestbare staldeken...

Als je echt een onverwoestbare deken wilt zul je voor rambo oid moetten gaan maar daar betaal je dan ook voor de kwaliteit

Jasmijn159

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 22:16

Dankje!:)

loutjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 22:21

wat hebben jullie de paarden met deze kou opliggen die 24 uur per dag buiten staan en geschoren zijn? ik heb er nu een winterdeken waterdicht van 330 gram en een onderdeken van 350 gram...

zit er volgens jullie verschil in onderdeken??
ik heb nu een onderdeken van pagona gekocht (die in aanbieding was) van 350 gram, had hiervoor een HH higliner wave van 220 gr er onder liggen....Maar heb toch het idee dat die HH meer warmte geeft????

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 22:22

Perla schreef:
mijn paard heeft zinds gister een nieuwe deken een onderdeken van pagony en mijn paard is er heel blij mee denk ik
ze is geschoren en heeft een pagony ultra (550 grams) een pagony onderdeken (350 grams) en een wollen deken om de hals

dit heb ik opliggen

N00tje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 22:27

Mijn deels geschoren IJsco (zie profiel voor het patroon) staat nu met een Bucas Smartex all-in-one, voordat ze die had, had ze een 200 gr onderdeken met een 300 gr buitendeken op, met dit weer. Zij staat ook 24/7 buiten.

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 23:27

Ik heb ook een Highliner(naja ik, hij is van kellybelly op bokt), maar die is nog helemaal heel en is al 2 jaar oud denk ik?
Ik gebruik 'm nu als onderdeken.

loutjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 23:46

waar moet ik trouwens op letten bij het kopen van een wollen deken op marktplaats...en hoeveel gram is een wollen deken ongeveer. Zijn er nog merken die goed zijn???

Saskia9

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 13:13

Lotte :

Bucas,Rambo en de imprial riding vind ik ook vrij stevig!!!

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 15:08

Mijne is niet geschoren en hierboven ergens staat wat ze om heeft

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 15:33

Mijn haf staat ook 24/7 buiten, is deels geschoren (hoofd, benen en buik niet) en hij staat met een bucas power turnout light met hoge hals. En hij doet er prima mee.

rick_erika

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 15:53

ik heb een deken gekocht maat 135 dit is de boven maat
wat is dan de ondermaat van de deken?

Ondermaat is normaal toch de meest genoemde maat, toch??

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 15:56

Bovenmaat + 50 is ondermaat dus 135 is ondermaat 185.

In NL is het meestal gebruikelijk om uit te gaan van de ondermaat, in oa Duitsland gaan ze juist weer uit van de bovenmaat. Dus als je het niet zeker weet altijd even navragen.

tuigie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 22:58

aangezien hier bijna alle vragen opstaan omtrend dekens... een vraag dus....

Waarom hebben jullie dekens op??? dat hebben de "echte" paarden toch ook niet....

De mijne staat nu onder een zomerdeken..... wel dik in zijn berenvachtje nu. Maar dat vind ik geen probleem...

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 23:03

Ik heb mijn paard dekens op omdat ze geschoren is, ze is geschoren omdat ik haar intensief train en dan zweet ze minder snel en ze droogt sneller weer op.
een zomerdeken op een dikke vacht leggen is IMO niet goed omdat dat de haren platdrukken en de deken geen warmte geeft dus dan krijgt hij het alleen maar kouder dan kun je beter een 200 grams deken op doen

tuigie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 23:40

oke logisch..... was alleen erg benieuwd..

( versta je een dunne staldeken ook onder "zou ik zelf anders gedaan hebben"?)

RRteam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 23:41

tuigie schreef:
aangezien hier bijna alle vragen opstaan omtrend dekens... een vraag dus....

Waarom hebben jullie dekens op??? dat hebben de "echte" paarden toch ook niet....

De mijne staat nu onder een zomerdeken..... wel dik in zijn berenvachtje nu. Maar dat vind ik geen probleem...

maar de ECHTE paarden worden ook niet gereden denk daar maar is aan en net wat er gezegt wordt van een zommer deken krijgen ze het alleen maar koud leg dan een 0/100/150 grams regen deken op
en waarom heb jij je paard dan een zomer deken op ?? die zijn toch niet water dicht