Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lotte1990 schreef:Heeft iemand hier ervaring met Highliner dekens?
Ik heb mijn staldeken van dat merk ongeveer 2 maanden geleden bij Divoza gekocht, voor 70 euro.
Nu zitten er al 2 scheuren in...niet op de naad of uitgescheurd ofzo maar gewoon opengehaald lijkt het wel.
Nou is mijn paard niet de voorzichtigste en heeft hij ook wel eens hoofdwondjes enzo, dus het zou kunnen dat deze deken gewoon niet stevig genoeg is voor hem.
Divoza weigert geld terug te geven, omdat de deken niet op de naad is gescheurd en zij er dus niks aan kunnen doen. (Het enige wat ik heb gekregen is een cadeaubon van 20 euro..heel leuk maar toch nog 50 euro verknoeit geld.)
Nou belde ik daarna naar een andere ruitersportzaak in mijn buurt en daar zeiden ze dat ze di merk al lang niet meer verkochten, omdat ze veel te snel kapot gingen.
Uiteindelijk dus toch tot de conclusie gekomen dat dit gewoon een verkeerde aankoop was, altans voor mijn paard. Want n stalgenootje heeft dezelfde deken en die is nog helemaal heel.
Heeft iemand dus een aanrader op t gebied van onverwoestbare staldekens?
Lotte1990 schreef:Een beetje staldeken zou volgens mijn mening toch bestand moeten zijn tegen een stal.
En ik zei al dat mijn paardje af en toe gekke dingen doet op stal, maar dat die deken dan gelijk aan flarden ligt...en dan heb ik het niet over kleine scheurtjes, maar over grote scheuren van n centimeter of 10 waar de voering uithangt.
Mijn vraag was in ieder geval of iemand een tip heeft voor een onverwoestbare staldeken...
Perla schreef:mijn paard heeft zinds gister een nieuwe deken een onderdeken van pagony en mijn paard is er heel blij mee denk ik
ze is geschoren en heeft een pagony ultra (550 grams) een pagony onderdeken (350 grams) en een wollen deken om de hals
tuigie schreef:aangezien hier bijna alle vragen opstaan omtrend dekens... een vraag dus....
Waarom hebben jullie dekens op??? dat hebben de "echte" paarden toch ook niet....
De mijne staat nu onder een zomerdeken..... wel dik in zijn berenvachtje nu. Maar dat vind ik geen probleem...