wanneer met welke dekens beginnen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lonnie

Re: wanneer met welke dekens beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 12:40

een gewone staldeken zal denk ik te dik worden...dat komt dan in de buurt van mn 300 grams onderdeken. heb hier nog wel een zomerdeken liggen, mischien gooi ik die er wel onder als ze koud aanvoelt. zal straks eerst s agan kijken voordat ik me allemaal druk loop te maken Haha!

edit: en daarom wilde ik dit hjar niet scheren. elke dag dat gestress of ponybeest het niet te koud of te warm heeft...maar ze had zo'n dikke vacht, was niet te doen.en ik ben er eigenlijk wel blij mee, behalve als hetw eer ineens raar gaat doen voor de tijd van het jaar Koe

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 12:43

zo uit mijn hoofd zijn er wel staldekens te koop van 100 gram Ja. zoekt...

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 12:48

Ik zocht er ook al naar, maar ga liever voor een 250 grams Ja

Dus als iemand nog 1tje heeft in maat 205 Haha!

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 12:54

Ik wil de Amigo insulator medium ook een fijne staldeken voor eronder die is 150 grams.

Zanora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 12:56

lonnie schreef:
een gewone staldeken zal denk ik te dik worden...dat komt dan in de buurt van mn 300 grams onderdeken. heb hier nog wel een zomerdeken liggen, mischien gooi ik die er wel onder als ze koud aanvoelt. zal straks eerst s agan kijken voordat ik me allemaal druk loop te maken Haha!

edit: en daarom wilde ik dit hjar niet scheren. elke dag dat gestress of ponybeest het niet te koud of te warm heeft...maar ze had zo'n dikke vacht, was niet te doen.en ik ben er eigenlijk wel blij mee, behalve als hetw eer ineens raar gaat doen voor de tijd van het jaar Koe

haha ja. mijn staldeken is 150gram, ze zijn er geloof ik ook in 100 gram.
Ja ik vind het echt raar weer, dan weer weekje lekker en dan weer echt enorm koud.

My_Lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 13:03

Die van mij staat nog steeds onder 150 gram.
Ze wordt morgen geschoren dus vond het niet echt handig om er nu meer op te doen. Als ze geschoren is krijgt ze d'r dikke deken op.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 13:11

Ik heb de 100gr onderdeken van de Rambo Duo deken bestel voor onder mijn ongevoerde Amigo turnout of de Rambo Wug. Dan kan ik nl van 0, naar 100, naar 200 en max 300gr deken Haha!
In Ierland gekocht. Levertijd een week.

roosbananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 13:23

Djilan schreef:
Ik heb de 100gr onderdeken van de Rambo Duo deken bestel voor onder mijn ongevoerde Amigo turnout of de Rambo Wug. Dan kan ik nl van 0, naar 100, naar 200 en max 300gr deken Haha!
In Ierland gekocht. Levertijd een week.

Is jou paard geschoren? Lachen

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 13:27

Ja, link naar de foto heb ik hier volgens mij al eens geplakt. Hij is geschoren op hals, schouder en borst. De rest is gewoon bedekt.
Maar hij staat nu nog zonder deken.

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 13:34

heb gister toch maar mijn Anky van 360 erop gegooid ben blij dat ik dat gedaan heb Lachen

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 14:03

Ik val er even in Bloos Hoe gaat dat met 2 dekens over elkaar als ze buiten staan? Gaat dat niet schuiven bij rollen/ spelen/ bokken? De mijne staat bijvoorbeeld ook in de regen buiten en rolt in plassen. Heb je dan niet kans dat de onderdeken nat wordt (dan bedoel ik echt zo'n onderdeken) en dat dan heel koud wordt?

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 14:06

BRRRR jeetje wat koud zeg met die wind!! heb onder de 300gr deken maar een HH Teddyfleece deken gedaan.(totaal ligt er nu op 350gr ongeveer)..het is wel even wennen hoor haha mijn paard staat vanaf 08:00 tot 17:00 buiten op de wei..

de teddy schuift wel iets onder de deken maar niet veel vind ik...ik heb nog nooit gehad dat de onderste deken nat word als mijn paard aan het gek doen is.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 14:08

Wind? Dat staat er hier bijna niet Clown

roosbananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 14:11

Hier ook niet, maar het is wel koud.
Dit is het eerste jaar dat ik vroeg met dekens begonnen ben om wintervacht tegen te gaan. Niet bepaald geslaagd en als ik nu ga scheren moet ik een erg dikke deken opleggen aangezien ze nu al met 300 grams staat. Onder 150 had ze afgelopen maandag echt koud Nagelbijten / Gniffelen Zo lastig dat ze toen was.
Volgend jaar geen deken meer totdat ze geschoren is Vork
Dit is echt niet te doen.

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 14:15

De mijne is gisteren geschoren en staat nu op met ongeveer 500gr...wij hebben hier overdag een temperatuur van 2 graden en in de nacht vriest het dus ze heeft dat wel nodig.

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 14:20

Onze stallen staan in een grote (oude koeien) schuur.
Maar m'n arabier staat nu gewoon nog met zomerdek op. Binnen waait het niet en is dan al stuk minder koud.
Heb niet het idee dat hij het al echt koud heeft, zit nog in een dun vachtje en voelt normaal aan.
Veel hebben al een dikkere deken op, maar ik wacht het denk ik nog heel even af.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 15:23

Djilan schreef:
Even vraagje, jullie zijn nu flink aan de grammen zie ik. Halen jullie er ook weer dekens af (zeg van 500gr naar 300gr) als het volgende week inderdaad ineens weer 13 graden wordt?

ja, als dat weer zo doorzet ; dus warmer hgaat de 200 grams onderdeken met bucas rain ( = 150 grams vulling) er weer op en de 570 grams die er nu op ligt ervanaf

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 15:25

lonnie schreef:
mijn god wat leggen jullie er veel op! mijn pony is geschoren en staat ook nog op de wei overdag. ze heeft nu 300 grams op. als ik er nu een onderdeken onder gooi, staat ze onder 600 gram. wat moet ik dan in godsnaam gaan opgooien als het straks echt vriest overdag?

het vriest al Knipoog
gisteren was het hier -4 sochtens en overdag tussen de 1 en 3 graden
veel kouder zazl het dus niet meer worden

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 15:28

Piaffe schreef:
Ik val er even in Bloos Hoe gaat dat met 2 dekens over elkaar als ze buiten staan? Gaat dat niet schuiven bij rollen/ spelen/ bokken? De mijne staat bijvoorbeeld ook in de regen buiten en rolt in plassen. Heb je dan niet kans dat de onderdeken nat wordt (dan bedoel ik echt zo'n onderdeken) en dat dan heel koud wordt?

nee, daar heb ik bij mijn paard geen last van
als je kwalitatief goede dekens koopt dan schuiven ze niet hoor

bianca77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 17:35

parouscha schreef:

Bij divoza zijn ze 25 euro in maat 205, maar weet niet hoeveel ze er nog hebben. Het is wel 200 grams. Het is een aanbieding en staat ook op de site.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 18:09

ik denk echt wel dat het nog kouder gaat worden dan dat het nu is.......het is nog maar eind oktober

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 18:14

ik heb ze beide nu onder een 200 grams staan waterdicht en snachts op stal en dan blijven ze ok om,zijn buitenstallen.
Ze hebben wel een vachtje maar niet teveel precies goed rond december gaat er noh bij beide 1 onder van 200 a 300 gram afhankelijk wat ik heb liggen....
De shet heeft niks en krijgt ook niks is niet nodig.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 18:17

tamaramt schreef:
lonnie schreef:
mijn god wat leggen jullie er veel op! mijn pony is geschoren en staat ook nog op de wei overdag. ze heeft nu 300 grams op. als ik er nu een onderdeken onder gooi, staat ze onder 600 gram. wat moet ik dan in godsnaam gaan opgooien als het straks echt vriest overdag?

het vriest al Knipoog
gisteren was het hier -4 sochtens en overdag tussen de 1 en 3 graden
veel kouder zazl het dus niet meer worden

ja, maar niet zoals in januari, als het soms overdag tussen de -5 en - 10 vriest en al het water gelijk bevriest. Pas als het ZO koud is, gaat bij mij de onderdeken eronder. Ben net terug van stal. Pony even uit de wei gevist en ze was gewoon warm onder dr 300 grams deken, dus ik houd het zo. misschien vanavond een zomerdekentje eronder voor de nacht.

we hebben op stal buitenstallen, maar mijne staat beschut achter de muren van waar de kasten staan. de wind staat er dus niet op en de mesthoop ligt achter dr stal, die geeft ook warmte. daarbij ben ik nog een van de pensionklanten meteen oude stal, de rest is verbouwd. Ik ben daar in de winter superblij mee, want de oude stallen zijn veel beter geisoleerd en veel warmer. bij iedereen bevriest de waterleiding elk jaar, behalve bij mijn stal!

dus voorlopiog gaat mijn onderdeken er nog niet op...ik wacht op de echte kou

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 18:19

heb trouens wel net mijn ongeschoren tinker onder een 200 grams gezet. die staat 24/7 buiten en nu vind ik het wel koud genoeg om die ook te voorzien. die doe ik altijd z laat mogelijk, omdat ik het er niet zo opheb met 24/7buiten een deken op. ben altijd bang dat er ies losgaat of doorlekt ofzo. gelukkig nog nooit gehad. maar merk wel elk jaar dat hij zich fijn voelt met een beetje extra warmte, en nu is het 's nachts wel erg koud zo buiten

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 18:21

bianca77 schreef:
parouscha schreef:

Bij divoza zijn ze 25 euro in maat 205, maar weet niet hoeveel ze er nog hebben. Het is wel 200 grams. Het is een aanbieding en staat ook op de site.

Denk je dat dat een beetje fijne dekens zijn?
Ik weet het nooit met die goedkope merken, ivm het schuren ...