Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ranny schreef:Ik wil graag een waterdichte winterdeken voor mijn 2.5 jarige kopen, zodat hij lekker droog in de wei kan staan. Hij heeft een redelijk dikke vacht omdat hij bij zijn vorige eigenaar nooit een deken op heeft gehad.
Welke en hoeveel grams deken kan ik het beste voor hem aanschaffen?
Berdientje schreef:Hoe doen jullie dat trouwens in de trailer?
Binnenkort moet ze 2 uur op de trailer staan, en ze heeft nu een 300 grams deken op (met dit weer, anders meer)
Nu is het probleem dat ze zich nogal druk maakt in de trailer, en er dus bezweet uitkomt (dit was nog voordat ze geschoren was).
Is het dan niet veel te warm met een 300 gr deken op als ze zich zo druk maakt?
Wat zouden jullie doen? Gewoon haar eigen deken ophouden (en evt een reserve mee voor als ze zo staat te zweten dat ze na de trailerrit de andere (droge) op kan)? Een dunnere deken opleggen?
Ik heb keuze uit wollen zweetdeken, fleece zweetdeken, 200 gr staldeken, 300 gr buiten deken (2x) of niks, maar dat lijkt me errug koud
Dyyy schreef:Wat voor dekens hebben jullie nou opliggen? Hoe veel grams?
Perla schreef:Ranny schreef:Ik wil graag een waterdichte winterdeken voor mijn 2.5 jarige kopen, zodat hij lekker droog in de wei kan staan. Hij heeft een redelijk dikke vacht omdat hij bij zijn vorige eigenaar nooit een deken op heeft gehad.
Welke en hoeveel grams deken kan ik het beste voor hem aanschaffen?
ik zou hem geen deken op doen gewoon er voorzorgen dat hij een schuistal heeft of snachts op stal kan
een 2,5 jarige hoeft nog niks te doen de de vacht kan lekker dik blijven
vooral niet te veel poetsen
Sfiejj schreef:Ik heb volgens mij een best groot probleem; namelijk, dat mijn haflinger zijn winterdeken zooooo ontzettend heeft gemold dat hij gewoon niet meer op kan. Hij ging steeds iets meer kapot, er gingen laat ik maar zeggen steeds meer vlakken uit zijn deken. Nu hoorde ik dat het volgende week heel erg gaat vriezen en nu zit ik dus met een probleem. Hij heeft nu eigenlijk al best wat winterhaar aangemaakt doordat hij dus langzaam aan zijn deken molde. (snappen jullie het nog ). Maargoed. Nu mijn vraag: Moet hij persé een winterdeken op. Opa zei dat hij misschien maar even in zijn grote stal moest blijven (3 bij 5 ofzo) moest blijven. (Hij komt er wel elke dag even uit natuurlijk), en dat het dan wel zou gaan. Maar persoonlijk denk ik eigenlijk van niet.. Onee, wat moet ik doen??Kan zijn deken afblijven?