[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 08:51

Hoe zijn de ervaringen hier inmiddels met de dekens van kramer?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 12:24

Ik heb m’n bedenkingen of het werkelijk in z’n enorme range werkt. Ik kan het me niet voorstellen dat elk paard zich comfortabel voelt bij 15 graden én -5 in dezelfde deken. Maar, geen data om dat te bewijzen :)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 12:34

MarjanB schreef:

Welke dekens? Kramer verkoopt een heel range van dekens. Zelfs ook gewoon merken als horseware/bucas in het assortiment.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 12:55

snowsels schreef:
Dekens dekens, zoveel vragen: vorig jaar hadden ze allebei een Smartex rain (fleece gevoerd) wegens ook nat op te leggen (stay dry). Ik begrijp dat de power turnout light eigenlijk hetzelfde gemak heeft, en nog een iets grotere range. Maar oh zo duur. Nu heb ik eigenlijk een maatje groter nodig voor de tinker (die had 5,3/120/160) en voor de pony zou ik liever een hebben met halve hals (omdat hij nogal gevoelig is op de schoft). Welke dekens zijn er nog meer staydry (Amigo?) met halve hals? Met fleece? Zijn alle fleece gevoerde ook staydry? Is Nika dan toch een aanrader?

andere optie: Bucas Quilt (zelfde stay dray techniek) staldeken met daarover een waterdichte met halve hals ;-) zijn wel 2 dekens, maar goed, dan heb je wel evengoed een vrij brede temperatuursrange.
Dan heb je voordelen van beide....
(zo heb ik de Bucas Smartex Medium met losse hals, met de Bucas Quilt Medium onderdeken en daarbij ook nog een waterdichte Horseware Rhino Wug, zo kan ik vanaf de herfst alle kanten op en dingen combineren daar waar nodig)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 13:10

Bagheera_206 schreef:
MarjanB schreef:

Welke dekens? Kramer verkoopt een heel range van dekens. Zelfs ook gewoon merken als horseware/bucas in het assortiment.

Nou ja eigen merk misschien :') Felix buhner en thermo master

Marigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 13:15

Marigo schreef:
Is een Rhino turnout wug Lite een 0 of 100 grams deken?
Ik kom er niet achter via Agradi: https://www.agradi.nl/rhino-wug-turnout ... 30-183.htm

Is dit dezelfde: https://www.horseware.com/product/rhino-wug/

Wat maakt Rhino het ingewikkeld….alle dekens lijken op elkaar maar zit soms wel 100 euro verschil in. Weet iemand hoe het zit?

Deze heb ik inmiddels ontvangen. Het is de 100 gram. En voor 124 euro de goedkoopste prijs die ik heb gezien. Normaliter zit deze tegen de 175 aan (hypostore 156 dacht ik). Dus een tip voor wie nog een Rhino zoekt. Voelde kwalitatief aan en heel licht.
Maat 130 genomen ipv de 140 (beide gepast)

Afbeelding

Afbeelding

snowsels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 14:17

Slmt9 schreef:
Alleen bucas heeft de echte stay dry. Fleece werkt jammer genoeg hetzelfde. Er zijn ook andere dekens die een vergelijkbaar systeem aanbieden (bv fedimax, horseware airmax liner), maar dat werkt anders, niet of niet zo snel/goed als de bucas stay dry.

Enkel Bucas dus, als je zoals wij nogal eens in de regen rijdt en na het afzadelen direct een deken op wil leggen? (Iemand nog een smartex rain of power light 5,9 te koop? O:) )

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 15:20

Marigo schreef:
Marigo schreef:
Is een Rhino turnout wug Lite een 0 of 100 grams deken?
Ik kom er niet achter via Agradi: https://www.agradi.nl/rhino-wug-turnout ... 30-183.htm

Is dit dezelfde: https://www.horseware.com/product/rhino-wug/

Wat maakt Rhino het ingewikkeld….alle dekens lijken op elkaar maar zit soms wel 100 euro verschil in. Weet iemand hoe het zit?

Deze heb ik inmiddels ontvangen. Het is de 100 gram. En voor 124 euro de goedkoopste prijs die ik heb gezien. Normaliter zit deze tegen de 175 aan (hypostore 156 dacht ik). Dus een tip voor wie nog een Rhino zoekt. Voelde kwalitatief aan en heel licht.

[ [url=m/fqwVoa.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Tp54KI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ohhh die is mooi <3

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 15:23

snowsels schreef:
Enkel Bucas dus, als je zoals wij nogal eens in de regen rijdt en na het afzadelen direct een deken op wil leggen? (Iemand nog een smartex rain of power light 5,9 te koop? O:) )

:j heb genoemde voorbeelden ook allemaal zelf getest.

Ja, dan zou ik voor Bucas gaan. Wat je nog kan overwegen is de cooler of de quilt. De cooler laatst voor 45,- gekocht en voor een nachtje prima als onderdeken. De quilt is vanaf 150gr onderdeken. Dan zou je een goedkopere regendeken erop kunnen doen.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 15:55

snowsels schreef:
Slmt9 schreef:
Alleen bucas heeft de echte stay dry. Fleece werkt jammer genoeg hetzelfde. Er zijn ook andere dekens die een vergelijkbaar systeem aanbieden (bv fedimax, horseware airmax liner), maar dat werkt anders, niet of niet zo snel/goed als de bucas stay dry.

Hey! Ik heb een bucas smartex rain te koop. Maat 5'9. Pb me maar

Dark7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 21:24

Iemand hier toevallig de bucas power turnout extra hals 300 te koop?

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 22:08

Ik kom even in dit topic binnenvallen. Mijn 2e hands gekochte rambo duo is na 5 seizoenen bij mij langzaam uit elkaar aan het vallen. Nou staat een optimo hoog op m’n verlanglijstje, maar is mijn budget momenteel niet helemaal toereikend voor een nieuwe optimo. Mijn oog viel op premier equine, wat me hele fijne dekens lijken, maar weet iemand toevallig of de normale horseware liners daar ook onder kunnen? Vind het een beetje zonde van mijn collectie liners om weer een compleet nieuwe set van een ander merk te kopen. En is er iets bekend qua hoe ze vallen? Paard past perfect in rambo en amigo, heeft veel schouder. Bucas smartex past juist weer echt niet mooi.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 22:24

fleur_yen schreef:
Ik kom even in dit topic binnenvallen. Mijn 2e hands gekochte rambo duo is na 5 seizoenen bij mij langzaam uit elkaar aan het vallen. Nou staat een optimo hoog op m’n verlanglijstje, maar is mijn budget momenteel niet helemaal toereikend voor een nieuwe optimo. Mijn oog viel op premier equine, wat me hele fijne dekens lijken, maar weet iemand toevallig of de normale horseware liners daar ook onder kunnen? Vind het een beetje zonde van mijn collectie liners om weer een compleet nieuwe set van een ander merk te kopen. En is er iets bekend qua hoe ze vallen? Paard past perfect in rambo en amigo, heeft veel schouder. Bucas smartex past juist weer echt niet mooi.

Ja, daar passen de horsewareliners onder. De PE valt wat langer over de benen dan horseware dekens. Ik bevestig alleen de bilclip vast aan de staartriem. Voor niet (maar dat doe ik onder geen enkele deken) en dat blijft keurig zitten. Van wat ik lees doen heel veel dat waar dat ook goed bij gaat.

Ik heb zelf de titan en die valt erg groot. Ik heb geloof ik een maat kleiner dan mn Rambo (moet ik ff checken). Edit: heb rambo 6’0 en de titan 5’9.

Op de site van PE staan ook vaak veel reviews. Ook de negatieve worden geplaatst.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 22:29

Hoe is de pasvorm van PE? Is dat zoals horseware?
Ik gooi de horseware liners eigenlijk overal onder. Ook onder qhp en Harry's horse. Maak ook altijd alleen de clips aan de achterkant vast. Werkt top.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 22:32

manzano schreef:
Hoe is de pasvorm van PE? Is dat zoals horseware?
Ik gooi de horseware liners eigenlijk overal onder. Ook onder qhp en Harry's horse. Maak ook altijd alleen de clips aan de achterkant vast. Werkt top.

De titan zit voor mijn paard tussen Rambo en Bucas in. Het beste van twee werelden in ons geval. Hij sluit wat hoger op de hals en boeg, waardoor hij niet inregent en niet naar achter trekt.
Bucas past mijn paard niet, horseware wel. Maar die regenen dus wel allemaal in bij de hals bij langdurig regen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 22:40

Dank je! Ga er eens naar kijken. Vind de lemieux deken ook mooi. Dus die heb ik ook nog in m'n achterhoofd. Heb alleen hekel aan die "haaksluiting" op de borst ipv clips.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 09:25

Ja, heeft ook niet mijn voorkeur. Maar pasvorm en kwaliteit waren doorslaggevend :) heb niets vergelijkbaars voor mijn paard kunnen vinden, dus had ook weinig keuze :+

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 09:28

Slmt9 schreef:
fleur_yen schreef:

Ja, daar passen de horsewareliners onder. De PE valt wat langer over de benen dan horseware dekens. Ik bevestig alleen de bilclip vast aan de staartriem. Voor niet (maar dat doe ik onder geen enkele deken) en dat blijft keurig zitten. Van wat ik lees doen heel veel dat waar dat ook goed bij gaat.

Ik heb zelf de titan en die valt erg groot. Ik heb geloof ik een maat kleiner dan mn Rambo (moet ik ff checken). Edit: heb rambo 6’0 en de titan 5’9.

Op de site van PE staan ook vaak veel reviews. Ook de negatieve worden geplaatst.

Dankjewel voor je reactie! Goed om te weten! De rambo die ze draagt is 7’0, maar 6’9 zou ook passen (amigo 6’9 was ze destijds uit gegroeid qua schouder na spieropbouw, maar rambo heeft sowieso meer ruimte voor de schouder kwam ik dus later achter). Dus dan zou ik een 6’6 moeten bestellen denk ik.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 09:46

fleur_yen schreef:
Slmt9 schreef:

Dankjewel voor je reactie! Goed om te weten! De rambo die ze draagt is 7’0, maar 6’9 zou ook passen (amigo 6’9 was ze destijds uit gegroeid qua schouder na spieropbouw, maar rambo heeft sowieso meer ruimte voor de schouder kwam ik dus later achter). Dus dan zou ik een 6’6 moeten bestellen denk ik.

Mijn paard heeft van Amigo (rechte sluiting) een 6’3. Je leest veel dat ze van de titan een of twee maten kleiner nodig hebben. Advies dat ik van PE zelf kreeg was de bovenmaat uit hun tabel kiezen die past en dan 1 maat kleiner.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 10:03

Slmt9 schreef:
Ja, heeft ook niet mijn voorkeur. Maar pasvorm en kwaliteit waren doorslaggevend :) heb niets vergelijkbaars voor mijn paard kunnen vinden, dus had ook weinig keuze :+

De Titan heeft wel clips toch.
Ik bedoelde juist de Lemieux Arika die dat niet heeft. Verder is die deken wel echt heel mooi ook.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 11:07

Oh zo bedoel je, ik was in de war met v-sluiting :)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 11:17

Iemand ervaring met de EQUITHÈME Outdoordeken Tyrex 1200D en dan het liefst de high neck?

Lees in de review wel geschikt voor brede paarden. Zie ze op marktplaats ook staan met de opmerking te groot.
Maar is dat ook zo?

Ik ben op zoek naar een reservedeken en deze zijn qua prijs gunstiger dan het model van Weatherbeeta die ik normaal heb voor mijn paard

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 12:11

RianneH schreef:
Ik heb m’n bedenkingen of het werkelijk in z’n enorme range werkt. Ik kan het me niet voorstellen dat elk paard zich comfortabel voelt bij 15 graden én -5 in dezelfde deken. Maar, geen data om dat te bewijzen :)

Hier hetzelfde idee idd. Kan mij niet voorstellen dat het echt comfi is bij alle temperaturen.

MarjanB schreef:

Ik heb 1 felix buhler. Die ging na 1.5 seizoen doorlekker op de rug bij veel regen... Ik had een 50 gram met halve hals.

Marigo schreef:

[ [url=m/fqwVoa.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Tp54KI.jpg]Afbeelding[/url] ]

LITE is naar mijn weten een 0 grams en niet een 100 grams. Voor 124 euro een 100 grams Rhino is naar mijn idee ook onmogelijk... Zeker als het om de seizoenskleur gaat.
(even gegoogled, en lite is eigenlijk altijd 0 grams bij horseware)

Hij is wel echt gaaf!! Ik heb al zoveel dekens, waaronder een nog goed werkende Rhino Wug Lite van inmiddels 14 jaar oud, maar deze kleur is wel heel gaaf! En de prijs is ook nog wel leuk!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 13:26

Tancreda4 schreef:
LITE is naar mijn weten een 0 grams en niet een 100 grams. Voor 124 euro een 100 grams Rhino is naar mijn idee ook onmogelijk... Zeker als het om de seizoenskleur gaat.
(even gegoogled, en lite is eigenlijk altijd 0 grams bij horseware)

Hij is wel echt gaaf!! Ik heb al zoveel dekens, waaronder een nog goed werkende Rhino Wug Lite van inmiddels 14 jaar oud, maar deze kleur is wel heel gaaf! En de prijs is ook nog wel leuk!

Het is deze... https://www.horseware.com/product/rhino-wug/

Wel 100gr dus.
Jammer dat ik geen wug wil, want prijs is top. Zo heb ik ooit een Rambo Supereme medium gescoord bij Agradi voor 175,- :=
Was ook denk ik een foutje in de site.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 16:32

Heeft iemand ervaring met de horseware cooler?
Ik heb een nieuwe zweetdeken nodig namelijk en pony heeft gewoon een wintervacht dus een deken die goed vocht op neemt is een eis.