Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Pashon schreef:bij ons is het niet genoeg, de paarden zetten erg snel haar aan. We doen het al jaren zo, terwijl we het uiteraard ook met minder geprobeerd hebben en we blijven het zo doen. De paarden hebben er geen hinder van, voelen zich happy en wij zijn happy dus voor ons geen reden om dingen te gaan veranderen.
Edit:
Bij ons staan ze in de winter echter niet maar een paar uur buiten, maar gewoon de hele dag. Tenzij het heel erg regent, dan komen ze eerder naar binnen. Het zijn paarden en die wil ik niet 20 uur per dag op stal hebben, tuurlijk zijn er wel eens dagen dat ze wel veel op stal staan b.v. als het hard en veel regend. maar doordgaans staan ze bij ons in de winter zeker 7 a 8 uur buiten en daardoor moeten we meestal 2 keer per jaar scheren. Gister was de eerste keer en meestal rond januari is de 2e keer.
Sharon89 schreef:Ik wil vandaag een deken voor me paard kopen, voor nu zeg maar.. Maandag word het rond de 14 graden, dinsdag 12, woensdag 10 etc... Ik twijfel tussen 100 en 200 gram.. Wat moet ik doen?
ladylay schreef:Tjuppie : Dat hangt helemaal af van je paard.
DIe van mij staat vanaf augustus onder een deken, nu wel pluizige vacht.
Die van mijn staat ook al een tijdje onder een 250 grams, ongeschoren.....
In de winter heeft hij de Bucas all-in-one, 490 grams, met daarover heen 250 grams...
Word het echt -7 etc. komt er een echte zware wollen deken tussen.
Het hangt helemaal van je paard af, mijn pony stond altijd onder een 600 grams..
Die 1 kan het prima doen met 300 grams, en de ander 1000 grams...
Je kijkt per paard, en niet naar de hoeveelheid grams....
scoxxx schreef:ladylay schreef:Tjuppie : Dat hangt helemaal af van je paard.
DIe van mij staat vanaf augustus onder een deken, nu wel pluizige vacht.
Die van mijn staat ook al een tijdje onder een 250 grams, ongeschoren.....
In de winter heeft hij de Bucas all-in-one, 490 grams, met daarover heen 250 grams...
Word het echt -7 etc. komt er een echte zware wollen deken tussen.
Het hangt helemaal van je paard af, mijn pony stond altijd onder een 600 grams..
Die 1 kan het prima doen met 300 grams, en de ander 1000 grams...
Je kijkt per paard, en niet naar de hoeveelheid grams....
Wat gebeurt er dan als het paard met 740 gram + zware wollen deken dat niet allemaal opheeft? Heeft ie dit ook allemaal aan als ie binnen staat?