[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 15:57

Ik zou als ik jou was ff een shires proberen… die bucas ligt ook te laag naar mijn zin op de schoft. Ook lijkt die te laag druk te geven op de borst

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 16:03

MarjanB schreef:
Ik zou als ik jou was ff een shires proberen… die bucas ligt ook te laag naar mijn zin op de schoft. Ook lijkt die te laag druk te geven op de borst

Denk dat ik woensdag anders even langs de EJ rij en wat meeneem aan opties.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 16:09

Ik ga vandaag niet naar stal anders kon ik ff foto’s maken hoe die van mij liggen vind dat ze qua lijf wel redelijk vergelijkbaar zijn

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 16:24

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 16:35

Slmt9 schreef:
En misschien te simpel gedacht, maar lost een zo’n paarden bh het niet op? Goedkoper dan nieuwe dekens :)

Edit:
https://www.ej.nl/paard/dekens-toebehor ... gKlJfD_BwE

Noemde iemand inderdaad al, alleen dan krijg je (in het geval van mijn Rambo bijv.) en zo’n BH, en de liner en daarbovenop weer je outdoordeken. Gaat mijn stalhouder bij wisselen ook niet leuk vinden denk ik.

En ben nu toch bezig.. :+ maar hopelijk nu voor de allerlaatste keer qua uitzoeken.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 16:38

Zo’n bh is ook alleen maar symptoombestrijding, de deken past niet (goed bij het specifiek paard) en zorgt daarom voor schuur plekken. Het is alleen nogal een kostbare zoektocht om de juiste deken te vinden gezien ze niet bij 5 minuten opleggen al aangeven of ze later gaan schuren.

Heb je ook gedacht aan Dominick dekens? Die hebben ook een mooie voor sluiting vind ik. En kon je destijds ook huren ;)

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 16:45

Wel naar gekeken, nog nooit erop gepast.

Zit nu te kijken naar Wheatherbeeta, Shire, Bucas (al ben ik niet zo’n Bucas fan, maar goed, ik hoef er niet mee te lopen natuurlijk)..

Of een wug deken van Hoöks proberen, al zit ik dan weer met retourneren. Ik heb haar rug opgemeten en kom op 135 uit.. (terwijl haar rug lang lijkt, want zo compact is ze niet) :oo

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 16:51

Volgens mij zit je bij mij in de buurt, ik heb Weatherbeeta 6.3 liggen die je wel mag passen. Ook nog wel een oude Bucas (Irish) maar die kan het weer van zondag niet aan. Rhino wug mag je passen als ie dezelfde dag nog terug komt, gezien ik die nog in gebruik heb :)

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 17:00

RianneH schreef:
Volgens mij zit je bij mij in de buurt, ik heb Weatherbeeta 6.3 liggen die je wel mag passen. Ook nog wel een oude Bucas (Irish) maar die kan het weer van zondag niet aan. Rhino wug mag je passen als ie dezelfde dag nog terug komt, gezien ik die nog in gebruik heb :)

Waar zit jij ong? Als dat zou kunnen, breng ik alles ook nog dezelfde dag naar je terug. Dan kan ik waarschijnlijk weer wat merken wegstrepen.. ik zit in regio Culemborg.

Heb gekeken naar de Dominick maar die lijkt aan de voorkant wat laag? Denk dat een wat hoger model beter is voor haar.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 17:52

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 18:47

Wat ik nog wel eens doe is 1 van de 2 musketon haken niet vast klippen of het klittenband niet gebruiken dus enkel de 2 musketon haken. Dan heeft het meer ruimte voor een V als de hals. Aaf beneden gaat.
Of evt een tie wrap door de ring heen naar de 2 haken? Dan is er meer breedte? Kan wél zijn dat die dan te lang wordt maar ja ….
Wat is de lang van de borst naar de billen?

En even appen met Paardendrogist evt? Die hebben er ook wel kijk op.

Wiwabalia schreef:
Mdrf schreef:
Ik denk ook dat ze te lang zijn en daardoor naar achteren trekken waardoor je die druk op de borst en schoft krijgt. Zou is een maatje kleiner proberen.

Het gekke is dus dat ze niet echt op de schoft gaan drukken (want dan zie je daar ook afgebroken manen maar alles is intact). Maar wellicht gaat alle druk daarom naar haar borst?

[ [url=m/iNZG0d.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/RU191p.jpg]Afbeelding[/url] ]

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 19:03

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 20:02

Veulen84 schreef:
En zo iets? https://www.kramer.nl/Paard/Paardendeke ... s-Elegance
Met een halve hals om de druk op d'r schoft te verminderen. Zo'n ring sluiting die wat hoger zit.

Offe misschien een amigo met disc?

Vind dit wel een mooie optie, die disk kun je strakker en losser doen.

Vind die Optimo wel mooi liggen, die bucas gaat naar achter trekken op de schouders en daardoor ook op de schoft.

Jammer dat je stalhouder moet wisselen anders had je de voorkant van de best passende dicht kunnen (laten) naaien, zodat je net als een hengstendeken over het hoofd op en af kan doen.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 20:18

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 21:51

Dat is dan weer niet mijn ervaring met de Eurostar move. Die bleef juist geweldig liggen maar dat was op een Fries met dus best wat front.

Marigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 23:26

Hoi allemaal,

Kom even binnenvallen. Vandaag de Bucas Smartex Big Neck binnen gekregen. Helaas past deze niet :( De hals was wel breed genoeg. Maar de sluiting aan de voorkant zit veel te hoog. Daardoor drukte dat behoorlijk op het paard bij de hals naar beneden. Zo jammer, wilde heel graag de stay dry voering…
Nu heb ik de Amigo Bravo Plus besteld met een V-sluiting. Hopelijk zit die beter bij mijn haffie met diepe/lage halsaanzet.
Iemand tips voor een fijne stay dry achtige liner die onder een Amigo deken past? Ik zag de Airmax van Horseware, maar leek me qua functie toch niet helemaal hetzelfde. Of wel?

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 23:41

.
Laatst bijgewerkt door janna op 01-09-24 07:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 07:23

Marigo schreef:
Hoi allemaal,

Kom even binnenvallen. Vandaag de Bucas Smartex Big Neck binnen gekregen. Helaas past deze niet :( De hals was wel breed genoeg. Maar de sluiting aan de voorkant zit veel te hoog. Daardoor drukte dat behoorlijk op het paard bij de hals naar beneden. Zo jammer, wilde heel graag de stay dry voering…
Nu heb ik de Amigo Bravo Plus besteld met een V-sluiting. Hopelijk zit die beter bij mijn haffie met diepe/lage halsaanzet.
Iemand tips voor een fijne stay dry achtige liner die onder een Amigo deken past? Ik zag de Airmax van Horseware, maar leek me qua functie toch niet helemaal hetzelfde. Of wel?

Vind hem op zich prima werken, maar als jouw haffie enorme dikke vacht heeft weet ik het niet. Ik vind de Airmax prima liggen op korte vacht, maar ik had het idee dat hij beetje begon te trekken bij dikke wintervacht. Hij is naar stalgenootje gegaan die altijd haar paard scheert enzo.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 07:27

janna schreef:
Heel herkenbaar... Ik heb een zolder vol dekens en een stal vol paarden die ze niet passen. Die amigo disc is erg krap. Mijn paarden passen die echt niet.
Ik heb nu equitheme. Als je op agradi kijkt hij de klant foto's dan zie je dat de voorsluiting bij die dekens bij de meeste paarden veel te laag zit. Die van mij past hem wel. Amigo big neck mwoah. Het gaat maar dat is het dan. epplejeck geprobeerd maar volgens mij zijn die van dit jaar ook krapper van pasvorm. Kentucky kreeg die van mijn z'n hoofd ook niet naar beneden .

Succes. Het is echt om te janken die rotdekens..

Maar als je eenmaal fijne passende dekentjes hebt gevonden... <3 Alle dekens die mijn oma niet paste gewoon doorgeschoven naar stalgenootjes. Ik heb er geloof ik een jaar of 2 over gedaan om goed passende dekens te vinden en vier dekens doorverkocht. _O- Hopelijk kunnen vanmiddag de dekens weer af. #vingersgekruisd

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 09:11

Hier gisteren een nieuwe amigo bravo omgedaan. Zat naar mijn idee goed. Achterkant had een fractie langer gemogen, maar de voorkant sluit goed aan zonder te knellen.

Kom ik net op stal, is paard aan de voorkant doorweekt.. rest is gewoon droog, dus zal dan toch inregenen zijn? Is dit alleen op te lossen met een hals? Baal er van, wil gewoon een goede, fijne deken waar hij droog onder staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 09:12

Ja dat is inregenen daar moet je echt een hals voor opdoen of een deken met halve hals.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 09:33

Ja, daar ontkom je helaas niet aan met weer als dit.. Past er een hals bij de bravo?

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 09:50

Voor inregenen had ik de original hals geloof ik ook op mn bravo gebruikt destijds.
Maar dat is nu opgelost met een wug.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 11:19

Dat is inderdaad inregenen, maar.. Ze weten zelf ook wel dat als ze in dat weer met de kont naar de wind wél droog blijven.
Tenzij het heel onrustig weer is, vind ik dat je er wel rekening mee moet houden dat hij/zij het expres doet en het bijvoorbeeld warm heeft

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 11:32

Tja, maar ze gaan niet allemaal met de kont tegen de regen staan.
Die van mij rilt eronder als het te lang ingeregend is, dus te warm hebben ze het ook niet altijd.