[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 10:01

Spenk schreef:
minouesmee schreef:
Hoi allemaal, weten jullie misschien of er nog andere merken zijn die dekens hebben met een stay dry voering? Bucas ligt niet lekker op mijn paard helaas. Alvast bedankt. :)

Letterlijk 3 berichten boven je.

Oepss sorry! Dank je wel.

beegee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 10:23

Joliieeenn schreef:
Ik ga even inpikken op de bucassen hier. Ik heb na hier heel veel te lezen vorig jaar heel enthousiast een bucas gekocht. Die was al meteen lek! Terug gegaan en een andere gekregen en die leek het beter te doen. Tot hij een flinke bui over zich heen heeft gekregen en was weer een nat paard onder mijn deken. Ik heb de deken dan door een wasserij laten testen die echt met bucas werkt en die zeiden, nou niks aan te zien! Heb dan nog 1x geprobeerd en weer een nat paard. Ik snap dus echt de hele bucas hype niet. Veel geld voor grote brol! Zo ook een dure stay dry deken die ook nog nooit gewassen was en ook steeds een nat paard eronder. Mijn shires heb ik ondertussen 3 jaar en die hebben nog nooit een drup doorgelaten..

Nou ja zeg! Het is idd met flinke buien. Laat ik daar nou net die deken voor hebben.

Ik ga geen nieuwe Bucas meer kopen. Bel morgen even met De Kroo, heb m daar gekocht (maar verwacht er niet te veel van eerlijk gezegd want ben bekend met hun klantenservice) en ga zometeen even naar de divoza en EJ voor een nieuwe regendeken. Is toch overal korting op het moment.

Welke merken zijn dan echt, echt, echt waterdicht? Ik heb zelf veel Horseware en neig toch daar naartoe. Jij benoemt Shires, hoe (be)vallen die?

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 10:27

Ik heb de Bucas Freedom gehad en die was gelijk lek. Nu heb ik nog een 50gr en een 300gr Bucas Irish. Die blijven (nog) goed waterdicht, alleen de 300gr trekt altijd scheef.

Verder heb ik een 0gr Amigo, en een 100gr, 200gr en 370gr van Rambo. Super fijne dekens en zijn na een aantal jaar nog steeds waterdicht. Ik breng ze wel naar een dekenwasserij.
Hij heeft ook een 370gr. Rhino plus gehad. Hele fijne deken die ook goed waterdicht bleef. Helaas is daar na 6 jaar een mega winkelhaak in getrokken door een weidemaatje. Deze heb ik wel gemaakt en deken functioneerd nog prima als staldeken.

Al met al heb ik toch wel voorkeur voor de Rambo dekens.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 10:27

In dit topic lees ik wat wisselende verhalen over de DR Vario. Het is lastig vergelijken omdat er zo weinig ervaringen zijn.

Omdat mijn Rambo’s het soms al niet houden (gaatjes) met de ruinen + ik de wuguitvoering nodig heb, ga ik niet voor de DR Vario. Ook zonde om je dekens van 300+ niet te gebruiken :+

Dan maar de fleece liner gebruiken of misschien de airmax. Misschien ook eens kijken hoe de bucas quilt eronder valt.

Anoniem

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 10:34

Het lastige is dat je het met alle merken hebt. Hier meerdere lekker horseware en zoek maar op bokt dat komt regelmatig voor.

Dus je zal nooit een merk treffen die het nooit heeft

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 10:37

beegee schreef:
Joliieeenn schreef:
Ik ga even inpikken op de bucassen hier. Ik heb na hier heel veel te lezen vorig jaar heel enthousiast een bucas gekocht. Die was al meteen lek! Terug gegaan en een andere gekregen en die leek het beter te doen. Tot hij een flinke bui over zich heen heeft gekregen en was weer een nat paard onder mijn deken. Ik heb de deken dan door een wasserij laten testen die echt met bucas werkt en die zeiden, nou niks aan te zien! Heb dan nog 1x geprobeerd en weer een nat paard. Ik snap dus echt de hele bucas hype niet. Veel geld voor grote brol! Zo ook een dure stay dry deken die ook nog nooit gewassen was en ook steeds een nat paard eronder. Mijn shires heb ik ondertussen 3 jaar en die hebben nog nooit een drup doorgelaten..

Nou ja zeg! Het is idd met flinke buien. Laat ik daar nou net die deken voor hebben.

Ik ga geen nieuwe Bucas meer kopen. Bel morgen even met De Kroo, heb m daar gekocht (maar verwacht er niet te veel van eerlijk gezegd want ben bekend met hun klantenservice) en ga zometeen even naar de divoza en EJ voor een nieuwe regendeken. Is toch overal korting op het moment.

Welke merken zijn dan echt, echt, echt waterdicht? Ik heb zelf veel Horseware en neig toch daar naartoe. Jij benoemt Shires, hoe (be)vallen die?

Tip: als je een beetje Engels kan ga met Ierland aan de gang, dus bucas zelf. Ik kreeg met de ruitersportzaak niks voor elkaar toen mij nieuwe bucas ook lek was. Ierland heb ik gewoon iets te vaak gebeld en toen kreeg ik mn geld terug haha. Als ze je zat worden kan een hele hoop, ja is niet aardig maar een deken van een hoop geld die lek is vond ik niet aardig :Y)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 10:53

Ik heb mijn bucas smartex Rain nu al 3 seizoenen op rij probleemloos gebruikt. Hij kan soms wat inregenen op dagen zoals vandaag maar dan komt er een hals op.
Laat hem wel na elk seizoen wassen.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 10:59

Spenk schreef:
Het lastige is dat je het met alle merken hebt. Hier meerdere lekker horseware en zoek maar op bokt dat komt regelmatig voor.

Dus je zal nooit een merk treffen die het nooit heeft

Snap ik. Ik bedoel dat als 50% ontevreden is over 20 gebruikers, mij dat minder zegt dan 50% op 100 gebruikers.
Een klein aantal gebruikers vind ik representatief, snap je wat ik bedoel?
Het beeld op een kleine groep kan een vertekenend beeld geven.

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 11:00

Ik ben ook geen fan van Bucas. De pasvorm ligt niet goed op mijn fries, zelfs de big neck niet. Maar goed daar kan bucas niets aan doen.
Maar ze zijn zo gevoelig voor wassen door die coating.

Heb al jaren rhino dekens. Die blijven zelfs na 6 jaar nog waterdicht en ik was ze gewoon zelf bij de benzinepomp, 2 in de machine voor 8 euro. Dus ben erg tevreden over horseware.

Maar zo heeft iedereen zn voorkeur denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 11:01

Ja maar dat heb je dus met elk merk. Je leest hier ook gewoon tevreden bucas gebruikers en lekke horseware. Even als andersom. Dus dat hou je toch.

Nadat ik 2 dure rambo weg kon gooien omdat ze lek waren was ik genezen en op bucas over gegaan. Maar dat neemt niet weg er genoeg goeie rambos zijn.

beegee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 11:22

Ik ga toch maar weer voor een Horseware deken. Twijfel alleen een beetje tussen de amigo hero en bravo. Ik heb beide al, hero in 100gr en bravo in 200gr. Beide prima dekens. Enige nadeel is dat aan de hero geen hals of liners kunnen, aan de bravo wel. Maar die schelen dan ook 40 euro in prijs. Heb verder wel allemaal losse dekens van 0 tot 400 gram, maar uiteindelijk over op deken met liner (mochten ze het begeven, gaan toch al enkele jaren mee) is ook wel ideaal eigenlijk. Plus dat ik wel al flink wat losse halzen voor Horseware heb liggen. Nog even overdenken.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 11:30

De HW Amigo Bravo 12 zijn ook fractie waterdichter en stevigere stof dan de HW Amigo Hero 900. Volgens mij hebben de nieuwe Bravo's ook allemaal drie ipv twee buiksingels en plastic bilkoord wat handiger schoonmaken is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 11:35

beegee schreef:
Ik ga toch maar weer voor een Horseware deken. Twijfel alleen een beetje tussen de amigo hero en bravo. Ik heb beide al, hero in 100gr en bravo in 200gr. Beide prima dekens. Enige nadeel is dat aan de hero geen hals of liners kunnen, aan de bravo wel. Maar die schelen dan ook 40 euro in prijs. Heb verder wel allemaal losse dekens van 0 tot 400 gram, maar uiteindelijk over op deken met liner (mochten ze het begeven, gaan toch al enkele jaren mee) is ook wel ideaal eigenlijk. Plus dat ik wel al flink wat losse halzen voor Horseware heb liggen. Nog even overdenken.

De amigo hero is niet zo waterdicht als de bravo. Die heeft een hogere marge daarvoor.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 13:07

@spenk: dat is niet wat ik bedoel, maar laat maar zitten :)

beegee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 13:08

Bedankt voor de reacties. Ik ga een bravo bestellen. En dan morgen even kijken wat er voor de lekke Bucas geregeld kan worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 13:10

Slmt9 schreef:
@spenk: dat is niet wat ik bedoel, maar laat maar zitten :)

Wat bedoel je wel dan? Dat als hier 5 mensen zeggen ik heb een lekke bucas jij geneigd bent te denken bucas een waardeloos merk en alles is lek of bedoel je dat niet?

Rainer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 13:34

Saaams schreef:
Ik heb mijn bucas smartex Rain nu al 3 seizoenen op rij probleemloos gebruikt. Hij kan soms wat inregenen op dagen zoals vandaag maar dan komt er een hals op.
Laat hem wel na elk seizoen wassen.

Dit is helaas vandaag bij de mijne gebeurd… schouders/borst helemaal nat en koud paard. Nu lekker opgewarmd en met hals terug de wei op.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 13:50

Spenk schreef:
Wat bedoel je wel dan? Dat als hier 5 mensen zeggen ik heb een lekke bucas jij geneigd bent te denken bucas een waardeloos merk en alles is lek of bedoel je dat niet?

Nee, dat bedoel ik niet.

Mijn reactie was bedoelt op de deken van DR. Als ik in dit topic zoek, krijg ik twee pagina’s met gebruikerservaringen. Terwijl als ik zoek op Rambo, ik 62 pagina’s krijg.

Voor DR zijn de ervaringen niet representatief te noemen. Een te klein aantal ervaringen om betrouwbaar te kunnen zijn en bij wijze van over een kam te kunnen scheren.
5 negatieve reacties op 2 pagina’s zijn veel, maar 5 negatieve reacties op 62 pagina’s is weinig en weer betrouwbaarder vanwege het grotere aantal reacties.

Ik weet niet hoe ik anders uit kan leggen wat representatief betekent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 13:57

Dan snap ik je ja :)

xtessax83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 14:34

Met mijn bucas heb ik nergens last van :D
Al 2 jaar op rij een super deken.
Dit jaar laten wassen en speciaal betaald voor de bucas behandeling maar nog niet op gehad aangezien dit een 300 gram is. Andere dekens die naar dezelfde wasserij zijn geweest zijn tot nu toe ook goed waterdicht weer. Dus ik ga ervan uit dat het met de bucas ook zo is.

Zelf wassen zou ik niet aan durven beginnen liever 10 of 15 euro betalen en het professioneel laten doen. Maar dat is ieder voor zich

Je moet er maar net pech mee hebben dat hij lek is als je hem koopt ik heb namelijk nergens last van gehad..
Laatst bijgewerkt door xtessax83 op 03-10-21 14:39, in het totaal 2 keer bewerkt

beegee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 14:37

Zou toch niet moeten, dat je pech kunt hebben dat je deken bij aanschaf al lek is.

Ik heb zojuist een amigo bravo gekocht. Toch maar verder met Horseware want ben daar altijd erg tevreden over… Eens kijken wat er nog opgelost kan worden met die Bucas en anders is het jammer. Heb er niet zo veel vertrouwen in eerlijk gezegd :')

xtessax83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 14:38

beegee schreef:
Zou toch niet moeten, dat je pech kunt hebben dat je deken bij aanschaf al lek is.

Ik heb zojuist een amigo bravo gekocht. Toch maar verder met Horseware want ben daar altijd erg tevreden over… Eens kijken wat er nog opgelost kan worden met die Bucas en anders is het jammer. Heb er niet zo veel vertrouwen in eerlijk gezegd :')

Ook dat kan een productiefout zijn bijvoorbeeld. Maar indien je er dan geen nieuwe voor krijgt is dat zeker niet netjes :Y)

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 15:06

Ik had twee maanden geleden een amigo Hero regen deken gekocht, tot nu toe altijd een droog paard… tot vanochtend. Hij stond er helemaal zijk nat onder.. heb gelijk de winkel waar ik heb gekocht hebt een berichtje gestuurd. Ik ben benieuwd wat ze er mee gaan doen. Gelukkig had Divoza korting dus heb ik maar weer een vertrouwde amigo bravo gekocht met een hals erbij.
Afbeelding

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 15:13

Is ‘t ook niet zo dat een deken een max aantal qua natheid kan hebben?
Dr is hier ook echt veel regen gevallen, ben benieuwd of mn rambo ‘t heeft gehouden.

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 15:14

Hoi allen. Ik vind het elk jaar weer lastig met wanneer de deken op. Vandaag hele dag regen maar 17/18 graden en vanavond gewoon weer met zijn allen op stal waar het niet kouder wordt dan 15 graden. Mijn paard heeft voor haar doen echt al een behoorlijk vachtje en ik ga het ook niet scheren, want zowel paard als ik hebben er geen last van. Niet extreem zweten/ nat na het werken. Ik merk ook niet dat mijn paard anders is als anders, wat onrustig misschien maar dat is ze zodra het voor of najaar wordt elk jaar wel.
Ik heb de regendeken vast klaar liggen en voor mezelf besloten dat wanneer het overdag ook tussen de 10 en 15 graden blijft dat ik hem dan op doe. Ik denk dat het anders te warm is met 17/18 graden, ook al regent het... Vooral omdat ze al een behoorlijke vacht heeft aangemaakt. Ik vind het vooral lastig omdat iedereen een andere mening hierover heeft... stalgenoten hebben al regendekens op maar dit zijn oudere paarden of paarden met een veel dunnere vacht dan de mijne. Ik heb al jaren eigen paarden en elk jaar weer vind ik dit lastig... Ze gaan trouwens van 8 tot 17 uur naar buiten, dus de ochtenden is het vaak wel wat frisser.

Waar kijken jullie naar als het gaat om deken op of niet??

Weet niet of deze foto's duidelijk zijn, maar dit is haar vacht:
Afbeelding

Afbeelding