MarjanB schreef:Mijn ervaring is dat Bucas niet fijn past op spekkies. Rambo of shires passen dan beter
Ik ga deze genoemde passen, en past het niet lekker, ga ik over op een ander merk.
Goed passend is het belangrijkste
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
beegee schreef:Met hun eigen rug wash een poos geleden en volledig volgens de voorschriften! Daarna ook nog eens extra geïmpregneerd met zo’n spray. Misschien dat laatste nog maar een keer proberen dan… Dit is echt zonde. Ben zo blij met deze deken want het high neck model past zo goed bij hem.
Nynkex01 schreef:Die van mij staat sinds gisteravond weer met haar fly liner onder haar vliegendeken, schuift wel iets omdat de vliegendeken niet van horseweare is maar trekt niet en ligt ook niet te scheef.
Hebben de onderdekens van bucas dezelfde pasvorm als de top dekens? smartex en Irish pasten niet, maar vind de Stay dry van de onderdekens zo handig, de vleece onderdeken van horseware vind ik eigenlijk te dik. Rambo airmax vind ik ook de moeite waard
beegee schreef:Nou ja!!! Ik haal net mijn paard volledig doorgeregend onder zijn bucas regendeken vandaan. Deken is net een jaar oud en amper gebruikt! Binnenvoering was ook zeik en zeiknat. Ga maandag even bellen met de webshop waar ik m gekocht heb… Iemand ervaringen mee? Gaat om een freedom high neck model.
Macs schreef:Hoi! Ik heb een vraagje.
Mijn fjord is een drama met dekens, ze heeft géén brede schouders aan de bovenkant, maar wel een bredere borst en dikke spieren daar waardoor ze daar altijd schuurplekken krijgt.
Nu heb ik het idee dat de bucas daar met de plooien mooi omheen valt en er dus geen druk op die spieren ligt.
Ze heeft het snel te warm onder een deken. Ik dacht dus dat de sunshower een ideale deken is zodat ze bij een zonnetje niet zo snel opwarmt. In het filmpje van Bucas noemt die meneer dat er een liner onder kan, maar op de website van agradi staat van niet. Kan iemand me hierbij helpen?
Of zijn er nog andere dekens die in onze situatie passend zijn? Paardje staat 24/7 buiten en heeft in principe alleen een deken op bij langdurige regen onder de 10 graden.
Slmt9 schreef:Nynkex01 schreef:Die van mij staat sinds gisteravond weer met haar fly liner onder haar vliegendeken, schuift wel iets omdat de vliegendeken niet van horseweare is maar trekt niet en ligt ook niet te scheef.
Hebben de onderdekens van bucas dezelfde pasvorm als de top dekens? smartex en Irish pasten niet, maar vind de Stay dry van de onderdekens zo handig, de vleece onderdeken van horseware vind ik eigenlijk te dik. Rambo airmax vind ik ook de moeite waard
Weet jij al wat jij gaat doen?
Ik zit een beetje met hetzelfde probleem. Ik kan niet altijd de regen voor zijn en moet dan nog een deken op doen. De staydry klinkt dan perfect, maar mijn paard past Bucas niet goed.
Ik heb de fleece liner van Rambo, maar die is op boeg/schouder glad. Lijkt me niet fijn als ‘t nat is. Ook is die deken best dik.
De Airmax lees ik zulke verschillende verhalen over, qua pasvorm en naar achter trekken.. ook vraag ik me af of ‘t werkt op een natgeregend paard. Dus dat samen doet me dan twijfelen.
Zijn er nog andere geschikte staydry-achtige liners voor onder een Rambo deken?
Slmt9 schreef:Die is interessant! Ik heb de rambo Wug vanwege inregenen en onze fanatiek spelende ruinen. Is er al ervaring met hoe hufterproof de dekens van Drunens ruiterhuis zijn?
Joliieeenn schreef:Ik ga even inpikken op de bucassen hier. Ik heb na hier heel veel te lezen vorig jaar heel enthousiast een bucas gekocht. Die was al meteen lek! Terug gegaan en een andere gekregen en die leek het beter te doen. Tot hij een flinke bui over zich heen heeft gekregen en was weer een nat paard onder mijn deken. Ik heb de deken dan door een wasserij laten testen die echt met bucas werkt en die zeiden, nou niks aan te zien! Heb dan nog 1x geprobeerd en weer een nat paard. Ik snap dus echt de hele bucas hype niet. Veel geld voor grote brol! Zo ook een dure stay dry deken die ook nog nooit gewassen was en ook steeds een nat paard eronder. Mijn shires heb ik ondertussen 3 jaar en die hebben nog nooit een drup doorgelaten..