Dekentopic, voor alles over dekens.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 22:32

minder smeren, of gelijk eraf halen waar je het ernaast smeert

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 22:42

Bonny4life schreef:
ff by the way en beetje offtopic..

omdat mn pony zoveel schuurplekken heeft smeer ik of met baby olie of antiklit bijna elke dag, werkt wel maar nu rondom de schuurplekken smeer ik ook weleens wat (per ongeluk) maar ik heb nu het idee dat het daar een beetje ophoopt met vet(poets je er ook niet makkelijk af)..je ziet het niet maar je voelt het,er zitten kleine bultjes lijken korstjes maar zijn het niet want als je het eraf krabt is het vettig,dus ik denk dat het geirriteerd is ofzo.. wat zal ik doen? stoppen met smeren of minderen met smeren of gewoon niks meer smeren? bedankt alvast voor reacties!

ik smeer de schuurplekken van mij (geschoren) paard elke dag in met vaseline

als je pony iritaties krijgt van het wat je er op smeert zou ik er gelijk mee stoppen!!!
misschien ook eens vaseline proberen? ook al wil dat met dit weer niet zo suppergoed uitsmeren

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 23:16

word je deken dan niet heel erg vet? ik ga ook stoppen met waar ik nu mee smeer ja.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 23:31

of uierzalf

tizra

Welke dekens voor paard hele jaar in weide?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 23:37

Welke deken of dekens kan ik het beste aanschaffen voor mijn paard die dag en nacht in de weide staat? Is het slecht voor de vacht als ik dag en nacht een deken om doe bij het paard?

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 23:49

Bonny4life schreef:
word je deken dan niet heel erg vet? ik ga ook stoppen met waar ik nu mee smeer ja.

ik heb nog niet gemerkt dat de deken vet werd

RRteam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 16:16

ik zoek een zweet deken met hals onder lengte 145 of 155 wie heeft er 1

N00tje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 16:44

Ik heb een fleece zweetdeken van 155 met hals, ik heb zelf het idee dat ie vrij krap valt, dus meer een tussenmaatje 145/155. Hij is blauw met een blauw/beige bies, hij is van Global. Hij heeft 2 keer opgelegen, maar hij past écht niet Hij was nieuw 35 euro, als het je wat lijkt, doe maar een bod, dan zien we wel of we eruit komen.

Kitty1

Re: [centraal] Dekentopic, voor alles over dekens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 17:12

Ik vind dat je als eigenaar van een paard verplicht bent om de juiste passende deken te vinden! Voor ieder paard en ieder model is een deken te vinden! Ik heb een haflinger met een moeilijke dekenmaat, toch heb ik zolang gezocht totdat ik de perfecte deken heb gevonden. Ik heb nu een deken van Equitheme met een speciale voorsluiting welke absoluut nooit kan gaan schuren. Daarnaast hebben de dekens van HH een goede pasvorm bijv. model Thor. Ook vallen Bucasdekens meestal goed. En de dekens van Dominick zijn ook ontworpen om het schuren tegen te gaan. Dus voldoende keuze! Gaan zitten kloten met babyolie of uierzalf vind ik geen optie, uiteindelijk komen er hier dan wel bobbeltjes van het overtollige vet op de schouders van je paard. Kortom, gewoon zoeken en vinden!

Nicole85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 18:44

Kitty, daar ben ik het helemaal mee eens. Ik wil ook graag een lekker zittende broek, dus voor mijn paard wil ik ook graag een goede deken die goed zit qua pasvorm.
Ik kies ervoor om mijn paard onder een deken te zetten, niet het paard. Dus om het voor hem draaglijk te maken, wil ik goede dekens die goed zitten bij stilstaan EN beweging!!

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 19:48

hallo ik vind dat echt niet hoor, ik heb allemaal verschillende soorten dekens maar mijn pony krijgt het van alle dekens, ze is gewoon heel smal in de borst, ze is geschoren en heeft een gevoelige huid dus ik vind dat ik mn pony dan alleen maar help als ik het wat vettig houd.. net of ik lax ben en zomaar een deken koop wat voor geen meter ligt, ze heeft gewoon schuurplekken van alles, geloof het of niet.

Kitty1

Re: [centraal] Dekentopic, voor alles over dekens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 19:50

Zeker weten!

Kitty1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 19:52

Bonny4life, ik begrijp dat jij ook het beste wil voor je pony maar ik weet ZEKER dat ik wel een passende deken zou vinden voor haar! Welk merk deken heb je?

Kitty1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 19:53

Een Bucasdeken ligt bijvoorbeeld goed op ponies/paarden met smalle borst, al eens geprobeerd?

Kitty1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 19:56

Ik heb even in je profiel gekeken en je pony ziet er niet afwijkend uit hoor... superpassende deken moet te vinden zijn. Ik kan natuurlijk niet in je portemonnaie kijken maar als je er geld voor over hebt gaat het echt lukken. Ik ben echt een pietje precies, van 1 lelijk plekje op mijn paard ga ik al uit mijn dak!

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 20:05

ik heb HH dekens die liggen nog het beste, br heb ik geprobeerd lag niet lekker, sommige pagony's ook niet, dus heb nu 2 HH dekens op liggen, maar ik denk dat het heus wel iets door de deken komt maar ook mede doordat ze helemaal niet in het haar schiet ze is dus heel kaal door het scheren en ze heel gevoelige huid heeft, ik heb er dus voor gekozen niet op andere dekens over te gaan, ten eerste geen garantie dat de plekken uitblijven en ten tweede omdat ik het geld er niet voor heb, en dan is smeren dus denk ik de beste oplossing..

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 20:09

en ik heb het niet zo dat wanneer er een schuurplek zit ik uit mn dak ga maar ik vind het wel vervelend. maar ik denk dat heel veel paarden ook schuurplekken hebben no matter what voor dekens

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 20:13

Kitty1 schreef:
Ik heb even in je profiel gekeken en je pony ziet er niet afwijkend uit hoor... superpassende deken moet te vinden zijn. Ik kan natuurlijk niet in je portemonnaie kijken maar als je er geld voor over hebt gaat het echt lukken. Ik ben echt een pietje precies, van 1 lelijk plekje op mijn paard ga ik al uit mijn dak!

Als je in haar profiel hebt gekeken en tot de conclusie gekomen bent dat haar pony GEEN afweikende maat heeft dan zecht dat al genoeg
ze geeft zelf al aan dat haat pony een gevoelige huid heeft
Denk je dat ze er niet alles aan doet om er voor te zorgen dat depony het fijn heeft (lees een goede passende deken)
ook passende dekens kunnen schuren hoor bij een paard met een gevoellige huid, waarschijnlijk heb je daar geen ervaring mee...
ik vind het erg vraamd mensen te gaan aanvallen via bokt terweil je ze helemaal niet kent...

@ bonny4life mijn paard heeft ook een gevoelige huid dus ik heb het zelfde ik smeer nu een keer per dag beide plekken in met vaseline en er groeit weer een beetje haar...

RRteam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 20:20

een passende deken kan altijd schuren die van mij heeft ook altijd schuur pleken en iedereen wil beste voor haar zijn paardje op zich kun je er niks aan doen

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 20:22

ik doe ook echt mijn best, ze had toen ze nog niet geschoren was van dezelfde dekens deze erge plekken niet maarja nu is ze al kaler en zijn ze ook heftig, hoop alleen dat er geen wonden van komen zeg maar, dan weet ik echt niet wat ik moet doen, ze heeft zelfs van de teugels op de hals wat plekken zitten en daar zit geen deken een paarden bh wil ik niet ik weet wat die dingen kunnen aanrichten..

simongek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 23:15

Simon had het ook en zelfs met Rambo dekens met een gladde binnenvoering.

Ik spray nu af en toe zijn schouders in met Cowboy Magic en nu zit er weer op beide schouders een lekker vachtje.

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 23:32

wat is cowboy magic? soort antiklit glansspray? mijn pony is echt kaal tot op het vel op een paar plekken..

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 23:34

mijn paard ook daarom smeer ik vaseline gaat het niet open schuren

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 23:36

Perla schreef:
mijn paard ook daarom smeer ik vaseline gaat het niet open schuren

jou tip gebruik ik nu de komende dagen Maar dan met uiercreme is ook zo vettig.

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 23:38

ik vind het gewoon jammer van de plekken ze zijn best groot maar ook op de nek van de teugels is ze kaler... iemand wiens paard hier ook snel last van heeft? en wat doen jullie er aan? of doen jullie er niks aan?

bedankt

groetjes