Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Estherjans schreef:hoi!
Ik laat mijn haflingerXardenner al een aantal jaar scheren door anderen maar wil nu eigenlijk zelf gaan scheren. Welk apperaat kan ik het beste aanschaffen? Ik zat te denken aan een sectolin SE 600. Is dit iets?
_Alarm_wlkp schreef:Sorry dat ik even kom binnen vallen.
Mijn messen zijn gisteren allemaal geslepen geweest.
Vandaag dus setje erop gezet.
Ik heb helaas niet kunnen scheren omdat ik het maar niet afgesteld kreeg....
Is de eerste x na aankoop dat de messen eraf zijn gehaald.
Iemand een idee?
Draaiknop blijft niets veranderen.
Heb maar met tondeuse geschoren vandaag.
Bamii schreef:Hebben jullie ervaring met de Epplejeck als het om slijpen van de messen gaat? Als ik het direct naar het hoofdfiliaal in Drachten breng, hoe lang ben ik ze dan ongeveer kwijt?
Bamii schreef:Hebben jullie ervaring met de Epplejeck als het om slijpen van de messen gaat? Als ik het direct naar het hoofdfiliaal in Drachten breng, hoe lang ben ik ze dan ongeveer kwijt?
Coentjuh schreef:@ prugelpiet; Ik heb er drie keer de HH clipper 200 gehad.
Nr. 1 => Eerste keer paard scheren ging perfect en streeploos. De keren daarna scheerde de machine niet meer (motor draaide wel, maar de haren scheerde die er niet af)
Nieuwe gehad van Agradi / HH
Nr. 2 => Heb er geen haar af kunnen scheren. Motor draaide wel, maar machine scheerde de haren er niet af
Weer een nieuwe gehad van Agradi / HH
Nr. 3 => Weer precies hetzelfde probleem! Extra probleem was dat de messen er zelfs telkens UITVIELEN tijdens de (te proberen) scheerbeurt.
Er hebben bijna 10 mensen op stal naar gekeken, ook mensen die veel ervaring hebben met scheren etc en die kwamen er allemaal niet uit. Dus het moet echt aan de machine liggen en zou hem niet aanraden.