[INFO] Alle vragen over scheren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Priscilla_90

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 18:03

xAnouk ze zijn ook stuk vatbaarder voor kou als ze te lang met een natte vacht staan en niet goed kunnen drogen

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 18:13

Kunnen paarden bultjes krijgen door het scheren?

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 18:27

Ik heb die van mij sinds gister onder een 300 grams gezet,vond het toch wat fris.

aniquegraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 19:25

Em_ schreef:

Jahoor, sommige paarden krijgen vlak na het scheren wel een builtjes. Als goeds is zijn die dan na een paar dagen ook weer weg.

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 19:27

aniquegraaf schreef:
Em_ schreef:

Jahoor, sommige paarden krijgen vlak na het scheren wel een builtjes. Als goeds is zijn die dan na een paar dagen ook weer weg.

Thanks! Hoef ik me (nog) geen zorgen te maken :)

aniquegraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 19:35

Em_ schreef:
Thanks! Hoef ik me (nog) geen zorgen te maken :)

Heeft mijne ook wel eens gehad. Is wat irritatie was na een paar dagen weer weg.

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 19:52

Pony is drie weken geleden geschoren en begon ondanks een 150 gr outdoor deken toch best wat haar aan te maken. Heb er nu een 300 opgelegd met halve hals en hij is er niet te warm onder. Voelt nu gewoon lekker aan. Hij staat toch minimaal 8 u per dag op het land en s nachts is het nu toch ook tussen de 8-11 graden. Voorlopig doet hij het er maar mee. Onderdekens genoeg mocht het kouder gaan worden verderop in het jaar.

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 21:48

Over een aantal weken wordt mijn Shet weer voor de tweede keer geschoren maar dan met de benen erbij. Nou zit ik ontzettend te twijfelen of ik niet ook het hoofd weer moet meescheren. Vorig jaar had ik dit ook gedaan maar veel van mijn stalgenootjes vonden het géén gezicht.
Wat vinden jullie?

Afbeelding

Afbeelding

En hier met een ongeschoren hoofdje (hier was alles nog niet netjes af-geschoren)
Afbeelding

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 21:51

Ik weet wel wat ik liever zie, zo'n harige kop vind ik dan weer niks. :n Waarom heb je zo'n brilletje overgehouden vorig jaar?

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 21:52

Sardis schreef:
Over een aantal weken wordt mijn Shet weer voor de tweede keer geschoren maar dan met de benen erbij. Nou zit ik ontzettend te twijfelen of ik niet ook het hoofd weer moet meescheren. Vorig jaar had ik dit ook gedaan maar veel van mijn stalgenootjes vonden het géén gezicht.
Wat vinden jullie?

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

En hier met een ongeschoren hoofdje (hier was alles nog niet netjes af-geschoren)
[ Afbeelding ]

Haha ik vind het allebei wel een grappig gezicht :P maar ik vind helemaal geschoren het beste denk ik.

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 21:53

Pantykous schreef:
Ik weet wel wat ik liever zie, zo'n harige kop vind ik dan weer niks. :n Waarom heb je zo'n brilletje overgehouden vorig jaar?

Ik heb hem niet zelf geschoren, vond het eigenlijk ook wel zonde, dat brilletje. Maar volgens mij was degene die hem schoor hem wel een beetje zat gezien hij ontzettend tegenwerkte :7

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 21:54

Ik zou misschien ook alleen de kaak kunnen scheren? Of is dat al helemaal geen gezicht?

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 21:56

Hoofd ook scheren vind ik mooier! :j

piennoreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 23:19

Kan iemand misschien wat leuke ideeën en voorbeelden laten zien voor het scheren van een figuurtje op mijn pony haar kont of hals. Ik wil het al een tijdje, maar ik weet nog niet wat. (ik ben niet echt van de hartjes btw)

Afbeelding

Zo ziet ze eruit ^

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 23:32

piennoreen schreef:
Kan iemand misschien wat leuke ideeën en voorbeelden laten zien voor het scheren van een figuurtje op mijn pony haar kont of hals. Ik wil het al een tijdje, maar ik weet nog niet wat. (ik ben niet echt van de hartjes btw)

[ Afbeelding ]

Zo ziet ze eruit ^

Misschien haar naam of eerste letter er van? :)

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 10:47

Ik heb ook een vraag.

Mijn Fjordenmerrie staat sinds dit voorjaar op een hele fijne nieuw plekje, waar zij ook 's winters/in het najaar langer en vaker buiten kan. Helemaal top dus!
Ze is sowieso dit najaar al langer op het land; op de oude stal was het weideseizoen per 1 oktober altijd over. Hier hangt het echt af van het weer en dat viel tot afgelopen dinsdag nog wel mee!
Op de stal zelf is het ook frisser.
Hierdoor heeft mijn merrie nu al een behoorlijk wollig vachtje gekweekt. Meer dan vroeger op haar oude stal.

Om haar toch wat te helpen met afkoelen en haar minder te laten zweten, wil ik graag haar halsje (en borst?) laten scheren. Helemaal kaal hoeft niet, want ik doe geen intensief werk met haar.

Ik lees soms dat mensen haar de luchtpijp laten staan? Daar kan ik me even niks bij voor stellen. Heeft iemand fotovoorbeelden daarvan?
En tot hoever kan ik haar het beste laten scheren tussen de voorbenen? (Ik wil liever Niet de buik eruit en de singelplek wil ik ook behaard laten). Wederom; foto's?

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 12:40

.
Laatst bijgewerkt door Rienn op 24-10-14 13:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 12:45

Die vraag kan je beter op SV stellen denk ik, is niet echt scheergerelateerd.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 13:01

Die vraag heb ik vorig jaar al eens gesteld, maar kreeg geen antwoord, daarom stel ik hem nu hier. Maar ik verwijder hem wel. :)

zuma1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 18:53

sorry heb al lopen zoeken in dit topic ..wil morgen mijn fjord scheren zijn hals en nog een gedeelte maar geen deken welk nr van plaatje met al die mannetjes erop kunnen zonder deken ..alvast bedankt voor evt reacties

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 19:50

Hier ook voor het eerst haflinger geschoren, boven halslijn doorlopend tot einde zadel, en de benen zijn nog behaard.
de rest is lekker kaal.

Maar als ik iedereen hier al lees over dikke dekens ga ik me toch afvragen wat jullie erop gaan leggen al het gaat vriezen?

hij heeft nu enkel een regen deken op en heeft het niet koud.
ben ik dan gek?

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 21:26

Ik heb nu 100gr liggen en dat gaat prima bij die van mij. Hij voelt goed warm onder de deken.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 21:40

Mijn paard staat nu half geschoren onder een ongevoerde regendeken.
Zolang de temperatuur nog boven de dubbele cijfers gaat, komt er geen voering op.

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 21:41

Hoe doen jullie dat eigenlijk met het scheren van het hoofd? Sederen jullie? Gebruiken jullie een praam?
Vorige keer toen zijn hoofd werd geschoren flipte hij totaal dus toen heb ik met m'n vingers flink in z'n lip geknepen. Dat hielp gelukkig wel genoeg om hem zodoende rustig te houden om de laatste restjes te scheren, maar mocht ik zijn hoofd weer scheren dit jaar, dan wil ik dat wel anders, maar hoe weet ik dus nog niet precies.

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 21:42

Die van mij laat zich gewoon overal scheren zonder sedatie of praam of wat dan ook, hoofd is ook geen probleem.
Laatst bijgewerkt door Yinthee op 25-10-14 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt