ja kijk en dat vind k dan weer anders, onze paarden staan ook aan zee maar bij ons achter in de tuin in een bak van 20x10 ofso op het zand dus geen open ruimte dus die kunnen makkelijk overdag zonder maar op een open wei okey dan tog wel nog dekentje hoor
merel_gomez
Geplaatst: 12-04-07 08:59
.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 28-02-24 18:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Ik heb mn geschoren paard gister onder de fleece gevoerde regendeken gezet en hij staat 's nachts buiten ben ik nu slecht Hiervoor stond hij nog onder 280 gram maar das overdag zo warm lijkt me
Daam sinds gister 100 gram staldeken en staat ie nu ook mee buiten, hij is nog kaal op zn lijf dus laat het zo. als het echt 25 graden wordt gaat ie het weekend af. voolopig laat ik hem snachts nog op stal, kan best afkoelen.
Ze staan nog steeds onder de winterdekens. Ponies staan tot 21.00 uur buiten en dan in een buitenbox. Ze staan niet te zweten niets. Ze gaan vanaf vandaag of morgen overdag een paar uurtjes zonder deken naar buiten.
In het weekend gaan de ongevoerde regendekens op denk ik.
Mijn paard krijgt dan ook zijn zomerdeken op. Even kijken hoe hij aanvoelt.
Hij staat in een buitenstal, maar de zon schijnt nu zo lekker dat het warm genoeg is. Misschien gaat hij vanavond nog op, maar ligt er beetje aan hoe warm het vanavond is.
Ik heb de zomerdeken er nog opliggen, daar stond hij gisteren nog niet onder te zweten. Maar als het zulk weer blijft, waarbij de temperatuur 's nachts ook niet meer zo daalt, denk ik dat ik hem er morgen of zaterdag vanaf ga laten.
ik sta echt versteld van de dikke dekens die sommige nog op hebben.
mijn pony is in nov geschoren en staat nu 24 uur buiten zonder deken. ze zijn zaterdag de wei op gegaan ik heb de deken zo`n 3 weken geleden eraf gehaalt toen het lekker was en ze nog binnen stond zo heeft ze mooi kunnen wennen. het is verdorie 17 gr hier aan zee,ze staat ook in een polder wei met GEEN beschutting dus een open wei. er staat nog een in dec geschoren pony bij haar in de wei,nou ze hebben het echt niet koud hoor ,ze voelen anders dan mensen als wij het koud vinden hebben hun het lekker
Ik sta er ook versteld van hoeveel mensen hun paarden nog onder dekens hebben staan! Bij ons op stal staat alles alweer zonder enne wij zitten in de polder dus met veel wind. Paarden hebben niets van wind hoor?
mijn pony is echt nog duidelijk geschoren, je zite nog het verschil met benen en het stuk dat ik heb laten zitten onder het zadel, ze is dus echt nog redelijk naakt en staat dag en nacht buiten. 's nachts koelt het echt nog best wel af hoor en dan met die koude wind...ik laat mijn deken er 's nachts nog mooi opliggen!Overdag, net als nu, staat ze wel lekker bloot al, misschien dat zo de haargroei wat sneller gaat
ik heb die van mij overdag onder de vliegendeken staan en s'nachts onder een ongvoerde regendeken. Paard is geschoren en ik heb net als lonnie dat je het verschil nog duidelijk ziet