[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 07:33

snorkel1986 schreef:
Iemand ervaring met de master dekens van hyppo store? Bevallen ze en vallen ze groot of klein.. paard zit vaak tussenn2 maten in.. en heeft de deken een fatsoenlijke staart flap? Niet zn banketstaaf stukje?

Wel met de eczeemdeken, maar ik denk dat je de regendeken bedoelt?

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 09:05

Ik twijfel welke deken ik nodig heb voor mijn jonge haflinger.

Hij wordt deze winter niet geschoren maar wil wel graag dat hij een deken om krijgt. Dit omdat ik wel al rij met hem zo nu en dan en hij dan zo vies wordt haha.

Mijn andere haflinger ga ik scheren en heb ik weatherbeetha dekens voor. Opzich liggen deze ook erg fijn op mijn jonge haflinger. Alleen hebben ze geen deken met fleece.. En ik weet alleen een simele regen deken zonder voeren is net een regenjas waar ze veel in zweten zodra het even droog is en de zon schijnt.. Want ik heb zo soort deken (dan wel ander merk) maar zelf mijn geschoren haflinger zweet nog meer onder die deken dan onder zn 100 gram weatherbeetha deken.

Daarnaast vind ik voor mijn jonge haf fleece dan wel fijn omdat hij natuurlijk niet geschoren wordt hoeft hij ook minder dikke dekens. Tegen de tijd dat mijn andere haf onder wel dikkere deken komt te staan, kan mijn jonge haflinger die andere deken van mijn oudere op die dan minder dik is.

Bucas past hij helaas niet. Te strak op de schoft. Rambo vind ik gewoon weg echt te duur zeker omdat hij nog zo jong is. OOk zit hij tussen 2 maten in 175 en 183/185..

Marigo

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 11:16

Mijn ervaring met zowel de 100 als 220 grams Weatherbeeta is dat het heel luchtig blijft. Ook bij zware regenval. Maar qua pasvorm paste de Epplejeck eigen merk ook heel goed. Volgens mij zijn daar ook varianten van met fleece aan de binnenkant. En anders Vario van Drunens Ruiterhuis. Al vind ik die laatste qua kwaliteit voor de prijs beetje uit verhouding. Prima deken hoor, maar niet de 140 euro waard (ook een stay dry 150 grams uitvoering).

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 11:31

Fleece vind ik niet fijn als voering in een deken. Te stroef waardoor de deken minder fijn blijft liggen.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 12:28

Slmt9 schreef:
snorkel1986 schreef:
Iemand ervaring met de master dekens van hyppo store? Bevallen ze en vallen ze groot of klein.. paard zit vaak tussenn2 maten in.. en heeft de deken een fatsoenlijke staart flap? Niet zn banketstaaf stukje?

Wel met de eczeemdeken, maar ik denk dat je de regendeken bedoelt?

Ja idd de regendeken

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 09:09

Ik heb het idee dat mijn nieuw gekregen Rambo ook lekt.. De vorige had opeens binnen een paar maanden op de rug een lekkage plek zo groot als een grote pannenkoek. Netjes vergoed door Horseware gelukkig. Moest er wel weken op wachten dus dat was totaal niet handig met een lekke deken. Alleen nu heb ik de nieuwe een halve week in gebruik en bij de naad naar de staartflap was alles zeiknat. Hele staartflap doordrenkt met water en vooral onder de naad. Heb het nog maar even de voordeel van de twijfel gegeven en ik ga deze week wel een lek test doen maar ik weet niet zo goed wat ik hiervan moet vinden. Ze zijn niet goedkoop namelijk. 8)7

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 09:14

Celebi schreef:
Ik heb het idee dat mijn nieuw gekregen Rambo ook lekt.. De vorige had opeens binnen een paar maanden op de rug een lekkage plek zo groot als een grote pannenkoek. Netjes vergoed door Horseware gelukkig. Moest er wel weken op wachten dus dat was totaal niet handig met een lekke deken. Alleen nu heb ik de nieuwe een halve week in gebruik en bij de naad naar de staartflap was alles zeiknat. Hele staartflap doordrenkt met water en vooral onder de naad. Heb het nog maar even de voordeel van de twijfel gegeven en ik ga deze week wel een lek test doen maar ik weet niet zo goed wat ik hiervan moet vinden. Ze zijn niet goedkoop namelijk. 8)7

Dat is niet best! Welk model heb je?

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 09:17

manzano schreef:
Celebi schreef:

Dat is niet best! Welk model heb je?

De original met leg arches, 0 grams.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 09:23

Weet iemand toevallig waar de Amigo Bravo plus het goedkoopst te krijgen is?
Of een vergelijkbare deken met halst en linersysteem.

En heeft iemand ervaring met de Disc sluitingen, AMIGO BRAVO 12 XL of Felix Buhler liberty liner systeem?

DenieesB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 09:40

Ik heb die van mij aangeschaft met 25% korting bij HypoStore, volgens mij zijn ze daar momenteel het goedkoopste

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 09:41

Celebi schreef:

Je weet dat de naad naar de staartflap bij rambo niet waterdicht is? Daar geven ze ook geen garantie op.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 10:03

Huh? Wat is dat nou weer voor geks? Waar kun je dat vinden?

Ik ben steeds meer teleurgesteld in de Rambo. De deken was helemaal nat aan de onderkant, niet alleen aan de staartflap zijde, maar ook richting de rug. Dat moet toch gewoon waterdicht zijn? Zeker voor de prijs van die dekens..

Is dit bij de Rhino hetzelfde? Ben het zo zat en ik wilde eigenlijk een deken met die waterdichte onderlaag ipv toplaag. Bucas heeft het en had gelezen dat Horseware het ook had. Duurste deken toen gekocht van ze, bleek het alleen in de - minder dure - Rhino te zitten. Daar baalde ik toen achteraf ook al enorm van en heb er momenteel eentje in een winkelmandje zitten maar ik durf die nu ook niet meer te kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 10:09

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 10:09

Wat gek zeg! Ik heb een Amigo Bravo 12 Plus lite en een Rambo Supreme Medium en met beiden geen problemen *afkloppen*
Hoe het zit met die waterdichte lagen weet ik niet zo goed.
Heb qua waterdichtheid ook wel goede ervaring met Bucas, maar ze trekken op al m'n paarden scheef en geven schuurplekken.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 10:15

Nooit eerder gelezen. Wellicht ook omdat ik altijd Bucas/Horseware garantie voorwaarden heb gelezen en daaraan gebonden ben ipv de eigen garantievoorwaarden van de HypoStore. Toevallig net nog even die van Horseware erbij gezocht maar daar staat het niet in over die naden. Mijn vorige Rambo was ook echt niet 'lek' op de naden en die heeft flink wat water gezien afgelopen winter. Helaas ging die dus lek midden op de rug. En de hoeveelheid water die mijn Bucas kan doorstaan is ook enorm veel en ook daar nog nooit een nat plekje gevonden onder de naden. Vind het maar een gek verhaal eigenlijk dat dit 'normaal' is.

Edit: Inderdaad, Bucas is qua waterdichtheid zo betrouwbaar. Hier helaas ook wondjes. Heb 'm als 'nood' deken in de kast nog liggen, maar na een week of 2 dragen zie je zo weer plekken ontstaan. Vreselijk. :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 10:24

Als je horseware benadert zeggen zij het ook hoor. Bucas ook. Die staartflap naden kunnen ze niet coaten.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 11:03

Celebi schreef:
Nooit eerder gelezen. Wellicht ook omdat ik altijd Bucas/Horseware garantie voorwaarden heb gelezen en daaraan gebonden ben ipv de eigen garantievoorwaarden van de HypoStore. Toevallig net nog even die van Horseware erbij gezocht maar daar staat het niet in over die naden. Mijn vorige Rambo was ook echt niet 'lek' op de naden en die heeft flink wat water gezien afgelopen winter. Helaas ging die dus lek midden op de rug. En de hoeveelheid water die mijn Bucas kan doorstaan is ook enorm veel en ook daar nog nooit een nat plekje gevonden onder de naden. Vind het maar een gek verhaal eigenlijk dat dit 'normaal' is.

Edit: Inderdaad, Bucas is qua waterdichtheid zo betrouwbaar. Hier helaas ook wondjes. Heb 'm als 'nood' deken in de kast nog liggen, maar na een week of 2 dragen zie je zo weer plekken ontstaan. Vreselijk. :(

Jeetje, wat een pech heb jij. Ik herken je teleurstelling in Rambo. Ik kreeg dan binnen 4 jaar elke keer lekkage. Maar dan midden op de rug. Hoe jij het omschrijft, zo ver van fr naad af, dat zou niet moeten gebeuren lijkt mij.

Ik had nooit gedacht van Rambo af te stappen. Maar ik kijk er alleen maar meer naar uit om dit jaar de Premiere Equine titan te kunnen gebruiken :D

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 11:08

Zou je bij Epplejeck een extra sluiting aan de voorkant bij kunnen laten maken? Het extra stuk klittenband wat ik erop gemaakt heb helpt niet voldoende helaas.

Schoenmaker in het dorp hier blijkt allergisch te zijn voor paarden dus doet dat in elk geval niet..

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 11:13

HarmanyL schreef:
Zou je bij Epplejeck een extra sluiting aan de voorkant bij kunnen laten maken? Het extra stuk klittenband wat ik erop gemaakt heb helpt niet voldoende helaas.

Schoenmaker in het dorp hier blijkt allergisch te zijn voor paarden dus doet dat in elk geval niet..

Ik heb een hiervan er zelf op gezet:
https://www.agradi.nl/harrys-horse-set- ... -zwart.htm

Je hebt niet toevallig zelf een naaimachine?

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 11:16

Die lekkage midden op de rug is herkenbaar inderdaad. Hier 'gelukkig' al binnen een paar maanden en de deken zag er nog als nieuw uit dus de garantie was geen enkel probleem. Maar wellicht dat deze keer de garantie dan toch een dingetje wordt.

Ik twijfel in ieder geval enorm om maar gewoon een Rhino te kopen nu. Die waterdichte laag onder de buitenlaag spreekt me enorm aan omdat het bij Bucas ook zo goed werkt. Had vorige keer namelijk het idee dat andere paarden wellicht de waterdichte coating eraf 'geschraapt' hadden met een hap of tijdens het kroelen. Geen idee verder hoor want ik zie verder niks aan de deken, maar de deken was spontaan zo lek als een mandje.

Iemand goede ervaringen met de Rhinos?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 11:17

Bucas had hetzelfde probleem. Niet alleen de naden van de staartflap, maar ook die bij de buik. Altijd een natte buik met mijn bucas dekens, was daar snel klaar mee.

Eigenlijk nog altijd niet een 100% waterdichte deken gevonden. Fedimax ook lek plekjes op de rug, en afgelopen winter m'n nieuwe Rhino helaas ook. Die is nu omgeruild (viel onder garantie) maar ik heb er een hard hoofd in of het echt houdt bij 24/7 buiten en niet gaan schuilen bij aanhoudende regen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 11:24

Ik heb met de shires dekens nog geen problemen gehad qua waterdicht. Van de week echt de hele dag zeikende regen (40mm gevallen) en nog gewoon droog onder de deken

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 12:14

Slmt9 schreef:
HarmanyL schreef:

Ik heb een hiervan er zelf op gezet:
https://www.agradi.nl/harrys-horse-set- ... -zwart.htm

Je hebt niet toevallig zelf een naaimachine?

Hmm op zich een goed idee, maar ben niet echt handig met een naaimachine.. ik ga EJ ff bellen en anders m'n moeder eens lief aankijken

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 12:20

Ik ook niet, maar dit is gelukkig vrij goed te doen!

hummer14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 12:59